Automatisch de kofferklep openen

newwolf84

Forumguru
Heb een setje veren besteld, echter door de minimale bestel hoeveelheid een set over. Iemand nog belang bij ?
Je krijgt het originele Alcomex veren doosje erbij... :)

Luke

Forumguru
Ik ben blij met de veren, zeker nu ze met een nieuwe set gasdempers terug de kofferklep automatisch openen. Lekker handig. Wat ik niet leuk vind is het feit dat ze beginnen roesten...
Ik probeer zoveel mogelijk het boeltje vakkundig te reinigen en te smeren, maar ik vind dit roest wel balen!

• Leuk
Waarderingen: CDK

newwolf84

Forumguru
heb je de veren ook nog behandeld ? Hoelang zitten ze er nu op ?

Ik heb ze met een paar lagen Hammerite verf overgespoten. Kijken hoe zich dat op termijn houdt.

MarkvdD

Forumguru
Heb met veel interesse de eerste 10 pagina's en de laatste 11 gelezen, maar waar ik benieuwd naar ben is of dit op termijn geen problemen geeft op de bevestigingspunten van de gasveren? Heb die vraag wel hier voorbij zien komen maar het is me even niet helemaal duidelijk of het nu wel of geen kwaad kan voor de bevestigingspunten?

En iets anders wat bij me opkwam, heeft er al eens iemand gedacht om te proberen die drukveertjes in RVS uitvoering te pakken te krijgen? Kan er geen lak af gaan bladderen en ben je van het hele roestverhaal af.

En dan ben ik ook nog benieuwd of er nog mensen een setje Exeo gasveren en drukveertjes over hebben of anders een artikelnummer daarvan hebben?

Zo, dat was mijn vragenuurtje weer .... :D

newwolf84

Forumguru
Op termijn kan ik je niet vertellen wat de problemen zouden kunnen zijn aangezien ik ze er pas 2 weken op heb zitten. Het lijkt me niet veel te doen voor de gasveren omdat ze niet daadwerkelijk vastzitten aan de gasveren zelf. ( ja met krimpkous) Wel heb ik van te voren de veren met hammerite zwart gespoten. Ondanks dat heb ik ze er blijkbaar iets te vroeg op gezet (verf niet goed uitgehard ) want het gedeelte bovenaan de veer ( als de kofferbak geopend is ) vertoont wat groene sporen. Niet storend maar ze zitten er wel, maar dat wijt ik dan aan mijn eigen ongeduld om ze er op te zetten. Heb nog wel een setje stempelveren voor je. Gasveren zul je dan zelf even via bijv. winparts moeten bestellen.

Al met al vind ik het nog steeds een leuke gadget voor weinig geld.

MarkvdD

Forumguru
@newwolf84 : als ik het goed begrepen heb zijn de Exeo gasveren sterker dan de originele gasveren van de Octavia. En samen met de drukveertjes zorgt dat voor meer kracht op de bevestigingspunten van de gasveren aan de achterklep en carrosserie. Vandaar dat ik benieuwd ben of daar geen problemen ontstaan. Ik denk van niet omdat er al veel mensen deze mod hebben uitgevoerd en er al enige jaren gebruik van maken dus als het problemen gaf zal dat wel gemeld zijn hier.

Wat wil je voor die drukveertjes hebben?

Jee13

Forumguru
gasveren van exeo zijn 510 Nm die van octavia zijn orgineel 490Nm
er ontstaan geen problemen aan de bevestigingspunten, wel een tip, zet met een ringsleutel de bevestigingspunten iets strakker, bij mij waren ze na een jaar allemaal losgelopen

ik heb afgelopen week mijn dempers vervangen, mijn veren had ik zwart gemaakt en waren ook geroest, gewoon even schuren en weer gespoten, alles is nu weer netjes

ik denk dat ik de reden van roest wel begrijp, de krimpkous heb ik nu wat korter gehouden zodat deze de veer net vasthoud en ik ga er klein gaatje in maken voor de waterafvoer zodat veren niet nat blijven onder de krimpkous

Joske

Forumguru
k denk dat ik de reden van roest wel begrijp, de krimpkous heb ik nu wat korter gehouden zodat deze de veer net vasthoud en ik ga er klein gaatje in maken voor de waterafvoer zodat veren niet nat blijven onder de krimpkous

goede tip Jeroen :thumbsup:

MarkvdD

Forumguru
@newwolf84 , heb even een conversatie gestart .... :)

@Jee13 , dat verschil in Nm's zal idd geen probleem geven, mooi! Goeie tip om even de bevestigingspunten aan te draaien .... :thumbsup:

Dan gaan we hier maar eens werk van maken .... :D

MarkvdD

Forumguru
Is hier nog iemand die Exeo-gasveren over heeft? Of heeft iemand het onderdeelnummer van die gasveren?

Jee13

Forumguru
@MarkvdD , hier de code van gasdemper van exeo verkrijgbaar bij winparts ( ik heb evt nog een code voor je waarbij je 10 % korting krijgt)

20150325_115100.jpg

Bovenaan Onderaan