Automatisch de kofferklep openen

Hans O.

Forumguru
@Joske @nietje72 @ertromp Heeft iemand na het plaatsen van de stempelveren al het idee gehad om de complete gasveer daarna op zijn kop terug te plaatsen op de auto. Als je ze normaal terug plaatst blijft er water in het veertje staan omdat het kripkousje dat de veer vasthoudt het water ook vasthoudt. Vandaar dat ze waarschijnlijk sneller roesten.

ertromp

Forumguru
Nee niet aan gedacht aan het op de kop terug plaatsen maar kan dat uitvoeringstechnisch überhaupt wel?
Zelf heb ik de veren zwart gespoten en absoluut geen last van roestvorming. Ook geen water in het gedeelte krimpkous trouwens

Joske

Forumguru
dan zouden we eerst al eens in kaart moeten brengen wat het aantal Newton is dat de gasveren zoal moeten opbrengen bij een Combi en/of hatchback :)

Joske

Forumguru
trouwens

5E9827550

is het artikelnummer, maar zal eens op mijn veren moeten kijken hoeveel Nm er exact op zit, geen idee eigenlijk :)

ertromp

Forumguru

Vanenkelen

Forumguru

Jee13

Forumguru
trouwens

5E9827550

is het artikelnummer, maar zal eens op mijn veren moeten kijken hoeveel Nm er exact op zit, geen idee eigenlijk :)

131111-DSCF4849-800.jpg

Petrolhead

Forumguru
En hoor nu ook bij de club! :yeehaa:
Meteen nieuwe gasveren erop want de oude hadden niet zo'n zin meer.
Dank aan @Jee13 voor de perfecte how-to! :dankje:
Klusje was echt goed te doen, makkelijker dan de voetverlichting.
Enige lastige is de stekker onder je dashboard, weinig licht en ruimte, gelukkig ben ik een klein kereltje, haha!
(en alles lag toch al open vanwege de voetverlichting)

Jammer alleen dat de knop uit China niet heel mooi gespoten is, toen ik het plastic eraf haalde zag ik dat pas, plastic bleef beetje plakken. Maar valt gelukkig niet heel erg op.

Weet iemand trouwens of het reset knopje van de bandenspanning verlicht hoort te zijn zodra je buitenverlichting aan gaat?
Anders moet ik daar nog even naar kijken.

EdK

Forumguru
Lijkt me zo goed te
Weet iemand trouwens of het reset knopje van de bandenspanning verlicht hoort te zijn zodra je buitenverlichting aan gaat?
lijkt me zo goed te zijn, bij mijn skoda is het ook met de stuurknoppen en andere knopjes die pas worden verlicht als de buitenverlichting aan staat

Petrolhead

Forumguru
Dan moet ik dus alsnog even kijken of het goed zit. Het bandenspanningsknopje is nu NIET verlicht als de buitenverlichting WEL aan staat.

Ben nog niet klaar dus...:bloos:

Jee13

Forumguru
Als het goed is het je vanaf de bandenspanningsknop ook de verlichting van achterklepknopje doorgelust

dan zouden beide knopje verlicht moeten zijn

Petrolhead

Forumguru
Gister beide knopjes weer los gehaald, opnieuw in elkaar gezet en alles gecontroleerd, zit precies zoals in de beschrijving staat. Kofferbakknop keurig verlicht, de bandenspanningsknop niet.
Schiet mij maar lek....:banghead:

Bovenaan Onderaan