Automatisch de kofferklep openen

Michelv.

Forumguru
Helemaal gemist dat het voor de O2 HB ook al geregeld is:cheer:

Heeft er nog iemand 2 veren over of heeft er nog iemand interesse in 2 veren, wil er eventueel ook wel 4 bestellen als er niemand een setje heeft liggen voor mij.

Kiswum

Forumguru
Ik heb goed nieuws voor de Hatchback eigenaren!
Omdat mijn gasveren wat slap werden, ben ik wat gaan experimenteren.

Wat de hatchback duidelijk nodig heeft, zijn wat sterkere gasveren. De afstand die overbrugd moet worden door het springen van het veertje voordat de gasveren het overnemen is te groot. Daar zou je een langere veer voor nodig hebben, maar daar is niet voldoende ruimte voor op de gasveer bij gesloten kofferbak.

Ik ben dus op zoek gegaan naar een gasveer die (bijna) net zo lang is, met iig dezelfde slag, maar een hogere druk.
Ben uitgekomen op de gasveren voor een Laguna III Grandtour (670N ipv 440N)
http://www.winparts.nl/auto-accessoires/kofferbak/gasdrukveren/c698/gasveer--kofferruimte/p187023.html?zoek=8443 000 04r
of beduidend goedkoper op Ebay:
http://www.ebay.de/itm/Gasdaempfer-...r-KT0-1-10-07-HECKKLAPPE-KOMBI-/281444512394?

Ik heb dezelfde Alcomex veertjes gebruikt als de combi eigenaren gebruiken. Er zit meer ruimte op de gasveren, maar er is maar een klein zetje nodig en op deze manier gaan de veertjes langer mee door minder compressie.

Filmpje!

Ik moet nog even vermelden dat de gasveren iets korter (569mm ipv 584mm) zijn, waardoor de klep iets minder hoog komt. Het scheelt weinig en is niet storend.
Bedankt voor dit goede nieuws!! Wanneer is de nationale inkoop actie??

Ik ben in ieder geval geïnteresseerd :)

GJ M

Forumguru
Heb een maandje geleden ook dit geïnstalleerd op mijn o2 FL. Heb nog wel 2 veren over voor de liefhebber :thumbsup:

Laatst bewerkt:

dimi74

Banned
Gisteren de gasveren van mijn station vervangen door exemplaren van een Seat Exeo.
Hopelijk gaat de klep nu wel elke keer in zijn geheel open, ook bij koud weer.

Vond het verschil in NM ( 30) namelijk niet echt groot.

Joske

Forumguru
Gisteren de gasveren van mijn station vervangen door exemplaren van een Seat Exeo.
Hopelijk gaat de klep nu wel elke keer in zijn geheel open, ook bij koud weer.

Vond het verschil in NM ( 30) namelijk niet echt groot.
maar ja, hoe oud waren de vorige gasveren? Ze verliezen nu eenmaal kracht na een aantal jaar. :)

Kuikuhnek

Senior Member
Mannen, ik krijg die kop niet van de gasveer gedraaid. Ik heb twee nieuwe veren maar de ijzeren stang blijft meedraaien. Ik heb hem al goed vastgehouden met een waterpomptang. Maar er komt geen beweging in. Doe ik iets fout?

ertromp

Forumguru
Net wat @Joske aangeeft: even met een hulp erbij en deze met een waterpomptang en een doekje rond de as laten vastklemmen en zelf met een tang de kop linksom losdraaien.

Kuikuhnek

Senior Member
Ja dat had ik al gedaan, ijzer draait gewoon door de doek heen. Maar ik zal het blijven proberen. Ik was op de goeie weg dus.

Bovenaan Onderaan