Automatisch de kofferklep openen

EdK

Forumguru
Zoon ding heet een griptang........

Kans is dat men loctide heeft toegepast, probeer de aluminiumkop eens te verhitten zonder de lak er af te branden.
Vaak is de kop van aluminium en de stang van rvs en door te verhitten draai je ze dan vaak met de hand los.
Kijk uit want verhitte onderdelen zijn HEET

Kuikuhnek

Senior Member
Werkt als een malle mensen. Sta je dan, op zondag middag je achterklep open en dicht te doen. Mensen zullen wel gedacht hebben

• Leuk
Waarderingen: GJ M

nietje72

Forumguru
Veel plezier ermee @Kuikuhnek!

Ik heb er sinds de meeting superveel schik van. Al hoor ik sinds kort wel een beetje gepiep als ik 'm het laatste stuk dicht druk. Is dit herkenbaar en op te lossen met een spuitje WD40 of is dan de middel erger dan de kwaal?

Joske

Forumguru
Check de veertjes eens op roest @nietje72

Beter is om ze eerst zelf te spuiten alvorens te monteren. Ben ik zelf ook maar achteraf achter gekomen..

nietje72

Forumguru
Ik had ze ook willen spuiten al is het maar voor de kleur maar ben daar niet meer aan toe gekomen. Ik ga morgen kijken bij daglicht op roest. Ook ga ik kijken of ik ze alsnog kan (laten) spuiten.

Luke

Forumguru
Ik heb ondertussen in de garage nieuwe gasdempers laten zetten tijdens het grote onderhoud. Nu werken ze samen met de stempelveertjes weer perfect om de kofferklep vanzelf te laten opengaan.
Ik moet wel erkennen dat de stempelveren inderdaad roestgevoelig zijn!! :(

ertromp

Forumguru
@Hans O. Heb nog wel zo'n set te koop voor je

Stuur maar een pm voor verdere gegevens.

Bijlagen

• uploadfromtaptalk1416828016876.jpg
    uploadfromtaptalk1416828016876.jpg
    250,5 KB · Weergaven: 47

Joske

Forumguru
weet het... misschien nog wel een leuk projectje om uit te zoeken :pieker:

zal de catalogus van... help eens even, hoe noemde dat bedrijf ook alweer? :)

Bovenaan Onderaan