Automatisch de kofferklep openen

aiva tco adoks

Forumguru
Ik heb het setje van joris ontvangen montage is een eitje.
De veren heb ik nog even zwart gespoten zodat het niet opvalt.

Vandaag bij de supermarkt stond er naast mij iemand zijn boodschappen in te laden en zag mij aankomen.
Een druk op de en... voilla klep open. De man stond zo te kijken van ZIT DAT OOK OP EEN SKODA :shocked:
In mezelf wel even gelachen :winkie:

paulbroere

Nieuw lid
Hallo,
Ik heb niet het gehele topic doorgelezen, wel een groot deel.
Maar ik las allerlei berichten over dat montage zeer nauwkeurig moet gebeuren, en met hulpstukken??

Een simpele vraag:
Is het nu mogelijk door simpele montage van andere gasveren de achterklep automatisch te laten openen??
Ik las dat Joris deze geregeld had?

Indien het vrij simpel is ben ik namelijk ook zeer geïnteresseerd.

white

Nieuw lid
Hoi,

Het automatisch openen van de achterklep gebeurd in mijn geval niet door vervangen van de gehele gasveer, maar door toevoeging van een veertje op de gasveer.
Een simpele maar effectieve oplossing! Ik heb helaas geen veertjes meer in de verkoop, maar zoals gezegd ze zijn bij alcomex te bestellen.

Succes,

Joris.

paulbroere

Nieuw lid
Ik heb zojuist 2 x 2 veren besteld (om aan die €20,- te komen)
Monteren: gewoon de gasveer er even afhalen en dan die nieuwe veer eroverheen schuiven?

voor de liefhebber: ik heb nu dus nog 1 setje over... totaalbedrag, inclusief verzendkosten en btw was €34.65... voor 17.33 heb ik een setje in de aanbieding! :)

(ik krijg de auto overigens pas 1 augustus.... best erg dit)

Evilcomputing

Senior Member
Aangezien ik op reis was voor het werk viste ik steeds achter het net voor veren.
Ik ga ze nu zelf maar bestellen.

Natuurlijk bestel ik ook 2x 2 stuks om maar aan dat bedrag te komen.

Wie wil ze ook, dan kunnen we de kosten splitsen.
Als je in de buurt van zwolle woont is het helemaal top

remcee

Lid
Bij mij zitten de veren er inmiddels ook op. 10 minuten werk. En het effect is errug leuk!

In het youtube filmpje waar een VW golf word aangepast, veranderen ze ook nog iets in de VAGCOM. Iemand enig idee wat ze daar veranderen?

Maka

Lid
Ik krijg mij Octavia Combi EBL ook dit jaar (is nog onbekend wanneer exact) en heb ook wel interesse in een setje. Lijkt me een leuke gimmick. Groepsinkoop?

adjego

Actief lid
Bij mij zitten de veren er inmiddels ook op. 10 minuten werk. En het effect is errug leuk!

In het youtube filmpje waar een VW golf word aangepast, veranderen ze ook nog iets in de VAGCOM. Iemand enig idee wat ze daar veranderen?

Daar zetten ze nog in de module het poppen van de achterklep aan. Dat staat standaard nog niet aan...;)

djmshell

Senior Member
Kan dit ook met een faab Combi. en zo ja welke gasveer moet ik dan hebben
Of las ik goed dat het bij de faab alleen kan met een tussen veer aan de demper vast???

Evilcomputing

Senior Member
Binnen,

Kofferklep hangt aan draden,
heb borgclip er af.
heb hem van het asje af.
Hoe krijg ik die klote plastic dop (aan het einde van de gasveer) er af zodat ik mijn veer erover heen kan schuiven ?

Als bijlage goed gejat voorbeeld van de rubberen dop die ik bedoel
gasveer vervangen.JPG

Bovenaan Onderaan