Automatisch de kofferklep openen

Evilcomputing

Senior Member
Top thanks. Het is nu alleen donker in me carport. Morgen weer een dag. Heel erg bedankt mischien maak ik nog even een howto met plaatjes.

nog beter de as tegen houden is deze tussen 2 losse aluminium bekken(of plaatjes in de bankschroef te klemmen, geen krasje, en heel erg makkelijk de dop eraf draaien, bijna met de hand.

Is er nog iemand bezig een setje te bestellen, of "over" heeft, heb ik wel interesse, dan wel liefst de ST11540 ivm de veel hogere krachten van het andere type.
ben zelf nog bezig met normale drukveren, maar dat is lastig, omdat de karakeristiek van een stempelveer net iets anders is. heb nu een veerr die ca 300 N levert en dat is net niet genoeg.

Evilcomputing

Senior Member
Net terug van vakantie :)

Had de combinatietang meegenomen en wat touw.
Onder een dikke tak geparkeerd, touw aan de tak en de koffer. (mensen die langskwamen stonden wel erg vreemd te kijken... :D

Met een stukje karton de as beetgehouden en kop losgedraaid (enigszins met de hand)

Veren er tussen, kop weer op de as, kop over de pen, borgclipjes vast.
Ook heb ik met wat zwarte tape de veren vast gemaakt aan de cylinder zodat ze niet heen en weer schuiven tijdens het openen/dichtgaan)

En werkt als een tierelier !

Omdat ik de groene veren eigenlijk wel leuk vind staan haal ik ze er niet meer af, fotoreportage zal er dus niet komen.
Daarom een stappenplan:

1. Koop de juiste veren:)
  2. kofferklep ondersteunen door een balk oid/ of vastmaken aan het plafon / tak
  3. ijzeren borgclipjes er af halen dmv een schroevendraaier (haal ze er niet helemaal af maakt het terug zetten een stuk makkelijker)
  4. Houd de asjes beet met een tang en draai de rubberen kop er af
  5. plaats de veren en maak ze eventueel vast aan de cilinder
  6. houd de as weer beet met een tang en draai de kop terug
  7. plaats het hele geheel weer terug op de pen
  8. plaats de borgclipjes terug
  9. verwijder de ondersteuningsbalk of het touw waar je de kofferklep mee hebt vastgemaakt
  10. en ach post ook even wat op het forum :grin:

Klaasje

Forumguru
Welk type veer had jij nu besteld ? Er komen meerdere types voor in deze post en is handig om de juiste te weten.

deusjevo

Forumguru
Vandaag de veren ontvangen en gemonteerd.
Was 5 minuutjes werk.
Kofferklep op m'n schouder laten rusten en vervolgens per kant stempelveer toegevoegd.

Filmpje! :laugh:

[video=youtube;VWHyPy4FSQ8]http://www.youtube.com/watch?v=VWHyPy4FSQ8&feature=youtu.be[/video]

Welk type veer had jij nu besteld ? Er komen meerdere types voor in deze post en is handig om de juiste te weten.

Beste klaasje, mocht je nog veren willen bestellen,of willen kopen, laat me dan even weten of je interesse hebt in een gezamenlijke aanschaf?
ik heb wel interesse in een setje, bovendien als iedereen nu steeds 2 setjes gaat kopen wordt die TNT nog rijk van dit forum,hahaha
let op aankomende week ben ik op vakantie tot ca de 25e.

Evilcomputing

Senior Member
Ik heb de ST11540 gekocht welke goed werken mits je ze plaatst op beide cilinders.

Ik heb nog 1 set over heb iemand al een prive bericht gestuurd maar nog niks gehoord. Iemand nog meer interesse ?

Klaasje

Forumguru
Ik wil nog altijd aanschaffen dus wat mij betreft kunnen we een gesamenlijke aanschaf doen
Stuur ff een PM, dan spreken we wat af.
I
Beste klaasje, mocht je nog veren willen bestellen,of willen kopen, laat me dan even weten of je interesse hebt in een gezamenlijke aanschaf?
ik heb wel interesse in een setje, bovendien als iedereen nu steeds 2 setjes gaat kopen wordt die TNT nog rijk van dit forum,hahaha
let op aankomende week ben ik op vakantie tot ca de 25e.

@klaasje ; heb je nog even geduld, ik had evilcomputing al een PM gestuurd, en geef hem even tijd om te reageren, anders komen wij er samen vast wel uit.
woon je toevallig ergens in de buurt van zuid-oost drenthe ?

heeft iemand hier al een antwoord op/
heb ook wel interesse, en dan voor de fabia combi.
als je weet hoeveel de ruimte is tussen je demper en kunststof prop en je hangt een unster op ongeveer de plek waar de scharnier zit, is het wel enigszins te bepalen, of te berekenen.
een O2 heeft ongeveer 2x650 a 700 N nodig om te openen.
en anders Suppenkasper01 een mailtje sturen, bovendien is hij lid van de skodacommunity in duitsland(.de)
ok een linkje
http://www.skodacommunity.de/skoda-forum/skoda-fabia-ii-forum/51689-automatisches-heckklappen-%C3%B6ffnen-fabia-2/index13.html
koe-kol en je komt al een stukje verder. succes en hou ons op de hoogte.
vr gr ducman

Dit wil iedereen toch....
Ik wil ook wel een setje plaatsen....en ik woon ook nog in zuid-oost-Drenthe!
Kun je mij aansluiten ducman

groetjes Albert

Klaasje

Forumguru
Ducman wile dat ik zou bestellen. Ik zit alleen in de regio Eindhoven.
Als we nu eens inventariseren met een polletje wie het wil hebben en dan een gesamenlijke inkoop doen.

Evilcomputing

Senior Member
ducman pm terug.

Mocht dat niks worden komen ze uiteraard hier weer op het forum en anders verkoop ik ze wel aan een collega. :)

hallo fabiacombi rijders,
als jullie eens mailen met suppenkasper , misschien dat hij jullie kan vertellen welke veren hun gebruiken ,
ik kan wel iets uitzoeken, maar weet niet of het werkt, en kan ook niets testen, en weet ook helemaal geen maten van een fabia combi.
maar als jullie dit nu eens snel uitzoeken, kunnen jullie misschien mee bestellen............
de prijs is nagenoeg gelijk, ga uit van ca €15 a20 per setje(2st) maar hoe meer bestellen, hoe lager de prijs, maar dit is niet heel veel verschil hoor.
verzendkosten naar de besteller weet ik nog niet, maar zal niet heel veel zijn.
maar wees snel, volgende week heb ik vakantie

Evilcomputing

Senior Member
Mijn extra setje is tot vrijdag resereveerd voor Ducman.

Mocht mr Ducman ze dan niet willen hebben komen ze weer op de markt voor 17,35 (zelfde berekening als een aantal posts eerder)

Bovenaan Onderaan