Automatisch de kofferklep openen

piair1982

Forumguru
Uhm... Hoe gaat het met het kofferbakslot? Die staat constant onder ongezonde spanning. Lijkt mij dat het slot eerder defect gaat....

aiva tco adoks

Forumguru
Hoe zou dat dan bij bmw,volvo,etc. zitten met een electronische achterklep??
Bij mij werkt het nog steeds super!!

Heb ook niet het idee dat er heel veel spanning op het slot staat. Voel een beetje verschil met en zonder veren als je de klep dicht gooit.

@ octavia en klaasje, eb andereforummers
een kort berichtje van uit croatië. ik hoop dat die gene die de veren beseld hebben er tevreden me zijn, sorry dat een groepsaankoop niet hard liep. vind het wel jammer. maar goed , toch minder animo als verwacht. zoals octwvia al schreef, het scheel niet veel, maar wel als je er meerderen besteld. helaas wil er schiijnbaar niemand de nederlabder uithangen, en betlen ze graag meer, hahahaha
ook goed hoor
ciao vauit Vrsar

Figaro75

Senior Member
Je hebt een pm-tje:laugh:

Je vroeg ook (in je pm) of het goed werkte...

Aangezien mijn Octavia uit 2006 is was er wel wat kracht uit de originele gasveren. Dus ik heb ook een nieuw set gasveren gemonteerd (besteld in Duitsland). Daarvoor ging die soms net niet helemaal omhoog en nu gaat het razendsnel.

Voor het vervangen van de gasveren was hij nog bij de dealer en die hebben vol bewondering staan kijken hoe simpel het werkte. Bleek dat ze het nog nooit hadden gezien maar wel van klanten de vraag kregen of de kofferbak niet automatisch helemaal open kon. Ze hebben van mij dus een kopie van de factuur gehad zodat ze het ook konden aanbieden.....

Ik heb trouwens wel de gasveren van een Seat Altea XL geplaatst want die zijn nog eens 3 kg krachtiger per veer.

Figaro75

Senior Member
Eerst met de wel bekende groene stempelveren.
Maar soms ging die niet helemaal open en heb ik ook de gasveren vervangen.
Toen heb ik meteen dus die van de Seat genomen.

Ik heb ook net de veren van Alcomex besteld....dus wellicht binnenkort ook 2 over :-) Laat maar even weten of er iemand nog interesse heeft anders, anders meld ik het wel op het aanbod forum.

skoda17

Nieuw lid
ik heb de veren er nu een week op zitten (dankzij figaro 75), en het werkt super. Alleen s`ochtens gaat hij de eertse paar keer niet helemaal open! toch andere gasveren plaatsen? en wel type moet ik hebben van seat?

groet

Figaro75

Senior Member
Gasveren voor een Seat Exeo ST Combi

31648 - Gasveer

Specs:

• Lengte 490mm
  • Buitendiam.8.0mm
  • Buitendiam.19.0mm
  • Zwart
  • Uitwerpkracht 510N
  • (L&R)
  • Slag 189mm
  • Gewicht 0.300kg
  • 2 stuk(s) nodig
  • Voor achterklep
  • Kofferklep
Ik heb ze in Duitsland gekocht (€ 11,40 p/st).
Als je kennissen hebt in Duitsland is dat aan te raden i.v.m. verzendkosten......
Maar anders nog steeds goedkoper dan in NL
Of misschien even langs de Seat dealer??

Figaro75

Senior Member
Online en laten bezorgen bij kennissen die in Duitsland wonen.
Op visite geweest en meegenomen.

Google even op Seat 31648 en dan bij mij de eerste hit.......:winkie:

Maka

Lid
Heeft iemand nog een setje over? Mijn O2C is donderdag geleverd en wil ook graag deze mod uitvoeren.

Alvast bedankt.

Bovenaan Onderaan