Automatisch de kofferklep openen

barretje

Senior Member
Ik heb een setje st11540 gekocht en gemonteerd maar de klep opent maar een klein stukje. Hij gaat niet helemaal omhoog.
Kan dit aan de gasveren liggen of doe ik iets fout? Snap er helemaal niks van.

Figaro75

Senior Member
Ik had ook soms dat de klep halverwege stopte. Ik heb de gasveren dus ook vervangen.
En meteen iets sterkere gekocht om wat speling te hebben als ze ouder worden.
Zie een blz terug.

Ik heb uiteindelijk ook gasveren besteld via de link hier een paar posts terug genoemd. Uit Duitsland, incl. verzendkosten voor €38,- in huis, dus dat valt mee.

Maka

Lid
En wat is nou eigenlijk de beste optie?

Stempelveren van Alcomex? Of Gasveren van een Seat Exeo?

Ik heb mijn taaf nu 3 weken en wil ook graag dze mod uitvoeren.:)

deusjevo

Forumguru
Volgens mij zijn gasveren van een Exeo alleen niet genoeg.
Ik heb die stempelveren van Alcomex en die doen het prima.
Als je standaard gasveren te weinig kracht hebben na een x aantal jaar dan zou je die kunnen vervangen door die Exeo veren.

Figaro75

Senior Member
Precies. Mijn Skoda is 5 jaar oud en ik had eerst alleen de stempelveren gemonteerd. Alleen ging dan soms de klep niet helemaal open.
Hij stopte zeg maar op 1/3. Toen heb ik dus ook de gasveren vervangen en nu werkt het perfect.
Dus ik heb nu de gasveren van een Exeo + de stempelveren.
Kun nu een niets vermoedende passant die achter de auto loopt lanceren :uitlachen:

De dealer heeft verwonderd staan kijken naar mijn auto en hebben nu hun demo ook ervan voorzien.
Ook hebben ze al één klant voorzien van de bekende groene stempelveren:)

Maka

Lid
De helft van het totale orderbedrag; €34,65 / 2 = €17,32. ik heb 2 setjes besteld omdat het minimale orderbedrag €20 is.

Marinda

Nieuw lid
Kan je deze ook monteren op de skoda fabia combi greenline 2011, zoja waar kan je het setje bestellen dan

Beste Marinda,

De veren waar "wij" :529:O2 combirijders het hier over hebben passen niet op een Fabia.
Wel kun je even kijken bij #159.
De vraag is in dit topic al een paar keer aan bod gekomen maar ik weet niet of er al een andere oplossing is.

MacManiac78

Forumguru
Ik ben een klein beetje bang dat de antwoorden voor de Fabia II Combi (GL) niet komen gaan.
Ik lees vele topics over het vervangen van de gasveren en het plaatsen van Scirocco poppers, maar welke gasveren nodig zijn? :confused: -GEEN IDEE- :confused:
Het plaatsen van stempelveren wordt afgeraden, tenminste, dat lijkt de samenvattende conclusie te zijn.

Ik zie dit ook wel zitten maar dan op m'n toekomstige roomster. Da's wel een heel grote klep dus ik vraag me af welke gasveren daarvoor nodig zouden zijn... Misschien eens overleggen met de dealer.

[EDIT] @MacManiac78: Hier vond ik een filmpje van een dude die het met z'n fabia voor elkaar kreeg, wel ook met de veertjes.

Misschien dat ik dit ook zo kan proberen bij de Roomster? Heeft er al iemand langere tijd die veren zitten en er last of schade van ondervonden?[/EDIT]

zijn alleen gasveren van een exeo bij de O2 al voldoende, of worden er ook nog stempel veren gebruikt?
het is niet helemaal duidelijk namelijk. sommigen gebruiken beide en sommigen alleen gasveren?

Bovenaan Onderaan