Automatisch de kofferklep openen

barretje

Senior Member
@ ducman

Ik heb de exeo gasveren en de stempelveren. De reden hiervoor is dat ik eerst alleen de stempelveren had gekocht maar dat de klep niet helemaal open ging. Op aanraden van een paar andere forumleden heb ik mijn gasveren vervangen omdat de gasveren na loop van tijd wat van hun kracht verliezen ( ze waren 5 jaar oud ). Toen heb ik ze vervangen door de iets sterkere exeo gasveren en daarna weer de stempelveren ertussen gezet en ging de klep open zoals ik dat wou.

Conclusie: Gasveren van een exeo alleen is NIET voldoende, je hebt de stempelveren echt nodig.

Succes en laat even weten of het nog gelukt is.

MacManiac78

Forumguru
Ik zie dit ook wel zitten maar dan op m'n toekomstige roomster. Da's wel een heel grote klep dus ik vraag me af welke gasveren daarvoor nodig zouden zijn... Misschien eens overleggen met de dealer.

[EDIT] @MacManiac78: Hier vond ik een filmpje van een dude die het met z'n fabia voor elkaar kreeg, wel ook met de veertjes.

Misschien dat ik dit ook zo kan proberen bij de Roomster? Heeft er al iemand langere tijd die veren zitten en er last of schade van ondervonden?[/EDIT]

Ja, deze had ik al eens gezien, maar ik heb de Combi, ook die filmpjes heb ik al gezien.
Ik wil alleen weten hoe dit gedaan is.

Een tijdje geleden werd er tussen neus en lippen door gevraagd wie de automatische achterklep nu een tijdje in gebruik heeft en of dat die nog steeds alleen maar positief zijn.

Ik heb dit draadje een beetje gevolgd omdat ik het erg zou kunnen waarderen om deze feature ook op mijn auto te hebben. Maar gezien het een leaseauto is (ben daarom dus erg voorzichtig) zou ik graag weten of er nog geen negatieve gevolgen opgedoken zijn (speling op montages, kromme stangen etc).

Er is op de vorige poster niet echt een antwoord gekomen, dus vandaar opnieuw de vraag. Alvast bedankt :D

voor de fabia (en andere) kofferdeksel liefhebbers/knutselaars.
mooi dat de link van het filmpje nog eens geplaatst is, maar er was al eens eerder naar gevraagd, misschien de maker van het filmpje (suppencasper of zo) een e-mail sturen, of zelf proberen uit te zoeken.
mogelijk is het ook een gasdrukdemper op maat te bestellen, bijv deze link.
of deze link.
of deze goede gasdrukveer leverancier; link
denk er wel aan dat een hoge uitduwkracht ook een hogere indruk kracht vraagt.
er staan ook mogelijkheden om je demper zelf te berekenen
en mocht je de oplossing hebben , zou het mooi zijn ons ook op de hoogte te houden.
succes.

vr gr. mic

barretje

Senior Member
@ traumaheli,

Bij mij zit het er nu een tijdje in ( niet lang!! 2 weken! ) ik heb hiervan nog geen schade gezien en gebruik
de kofferbak dagelijks. Wel moet je rekening houden dat je de kofferbak iets harder dicht moet gooien
omdat hij veel opwaartse druk geeft. Ik en mijn vrouw ook hebben er geen problemen mee. Dus jij zal dat ook
zeker moeten kunnen.

@barretje: Tnx voor het posten van je ervaring, ik vermoed dat je niet de springveren maar de krachtigere gasdrukveren gebruikt?

deusjevo

Forumguru
@barretje: Tnx voor het posten van je ervaring, ik vermoed dat je niet de springveren maar de krachtigere gasdrukveren gebruikt?

Je hebt altijd de "spring(stempel)veren" nodig en de krachtigere gasdrukveren kan je als aanvulling gebruiken.

MacManiac78

Forumguru
Ik heb de vraag voor gasveren al uitgezet bij wat leveranciers. Tot nu toe 1 antwoord.
BoensmaGasveren
Zij kunnen de gasveren wel zo bijvullen dat de klep vanzelf open gaat. Ze geven aan dat u de klep dan met meer moeite weer naar beneden komt.
Misschien dat de veren IETS bijvulling moeten hebben en de scirocco poppers gebruikt moeten worden.

@ traumaheli,

Bij mij zit het er nu een tijdje in ( niet lang!! 2 weken! ) ik heb hiervan nog geen schade gezien en gebruik
de kofferbak dagelijks. Wel moet je rekening houden dat je de kofferbak iets harder dicht moet gooien
omdat hij veel opwaartse druk geeft. Ik en mijn vrouw ook hebben er geen problemen mee. Dus jij zal dat ook
zeker moeten kunnen.

Oh dat klinkt goed. Tnx voor de feedback. Heb je voor de volledigheid toevallig de nummers en de shop waar jij je veren vandaan hebt? Er zijn er immers zoveel voorbij gekomen :crazy:.

Alvast bedankt

heavy

Actief lid
@traumaheli

Via deze link kun je de gasveren bestellen: http://www.winparts.nl/698/interieur...?automerk=SEAT
De bovenste die voor een EXEO zijn de goede!!

De stempelveren kun je via Alcomex bestellen: http://www.alcomex.nl/

Neem de stempelveren met artikelcode: ST11540

Als je er nu niet meer uitkomt weet ik het ook niet meer.

Succes

tnx voor je antwoord, de gasveren ga ik nog even niet doen, ik ga er ff van uit dat die van mij nog krachtig genoeg zijn (auto is van 14 november)

@heavym jij ook bedankt voor je reactie, maar zoals aangegeven ga ik die nog even overslaan.

barretje

Senior Member
Voor de zekerheid, want wanneer je op EXEO zoekt zijn er twee varianten.. het moeten de 0126856. Gasdrukveer wezen ?

Zoals in eerdere berichten zei ik dat je de link moet aanklikken en dan de bovenste moet nemen.
Dan zie je ook dat achter Exeo "ST" staat dit zijn de goeie. Een beetje verder zoeken dan je neus lang is kan geen kwaad hoor.

heavy

Actief lid
Vriendelijk verzoek aan iedereen om niet de gehele voorgaande post te quoten. Dit is ons inziens onnodig. Volstaan kan worden met een direct antwoord. Als het een grote tekst is, volstaat het quoten van dat gedeelte waar het antwoord over gaat. Om een persoon te quoten kun je ook bijvoorbeeld als volgt verwijzen: @'username'. Bedankt voor jullie begrip.

Dank voor de vriendelijke toelichting

Bovenaan Onderaan