Status
Niet open voor verdere reacties.

JeSko

Forumguru
Gezeik deel zoveel...

Nog geen papieren binnen, besloten om weer maar eens te informeren want ze gingen ze zeker zaterdag aangetekend verzenden, zaten deze ochtend niet bij de post. Antwoord: neen ze liggen hier nog, dochter is ze vergeten meenemen naar de post --' wat een gedoe, hoe moeilijk kan het zijn om dat ding gauw op de post te gooien. Nieuw antwoord, ik doe ze vandaag op de post. Nog maar ens. Begin september verloopt mijn huidige keuring, dus ik moet wel snel kunnen gaan, als ze nog lang treuzelen kan ik de boel er weer onderuit laten halen tegen september.
 

leon-cupra

Forumguru
Heb je al een afspraak dan voor de tuningkeuring? Denk dat dat redelijk vol zit aangezien dat voor hele grote regio is.
 

JeSko

Forumguru
Nope @leon-cupra , kan geen afspraak maken als ik niet eens zeker weet wanneer die papieren komen, gelukkig had ik er nog geen gemaakt want de aankomst van die papieren is al tweemaal verlegd.
 

leon-cupra

Forumguru
Niet meer dan normaal dat er een strikte regelgeving rond aanpassingen is. Een autofabrikant dient zeer strenge testen te doen, investeert miljoenen in veilige wagens, een wagen dient gehomologeerd te worden en dan ga jij als particulier wat prutsen aan jouw wagen waardoor bepaalde eigenschappen veranderen. Uiteindelijk ben je met jouw aangepaste wagen op een openbare weg waar andere ook aanwezig zijn.
Daarnaast niet iedereen investeert in even goede kwaliteit, niet iedereen monteert de aanpassingen volgens de correcte manier, …
 

leon-cupra

Forumguru
Daarmee dat tunen ook in de grijze (eigenlijk illegale) zone zit @s-line
En geen A-merk? Op de Octavia lagen Michelin pilot sport 4S. Toen een band van 250€. De meeste betalen dat voor 4 banden :arghh:
Dat er vanachter op de M2 een goedkope band ligt is niet mijn keuze. En waarvoor ik de M2 gebruik, nog nooit daar hinder van ondervonden. Zelf zou ik er uiteraard een A merk op leggen wanneer de achterbanden op zouden zijn.
 

leon-cupra

Forumguru
Trouwens @s-line, jouw voorbeelden van lassen aan de veren, zelf inkorten van de veren, … is net de reden waarom er een reglementering in BE gekomen is. Je past niet alleen de eigenschappen van de wagen aan ,maar dan ook nog eens van de geplaatste onderdelen.
 

s-line

Forumguru
En verbeterde ze ook. Beter vast gelast (rondom)als origineel met 3 hechtjes…
En ruim 3 jaar probleemloos mee gereden!

En By The Way @leon-cupra waarom zou in vredesnaam bij een M2 niet meteen die k..banden eraf gooien
als je zo punctueel ben met veiligheid, achterwiel aandrijving veel vermogen en k.. banden het ultieme recept voor gevaarlijke situatie’s!;):pardon:
 

leon-cupra

Forumguru
@s-line dat het een k*tband is dat maak jij ervan. Zoals reeds gezegd: voor mijn gebruik voldoet de band. Moest ik minimum 10-15k met de M2 doen en veel autostrade , had de banden er idd al afgelegen.

Het recept voor gevaarlijke situaties is de persoon achter het stuur ;) zelfs met een A-band moet je ook niet proberen om tijdens een (hevige) regenbui stevig te gassen in de bochten. Dan schuift de kont ook. Het punt van uitbreken ligt dan gewoon iets verder.

en wat er op ligt is volgens de wetgeving correct. De wagen aanpassingen naar jouw eigen smaak met het vervangen van originele onderdelen is in BE strikt mogelijk met de benodigde documenten en keuring, net omwille dat er foefelaars tussen zitten die niet naar veiligheid kijken. Dat jij nooit problemen gehad hebt … goed voor jou.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan