Status
Niet open voor verdere reacties.

JeSko

Forumguru
Eens kijken als ik zaterdag de papieren in de bus heb, wat wel zou moeten, hopelijk de werkweek die daarop volgt, dan rijd ik eerst in de huidige stand naar de keuring, en daarna volgt de final adjustment nadat ik hem zelf naar beneden heb geschroefd.
 

Kanerr

Forumguru
Ik vermoed je toplager, deze kan aan zn einde zijn. De fabia van mn vriendin maakt hetzelfde soort geluid alleen nog geen tijd gehad om er ff goed naar te kijken.

mijn cc maakt ook een soort veer verspringen geluid maar dan zachter en heel veel achter elkaar. Daarvan weet ik zeker dat mn lager naar zn mallemoer is.
 

s-line

Forumguru
Het is inderdaad wel een vw kwaal die toplagers. Ik zelf vervang ze liever meteen als ik de boel vervang voor een schroefset. Kosten niet de wereld en je heb de boel dan toch al los
 

Kanerr

Forumguru
Helaas wel. Het is om te janken, vooral als het pas net eronder zit is het niet leuk.
@JeSko het kan geen kwaad maar tis pokke irritant
 

JeSko

Forumguru
@Kanerr & @s-line

Zuur, komt dit dan wellicht door de verlaging? Omdat dat ding andere krachten te verduren krijgt? Wil ze inderdaad wel vervangen, vind dat getoenk alsof er veren verspringen helemaal niks. Wellicht word dit getoenk nog erger als de auto wat zakt.
 

Kanerr

Forumguru
Niet perse, grootste probleem bij de lagers is dat wanneer de veerpoot los is geweest is er een kans dat de lager uit elkaar valt. Als dat eenmaal is gebeurd dan is de pret over.. Mijn CC is standaard en die heeft er ook last van.

Maar bespreek het eerst met de instalateur inderdaad, zij zullen er wel meer vanaf weten.
 

JeSko

Forumguru
@s-line

Zoiets had mijn vader in eind jaren 80 begin 90 ook gedaan met zijn Mazda, gewoon de veren afgezaagd, ging inderdaad prima, we zijn gewoon verwend de dag van vandaag :tongue:
 

leon-cupra

Forumguru
Heeft weinig te maken met verwend zijn. Eerder met regeltjes. Wil je in orde zijn met jouw wagen, moet je de regeltjes volgen.
 

JeSko

Forumguru
Net terug van Crauwels, monteur heeft er naar gekeken en geluisterd, maar door het lawaai in de shop was het moeilijk hoorbaar, uiteindelijk samen naar het filmpje geluisterd en inderdaad, wellicht twee toplagers die versleten zijn. Deze waren wellicht al op hun einde, maar door de hogere spanning van de schroefset, zeker nu die op zijn max hoogte staat vooraan, is het probleem naar voren gekomen. Monteur gaf ook aan dat dit wel de kilometerstand is waarop een toplager kan falen, maar dat het nog niet zeker is dat het geluid blijft als de set op de lage stand staat, ze hebben al eerder meegemaakt dat het geluid verdwijnt nadat een auto weer naar beneden geschroefd is. Doordat de schroefset vooraan zo hoog staat, staat er maximale spanning op de verlaginsveren, deze zijn nl vooraan bijna helemaal ingedrukt, en dit zorgt voor een extra druk aan de bovenzijde van de veer, die daardoor de veerschotel wilt meenemen in zijn eigen draaibeweging, dat gaat natuurlijk niet en daardoor krijg je dat getoenk van een veer die telkens tweemaal kort verspringt. Top die uitleg en zo leer ik weer wat bij, en dat is altijd goed.

Wat is nu de planning.

- kijken wanneer de papieren van de keuring in de bus vallen.

- naar de keuring rijden.

- terug naar Crauwels, daar gaan ze de auto naar beneden schroeven ( stelde ze zelf voor), en kijken wat dat met het geluid doet. En daarop eventueel de toplagers vervangen.

- uitlijnen. En dan hopelijk klaar en genieten van mijn verlaagde wagon.

Dit bezoekje was trouwens, op mijn Diesel na offcourse, gratis, vroeg naar mijn schuld maar die had ik niet, " het is in orde zo meneer, veel succes."

:thumbsup:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan