Net terug van Crauwels, monteur heeft er naar gekeken en geluisterd, maar door het lawaai in de shop was het moeilijk hoorbaar, uiteindelijk samen naar het filmpje geluisterd en inderdaad, wellicht twee toplagers die versleten zijn. Deze waren wellicht al op hun einde, maar door de hogere spanning van de schroefset, zeker nu die op zijn max hoogte staat vooraan, is het probleem naar voren gekomen. Monteur gaf ook aan dat dit wel de kilometerstand is waarop een toplager kan falen, maar dat het nog niet zeker is dat het geluid blijft als de set op de lage stand staat, ze hebben al eerder meegemaakt dat het geluid verdwijnt nadat een auto weer naar beneden geschroefd is. Doordat de schroefset vooraan zo hoog staat, staat er maximale spanning op de verlaginsveren, deze zijn nl vooraan bijna helemaal ingedrukt, en dit zorgt voor een extra druk aan de bovenzijde van de veer, die daardoor de veerschotel wilt meenemen in zijn eigen draaibeweging, dat gaat natuurlijk niet en daardoor krijg je dat getoenk van een veer die telkens tweemaal kort verspringt. Top die uitleg en zo leer ik weer wat bij, en dat is altijd goed.
Wat is nu de planning.
- kijken wanneer de papieren van de keuring in de bus vallen.
- naar de keuring rijden.
- terug naar Crauwels, daar gaan ze de auto naar beneden schroeven ( stelde ze zelf voor), en kijken wat dat met het geluid doet. En daarop eventueel de toplagers vervangen.
- uitlijnen. En dan hopelijk klaar en genieten van mijn verlaagde wagon.
Dit bezoekje was trouwens, op mijn Diesel na offcourse, gratis, vroeg naar mijn schuld maar die had ik niet, " het is in orde zo meneer, veel succes."