Status
Niet open voor verdere reacties.

Chrisjemol

Forumguru
@Tees

Ja dan word het lastig, moest ik zo groot zijn ik zou denk ik niet kunnen leven met een gewone auto, ik zou dan eerder een Caddy ofzo kopen, mijn beste jeugdvriend is ook 1.95 en die moet niets anders hebben dan auto's type Caddy, Transporter, met een hoog plafond en een redelijk rechte voorruit, mijn broer is ook 1.90 en die krijgt het benauwd in gewone auto's, die rijd dan ook het allerliefst met zijn Ford Transit.
En toch had ik (2,01m) veel minder hoofdruimte in de transporter dan in de superb of de fabia

• Leuk
Waarderingen: Tees

Okki

Donateur
Ik plak bovendien niet graag iets op de voorruit in het zicht.

Dat is juist de truc, het zit dus niet in het zicht. Maar als je je oog opslag naar de bovenkant van de ruit doet (waar de overigens kleine) schijf zit, zie je prima de VKL's.

Het valt juist op dat betrekkelijk veel auto's die vooraan staan, een paar meter voor streep blijven staan omdat ze anders het VKL niet kunnen zien.

Tees

Donateur
Vergeet niet dat de zithouding in een Transporter of Caddy heel anders is dan in een Sup of Faab. Mensen die niet zo lang zijn beseffen vaak niet waar je tegenaan loopt (soms letterlijk :deuk:) als je lang bent, en wat daar effect op kan hebben. Geldt natuurlijk voor allerlei situaties, je weet vaak niet waar anderen last van hebben als je t niet zelf kan ervaren.
Trouwens niet zeggende dat het klopt waylt @Chrisjemol zegt, ik zit nooit in een Transporter of Caddy.

Chrisjemol

Forumguru
Yeah right… minder hoofdruimte in de transporter….
Heb ze zelf gereden dus zal het wel weten toch?
Transporter heeft hele hoge console onder de stoel (30-40cm) waardoor de zitting stuk hoger zit tov een superb of fabia
Hierdoor zitten je benen ook in andere hoek en zit de rugleuning veel rechterop.
Daarom zat ik met de transporter met mijn hoofd max 2cm onder de dakhemel (had wel dakraam dus plafond is dan dubbel en lager dan zonder dakraam)

In de fabia heb ik door lagere ruimte onder stoel, en wat schuinere rugleuning meer ruimte boven mijn hoofd

JeSko

Forumguru
@Tees

Ik ook niet, weet alleen dat de meesten hier behoorlijke bomen zijn, en heb S-line zelf eens zien zeggen dat ie 1.90 fzo is tegen EDK :tongue:

JeSko

Forumguru
Stickers geplakt en de laadzone terug beschermt :)

Eerst knifeless tape aanbrengen, daarna de folie leggen en de hardste lijn zoeken en aanduwen, bij deze dus de overgang van laadzone naar achterbumper.

20220427_105814_copy_2419x1144.jpg

Dan vanuit die harde lijn met de spatel de folie strak van het midden naar de buitenkanten gelegd.

20220427_110139_copy_2419x1144.jpg

Daarna alle oneffenheden wegwerken, heatgun gebruiken waar nodig maar liefst beperk ik dat gebruik, soms kan je er echter niet naast.

aviary-image-1651054169655.jpeg

Knifeless eronder uit trekken (video), daarna heb ik de harde hoekjes voorzichtig rond bijgesneden. Je voelt als het goed is wanneer je folie snijd en wanneer je mes te diep zal beginnen gaan, die messen zijn zo scherp dat je ze zonder druk kan gebruiken en de folie zal snijden. Er is wat kleurverschil uiteraard maar dit is beter dan geen bescherming, eventueel snijd ik hem later wat hoger uit, maar dat zal ik nadien nog eens bekijken.

Blij met hoe het geel contrasteert tegen de rest, misschien die laatste blauwe streep op de kofferklep ook maar wegdoen, oogt nu wat verloren :)

aviary-image-1651053716410.jpeg

20220427_111222_copy_2419x1144.jpg

Roll Low ! Misschien nog één sticker eronder, dan komen ze helemaal tot beneden, die zal ik straks eens maken.

20220427_111921_copy_2419x1144.jpg

Lekker zo! Al zeg ik het zelf :tongue:

20220427_111944_copy_2016x954.jpg

Tees

Donateur
Geinig met al die stickers zo. En netjes van die bescherming. Vind je dat alleen niet irritant, dat er zoveel in t zicht van je binnenspiegel zit?
Ik vind die blauwe streep op de achterklep trouwens juist heel leuk, dan zie je van achteren ook nog dat er wat gedaan is qua wrappen!

EdK

Forumguru
heb S-line zelf eens zien zeggen dat ie 1.90 fzo is tegen EDK
Compleet onmogelijk , ik heb jou en S-line nog nooit gezien !!! :koffie:

Maar ik snap het verhaal hier niet met de verkeerslichten en niet kunnen zien en dan een Fab en een Caddy vergelijk....
Heb de luxe dat ik beide rij dagelijks, en in beide gevallen zie ik met me 1,94 ( was 1.96 ) de verkeerslichten prima.
Als je bv met FM rijd dan zie je tegenwoordig in veel gevallen de kleur van de verkeerslichten op je scherm.
Dan rijden er tegenwoordig zoveel mensen met een dashcam, en ook met dat schermpie hou je de kleur prima in de gaten.
En vaak staan er al wagens voor of naast je die het verkeerslicht in de gaten houden, dus hoef ik al niet eens te kijken.

Maar goed heb maar heel weinig keren met beide wagens dat ik echt naar voren moet buigen om het verkeerslicht in de gaten te houden...

Eltjo

Forumguru
Zeggen kan ook schrijven betekenen. Maar is S-line ook zo’n lange lummel, zo’n tandloze tuinhark?
(kan ik zeggen met m’n 1.98 mtr - 2 cm?). Moeten we trouwens maar eens een topic van maken.
Zelf heb ik ervaren in een Saab van een even lange kennis ervaren dat ik tegen het dak zat. Zonder de stoel te verstellen en hij zat niet tegen het dak, maar had nog een stukje over. Hij had dus een korter bovenlijf.

Kan je ook de lichten in de gratis FM zien? Hoe werkt dat technisch?

Bij de laatste foto dacht ik; hé @JeSko heeft ook geel op de zijkant van auto verwerkt... maar dat is reflectie van de boomblaadjes.

Japanese Power

Donateur
Als je bv met FM rijd dan zie je tegenwoordig in veel gevallen de kleur van de verkeerslichten op je scherm.
Verklaar je nader. Lijkt me technisch wel mogelijk maar dan moet FM wel van alle verkeerslichten in realtime de info krijgen. En dat is nogal veel. Ben je niet in de war met de matrixborden?

EdK

Forumguru
Ben je niet in de war met de matrixborden?
Nope
Niet op alle wegen maar valt op dat wel steeds op meer provinciale wegen en hoofdwegen in woonplaatsen de verkeerslichten bovenin je scherm komen te staan in FM
En dat ze ook kloppen, dus groen op verkeerslicht is ook groen op scherm
Heb je kruispunt met gescheiden wegdek voor links rechtdoor en en rechts en alleen rechts mag rijden !?
Dan zie je op je scherm rechts groen en de andere op rood.
Kwam er ook pas een tijdje terug achter hoor
En van FM gebruik ik hoofdzakelijk het info scherm, dus niet de kaartweergave...
Kan ik op te rijden route zien wat er te verwachten is aan traject controle en flitsers en mensen met pech etc...
EN dus ook de verkeerslichten kleur op vele trajecten....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan