Status
Niet open voor verdere reacties.

Cordoba

Forumguru
@WhiteSuperB Ach ik heb een paar keer een nieuwe auto gekocht, waarbij ik bij mijn allereerste echt nieuwe auto niet eens zonder pechhulp thuis kwam (dit bleek later een relais van de brandstofpomp met kuren dat in een hele serie voorkwam), de volgende nieuwe auto is binnen de garantieperiode zo'n 100 keer terug geweest naar de garage voor de meest bizarre mankementen, zo is bijv. het tellerhuis 2x vervangen. Voordeel van een occasion: je kan proefrijden met de auto die je koopt, en hoeft niet af te wachten met welk exemplaar de dealer je opzadelt.

Overigens mijn vorige Fabia was 7 jaar toen ik 'm kocht, en een medewerker van Carclean schrok van de auto toen ik langs kwam voor advies. Dat is later met flink wat TLC weer aardig goed gekomen met die auto.

Wat polijstprijzen betreft: hobby detailers doen het vaak voor enkele honderden euro's, dat lijkt veel geld, maar als je ziet hoeveel tijd en geld (materialen) er in gaat zitten, is dat eigenlijk een vriendendienst. Je moet voor jezelf bepalen wat je er aan tijd en geld aan wil besteden, en ik zag al dat WhiteSuperB echt wel meer doet dan gemiddeld.

Laatst bewerkt:

VAG-man

Forumguru
Standtijd is langer hoop ik dan de gold class die ik ook heb.

Zelf gebruikte ik diverse merken harde wax, maar voor een echt lange standtijd van >6 maanden kan ik je onderstaande van harte aanbevelen. Ik koop niks anders meer. Daarbij doe je ongelooflijk lang met zo'n flesje. Ik kan de S2 er zeker 10x volledig mee doen.

101219-1.jpg

JeSko

Forumguru
@leon-cupra

Misschien toch maar eens overwegen dan, machinaal polieren ga ik echter niet doen, daar moet je naar wat ik gehoord heb met oppassen als leek zijnde.

@brepus13

Mijne heeft swirls jammer genoeg, denk dat de auto meer dan eens de krasstraat heeft gezien. Mooi resultaat heb je daar! Wat is een DA machine?

@VAG-man

Bedankt voor de tip! Ga ik zeker eens bestellen dan, momenteel heb ik een vloeibare turtle wax, zou volgens recensies ook een degelijke zijn. Maar nog niet gebruikt gehad.

@Cordoba

Ja daar heb je ook wel goede punten, en ik doe zeer zeker meer dan gemiddeld, bedankt dat je het opvalt dat doet deugd. Maar misschien kan ik nog wel wat meer doen, zeker als we een nieuw huis moesten vinden met oprit, kan ik aan het detailen slaan!:thumbsup:

Desperado

Forumguru
Bij machinaal poetsen is het grootste gevaar te hard drukken/te lang op één plaats blijven hangen.
Eigenlijk doe je hetzelfde als met de hand maar dan makkelijker en sneller.
Gaat niet zo snel mis.

Timmer

Forumguru
@WhiteSuperB DA polisher is een dual action poliermachine. Dus de kop draait rond (duuh) maar beweegt ook nog eens rond een andere as...

dit legt het kort uit

EdK

Forumguru
Met die excentrische machine's ( bv een DAB900) kan het eigenlijk niet meer fout gaan.
Heb er ook in begin tegenaan zitten hikken van wel of niet doen , en door @Cordoba ben ik uiteindelijk op een demo dag terecht gekomen en met eigen ogen gezien hoe en wat en welke stappen je moet doen.
En heb uiteindelijk een paar flinke krassen ( 1 kras over hele linkerzijde ) voor 99% weten weg te poetsen.
Daarna de gehele auto geclaid en gepolijst en afgewerkt met de machine.
Hierna naar dealer gegaan voor onderhandelen over de Fab en inruil van de Yeti en die was zeer verrast hoe de Yeti na 7 jaar nog zo glom...
En die 1% die viel hem ook nog niet eens op tot ik het liet zien met bepaalde lichtval.

brepus13

Forumguru
Zoals gezegd, gewoon doen. Voor 60/70€ kun je al een DA machine vinden. Ik heb tot nu toe met de bijgeleverde pads gewerkt maar met goede pads zal het resultaat nog sneller bereikt worden. Gewoon op een klein stukje beginnen. Paar keer eroverheen gaan. Zie je dan nog steeds swirls? Nog een keer eroverheen.

JeSko

Forumguru
@Timmer

Ziet er goed uit! Nu begrijp ik de werking, kan inderdaad weinig met mis gaan:thumbsup:

@EdK

Wel interessant want mijne heeft veel krassen die niet door de lak heen zitten maar er wel zijn, zoals aan het chauffeurs portier, dat staat bomvol ter hoogte van de handgreep:thumbsdown:

JeSko

Forumguru
Pff jullie hebben me weer overtuigd hoor, dit forum jaagt me op kosten die ik anders niet zou maken, al is 70 € niet veel voor zo'n machine.

Geintje jullie worden gewaardeerd hoor! :thumbsup: ik ga er eentje zoeken:jaja: 100% de moeite waard zie ik nu.

leon-cupra

Forumguru
Mijn broer heeft dat al bij redelijk wat wagens goed gekregen op die plaats. Deurklink even demonteren voor gemakkelijker te kunne werken. Op 10 min krassen weg.

brepus13

Forumguru
Wil je het het goed spul hebben dan neem je een dap900 oid. Maar goed dat zijn andere prijzen. Ik heb zelf een vergelijkbaar iets als die hofftech volgens mij. Werkt voor mij voldoende. Bij mij zaten er ook al pads bij inclusief wol. Zelf werk ik dan met meguiars producten maar er zijn genoeg andere merken. Voor de krasjes werkt de ultimate compound prima. Daarna de ultimate polish en alles daarna in de wax zetten. Je kunt ook gewoon elke dag een ander paneel doen. Spreid je de tijd een beetje uit. Ik heb ook de klei van meguiars. Werkt fijn en gaat heel erg lang mee. Ik ben nog niet eens halverwege het eerste blok.

brepus13

Forumguru
Als lube gebruik ik trouwens niet de superdure bijgeleverde detailspray maar een goede ruitensproeier reiniger. Kreeg deze tip van een poets fanaat en het werkt prima bij mij. Aangezien ik toch meestal een polijst of polish sessie eroverheen doe maakt het in mijn optiek ook niet uit welke lube je gebruikt als het maar niet droog gebruikt ;)

Maar een echt detailler zal daar ongetwijfeld anders over denken. Ik vind 85-90% al een heel prima resultaat :-)

Laatst bewerkt door een moderator:

JeSko

Forumguru
@brepus13

Inderdaad heb privé bericht naar Cordoba gestuurd. ik zoek een set voor hobby gebruik, met accessoires bij, met 85-90% beterschap ben ik al een heel blij man:thumbsup:

Klei Enzo is de kost niet, die zal ik sowieso van Meguiars ofzo aanschaffen, de kras verwijderaar moet ik nog zoeken, wax heb ik al, een basis turtle wax die volgens YouTube en recensies heel goed scoort qua bang for youre buck.

brepus13

Forumguru
De klei van meguiars vind ik best duur eigenlijk maar goed, je gebruikt er niet veel van en gaat lang mee.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan