Status
Niet open voor verdere reacties.

larsy

Forumguru
Heb je ook een foto van je broer zijn benz...”
Met die paarse velgen :facepalm:
Wil het wel eens zien :D

één van mijn Mtb’s heeft ook zo tinten
67F7DA08-6DE9-45FB-829F-FC0EAC4BE37F.jpeg

Ik kan wel veel hebben :maakmegek:
 
Laatst bewerkt:

JeSko

Forumguru
Oké thx .
Toch een + punt .
Het is een coupé
;)

Idd Coupe, mits netjes afgemonteerd een heerlijke en mooie wagen nog steeds, verlaging en die velgen in het zilver en het is een heel andere auto. Reed fantastisch, 2300 automaat, draaide als een klokje.
 

JeSko

Forumguru
Gisteren nog eens een wat langer ritje gemaakt, en wat een fantastische wagen is het toch om zorgeloos en in alle comfort te cruisen!

Motorisch, aandrijving, rijgedrag.

De schakelbak bevalt me enorm en is beter dan wat ik gewoon ben, deze is enorm vlot en responsief, er zijn zachtere bakken maar die zijn op hun beurt minder duidelijk, een versnelling fout pakken vind ik bij de S2 onmogelijk en maakt dat je zeker rondrijd. De enorm behulpzame stuurbekrachtiging die de auto makkelijk manoeuvreerbaar maakt is een enorme plus, zelden heb ik meegemaakt dat zo'n grote auto zo behendig is en met de minste moeite draait en keert. De motor is voor mij voldoende voor normaal gebruik, neen het is geen pretraket en wat je ook doet dat zal ie nooit worden, als ik aan de lichten sta weet ik vaak al op voorhand dat ik bij de tragere starters zit, maar het koppel dat vrijkomt op de juiste toerentallen maken dat eens de 1.6 op gang is deze kleine ergernis meteen verdwijnt, in hernemingen en doortrekken op snelheid vind ik de wagen het fantastisch doen, wat maakt dat hij op 70, 90 en hoger vlot mee kan met de meute. Het sturen op snelheid is secuur en zeker, ik voel me zekerder dan voorheen in de auto en dat komt mede door de baanvastheid die ik opmerk in de wagen, al zullen de Raintire 3's daar ook aan meehelpen. De Eibach set zou dit nog moeten versterken en het willen uitbreken uit vlotte bochten nog verminderen, de deining achteraan bij het nemen van een vluchtheuvel is aanwezig maar zeker niet hinderlijk, al mag dat wel net dat tikje strakker voor mij.

Comfort en de gebruiksvriendelijkheid van de auto.

De zetels zijn lekker comfortabel en waar ik in de Peugeot nog wel eens last kreeg van een ongemakkelijk zitten tijdens langere ritten, valt dat bij de S2 helemaal weg, ik kom nooit gebroken of vermoeid aan op mijn bestemming, eerder zen en dat is altijd een goed gevoel, door de grote aanpasbaarheid van de zetel heb ik voldoende steun in mijn onderrug en zitvlak. De stoelgeheugen functie kan ik nooit meer missen, instappen en de auto zet eigenlijk alles in de perfecte stand, hij doet dit telkens foutloos en vlotjes, het leder van de stoelen voelt tof aan, ook dat gevoel van luxe zou in niet meer willen missen.

Essentiële zaken zoals de airco, stuurwielbediening, navi etc etc heb ik na amper 3000 km met de auto helemaal onder de knie, ook de bediening van het pano dak is logisch, daar kan menig automerk een puntje aan zuigen, alles is logisch ingedeeld en zit op de juiste plaats, waardoor de bediening puur op instinct gaat, geen menu's waar je in en uit moet om zaken te regelen, nee, simpele, logische en een goed uitgedachte bediening maken deze auto een kampioen in gebruiksgemak. De eenvoud maakt dat er amper een leercurve is voor wie deze auto net heeft.

Over gebruiksgemak gesproken, naja, de ruimte, het is natuurlijk al vaak gezegd maar deze slee zoals ik hem graag noem is een ruimte mirakel, de oudste kan tot zijn grote ergernis zijn frustraties niet meer uiten door tegen de voorstoelen te sjotten, menig ouders die ik ken ergeren zich groen aan de beperkte ruimtes in hun stationwagens achteraan, de zetels worden beschadigd door het gekloot met autostoeltjes in een beperkte ruimte, maar ook de deuren gaan vaak net niet wijd genoeg open om het plaatsen van een kinderstoel of kind eenvoudig te maken, bij de SuperB heb ik daar allemaal geen last meer van, geen vuile of erger, kapotte stoelen, en ook geen duwtjes in mijn rug door kleine boze of enthousiaste voetjes. De kinderen klagen ook niet tijdens langere ritjes, ze vinden het echt allemaal prima in de Skoda achteraan.

Als we het dan toch over de ruimte hebben kan de koffer ook niet ontbreken, die is net als de achterbank zo imposant groot en clever uitgedacht dat boodschappen doen geen zorg meer is, ik heb hem met alle wil van de wereld nog niet vol gekregen met boodschappen voor een gezin van 4, en dat zegt wel wat. De vele haakjes en punten om bagage vast te leggen maken het overzichtelijk en netjes, de twee grote zijvakken achter de wielbogen kunnen ook nog eens redelijk wat slikken en het handige rolgordijn zorgt dat alles netjes uit het zicht blijft. Wederom ongeëvenaard.

Zaken zoals de ingebouwde zonwering, de airco achteraan en de stoelverwarming achteraan maken de auto ook voor passagiers enorm comfortabel en geven de auto dat tikkeltje extra. De Xenon lampen zijn helder en krachtig zonder overdrijven, de bochtverlichting vind ik enorm handig met het parkeren aan hoge stoepranden en de kantelbare spiegels geven extra zekerheid. Wederom features die alles wat makkelijker maken dan gewoonlijk. De sensoren vind ik minder, deze staan veel te gevoelig afgesteld en schreeuwen moord en brand terwijl ik nog genoeg plek heb. Dat ik ze rondom heb maakt dat ik soms in een ambulance lijk te zitten en dat is teveel van het goede, deze staan dan ook vaak uitgeschakeld bij mij. De automatische, dimbare, en verwarmde spiegels met puddle lights vind ik magnifiek, ik kom van een 308 die handmatige spiegels had die eigenlijk niets aan extra functies hadden en dan weet je niet wat je mist. Ook daarin wil ik nooit meer anders.

Tenslotte vind ik de sfeer in de auto gezellig, ik rijd heel graag s'nachts of gewoon als het donker is en de sfeerverlichting aan de voeten, deurgrepen, en middenconsole zijn aangenaam en rustgevend. Soms vind ik het jammer dat de middenconsole en dergelijke groen oplichten, wat dat betreft vind in de nieuwere Skoda's met hun witte verlichting mooier, al is dat groen wel apart en is het sommige al positief opgevallen, het is net wat anders. Ook het rolgordijn van het pano dak staat zo goed als altijd open, het gevoel dat je de hemel mee naar binnen trekt in de wagen is fantastisch, de oudste is dol op het kijken naar de sterren en de sfeerverlichting in de wagen, zo vader zo zoon.


Ik heb eigenlijk amper zaken waar ik me aan erger, misschien het wat hoge motorgeluid wanneer ik goed door trek, het is en blijft een echte Diesel en dat geratel hoort erbij maar soms kan ik me er wel aan storen dat het zo binnendringt in het interieur. Ook het ontkoppelen is vrij stug, al komt dat vooral door mijn korte ervaring met een 2019 Opel Corsa Benzine, zo'n auto heeft een koppeling die je met één teen nog naar beneden duwt, nu ik die auto al lang niet meer gereden heb ben ik mijn stuggere koppeling weer gewoon en stoort het ook niet, en ze geeft me meer controle over het stapvoets rijden.

Kortom ik ben een meer dan tevreden man, deze auto is alles wat ik nodig heb en kon vragen van een auto aan mijn budget. Het is stilaan een maatje geworden, zowel de vrouw als de zoon spreken niet van de auto, maar van de Skoda, de auto is geliefd en een onderdeel van ons leven en gezin, hij maakt de dingen voor ons eenvoudig, veilig en enorm comfortabel.

Ja, Skoda doet dat goed. :)
 

leon-cupra

Forumguru
Mis enige vorm van kritiek ... hij ga je nu binnen x-aantal jaar je vrouw overtuigen om een andere wagen te mogen kopen :nono:
"Maar schat, op 15/5/20 was het nog de perfecte wagen :pieker:"

Ennuhhh ... oppassen dat je vrouw niet jaloers wordt op de S2 .... dan pas heb je grote problemen :nono:


:D:D
 

JeSko

Forumguru
Haha er is ook gewoon weinig op aan te merken :D er staan overigens wel enkele kritiek puntjes in zenne, :D maar inderdaad niets dat me enorm ergert;)

Haha tja wanneer gaat dat zijn, want deze zal wellicht opgereden worden door ons, van nature zijn wij ook geen mensen die snel iets verruilen voor wat nieuws. En met de km's die ik maak kan het goed zijn dat ik de SuperB nog 10 jaar of langer heb:pardon:
 

leon-cupra

Forumguru
Ik wou dat ik dat kon, een wagen willen "oprijden". Bij mij kriebelt het voor iets nieuws van zodra de nieuwe op de oprit staat. Zeer vervelend. Zit nu al een paar weken te zoeken naar een opvolger voor de MX-5 (heb hem in sept 2jaar)en eigenlijk gevonden maja, iedere keer dat ik ermee rijdt, ben ik even lyrisch over de mx5 dan jij over jouw S2. :banghead:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan