Status
Niet open voor verdere reacties.

EdK

Forumguru
Opgeslagen ???
Je moet er mee aan de slag...
Vandaag is het vertroetel dag voor de vrouw dus die is naar de Spa
Dus jij kan lekker de wagen vertroetelen

Derooke

Forumguru
kan je met die machine ook waxen(met een andere "kop") ? ik ben mij een beetje aan het verdiepen in het goed verzorgen van de lak van een wagen want polieren is in essentie schuren toch? dus er moet opnieuw wax erbovenop(of iets anders, of is dit een ander product

Weet er iemand een goeie starterset met instructies?

VAG-man

Forumguru
@Derooke ja je kunt er ook mee waxen. De wax collinite 845 die ik eerder postte kost geen enkele moeite om aan te brengen.
Zoek op YouTube of carclean voor startersets.

EdK

Forumguru
kan je met die machine ook waxen(met een andere "kop") ?
Door andere pads te gebruiken kun je zeg maar grof tot fijn polijsten en de afwerking in de wax 'doe je ook weer met een aparte pad
Deze pads zitten met klitteband systeem op je machine dus vlug en makkelijk verwijderbaar.

https://forum.carclean.com/
Hier kun je heel veel info vandaan halen !!
Alleen laat je niet gek maken door de freaks waar alleen het duurste goed is !
En woon je in buurt van Carclean dan gewoon eens langs gaan en je laten informeren en hierbij wel vertellen wat je wil !

Normaal hebben ze nog wel eens demo dagen, alleen nu met de corona ligt dat ook stil.
En wat betreft de winkel en openings tijden moet je even op website kijken van hun

Derooke

Forumguru
Woon in regio Ieper (België)

Dus helaas . Maar ik zal me verdiepen in het forum .

En denk je dat een leek met een machine zou mogen beginnen?

Met de hand wax ik vaak maar nog nooit met een machine (ben bang voor extra krassen want met de hand maak ik soms extra krassen)

Heel erg bedankt @EdK

Laatst bewerkt door een moderator:

EdK

Forumguru
Ieper ??
Ja daar wel eens op de gemeente camping geweest voor t bedrijf.
En dan ben je wel even onderweg.
Maar ongetwijfeld zullen er vergelijkende bedrijven in Belgie zijn als een Carclean in NL.
Want carclean is er ook één van meerdere in NL hoor !
Alleen zij steken net even er bovenuit kwa advies , meetings, cursussen etc

Cordoba

Forumguru
Carclean heeft ook in Belgie (Vlaanderen) een behoorlijke klantenkring, en voor sommige merken zijn zij zelfs de verdeler voor de hele EU.
@Derooke Als je krassen maakt met handmatig waxen, dan zit er óf rommel in je wax of de pad die je gebruikt óf je hebt de lak vooraf niet goed schoon gemaakt. Als je met een machine begint: zorg dat je een excentrische machine hebt, en bekijk vooraf wat filmpjes over hoe het zou moeten. Daarnaast even checken wat de staat van de lak is (is er nog voldoende lakdikte, heeft de lak een blanke laklaag met problemen enz.), en voor de 1e keer: begin met een motorkap, dat is een makkelijke werkhoogte en je kunt goed zien wat je doet.

Tuner111 zit in de buurt van St.Niklaas en weet ook veel van detailen, maar is meer iemand die het laat doen.

Cordoba

Forumguru
Zoiets?

https://www.bol.com/nl/p/hofftech-h...Nbw_j5IaBGBpSyWIeojr8W1JEg_34.37.ProductImage

https://www.bol.com/nl/p/vonroc-exc...h=hRMKRxdiwrpK6Mpr735LWg.1_36.40.ProductImage

Staan er heel Veel op, maar het belangrijkste is dat het excentrisch is neem ik aan? Sommigen komen al met aardig wat accesoires.

Die eerste Hofftech lijkt een kloon van de DAP500 (er zijn maar een paar fabrikanten van die apparaten, die voor verschillende merken worden gemaakt in verschillende kleuren). Dit is een machine met beperkt vermogen, en vanwege de harde lak op je Skoda ben ik bang dat je hier toch spijt van krijgt en een krachtiger versie wil na verloop van tijd. De oranje pad hierbij lijkt een pad die zeer bruikbaar is, de witte (zachte) pad lijkt een pad die echt de lak opvreet. Verder heeft deze machine als nadeel dat er geen kleinere backingplaat bij wordt geleverd (waarmee je op lastiger plekken kan komen met de machine). Die backing plate kun je overigens ook nog wel elders bestellen, maar bij sommige apparaten zit die extra backing plate al in het pakket.

De Vonroc lijkt mij een prima machine, maar door de grote uitslag (21mm) is deze niet geschikt om kleine randjes te polijsten, omdat de machine dan heel onstabiel wordt, en steeds van het randje 'valt'. Met een uitslag van 8 tot 12 mm zou dit echt een prima keuze zijn, en ook hier weer de kleine backing plate die ontbreekt (maar wel een sleutel erbij om de BP te wisselen). De bijgevoegde polijstpads lijken mij zonder meer bruikbaar alleen vraag ik me af of de witte polijstschijf inderdaad zachter/fijner is dan de zwarte, bij veel merken is dat namelijk andersom, is de zwarte pad bedoeld voor het aanbrengen van wax of iets dergelijks (dus geen cutting factor) en is de witte pad de fijnste polijstpad.
Edit: hier een topic van iemand bij wie het nog niet wil lukken met zo'n Vonroc.

Laatst bewerkt:

JeSko

Forumguru
Iedereen weet inmiddels dat off-topic gaan hier geen enkel probleem is, maakt mij geen fluit uit, dus brand los jongens en was inderdaad op verzoek van mezelf.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan