Status
Niet open voor verdere reacties.

EdK

Forumguru
De Leon is een stap verder met 3 sets "telwerken", namelijk Sinds Start en Sinds Tanken (resetten zichzelf, resp.na 2 uur stilstand en na het tanken als er een metertje gereden is) en Lange tijd, handmatig te resetten of automatisch na een bepaald aantal km of rijuren, wat het eerst wordt bereikt.
Wel daar hoef ik dan de Seat niet voor te kopen...... zit ook mijn Fabia 3....:pardon:

brepus13

Forumguru
Ik heb eea in Spritmonitor bijgehouden en ik had een gemiddelde van 5.6 over 31.500km. In de gechipte S2 dus. Af en toe even doortrekken bij invoegen oid. Verder meestal op de cruise op 123 km/u. ( ook waar ik 100 mocht, was een controle arm traject zeg maar ). Het kwam niet in de buurt van fabrieksopgave maar gezien het gewicht en gebruik toch heel netjes vond ik. Ook scheelde het veel of de vrouw reed of ik ;) ( haar verbruik lag beduidend hoger!)

JeSko

Forumguru
Hier hetzelfde, mijn vrouw geeft zelf ook toe dat ze een zwaardere voet heeft. Ik ben wat dat betreft een heel kalme berekende chauffeur, mijn vrouw is wat opportunistischer wat dat betreft

Canon-Eye

Forumguru
Wel daar hoef ik dan de Seat niet voor te kopen...... zit ook mijn Fabia 3....:pardon:
Heb ik dan ergens beweerd dat dit exclusief voor Seat is? :nono:
Integendeel zelfs - lees ook even de weggelaten regel die aansluit op hetgeen je wél citeerde:
Deze systematiek zal waarschijnlijk voor alle VAG-auto's vanaf pakweg 2015 of zo van toepassing zijn, vermoed ik.
Zoals aangegeven richtte ik me vooral tot degenen "die hun Skoda nog aan het ontdekken zijn". We zien immers vaak nieuwe forumleden die hun eerste Skoda rijden en die kan uiteraard uit elk willekeurig bouwjaar stammen.

Cordoba

Forumguru
@Canon-Eye Reset ie bij jou pas nadat je een meter hebt gereden na het tanken? Bij mij is het 'sinds tanken' al gereset vóór ik ingestapt ben, dus moet vóór het tanken de gegevens vastleggen.:cry:

Canon-Eye

Forumguru
@Canon-Eye Reset ie bij jou pas nadat je een meter hebt gereden na het tanken? Bij mij is het 'sinds tanken' al gereset vóór ik ingestapt ben, dus moet vóór het tanken de gegevens vastleggen.:cry:
Toevallig laatst eens op gelet. Ik kan de auto starten zonder dat er in de display iets gebeurt, maar zodra ik "een meter" (of enkele decimeters, heb het niet nagemeten...) van de plek ben dan schiet de Sinds Tanken op nul.

Overigens reset ik zelf ook altijd de Lange Tijd gegevens bij het tanken, omdat het soms niet handig is om na het tanken eerst nog dingen te gaan noteren terwijl er achter me al iemand staat die ook wil tanken. Dan zou ik alsnog de gegevens kwijt zijn door even plaats te maken.
En vooraf vastleggen doe ik niet, want ik schrijf alles op het tankbonnetje...

JeSko

Forumguru
Haha neen ik denk dat ik een aanvraag ga doen om m'n nickname te veranderen in mijn initialen ofzo, iets wat hier altijd kan meegaan, ik hoop hier nog heel lang actief te blijven en dan is een naam die niet aan één auto gerelateerd is wel zo makkelijk.

Trouwens, iemand een idee waar de naam
bílý vandaan komt? ;)

JeSko

Forumguru
Yes @leon-cupra , inkoppertje, vond het echter ook dubbel mooi staan bij de SuperB, wat toch een logge comfortabele loebas is, en Bílý vond ik daar gevoelsmatig erg goed bij passen!:jaja:

Voor degenen die hun Skoda nog een beetje aan het ontdekken zijn:

Overigens blijken de door de boordcomputer aangegeven gemiddelde verbruiken doorgaans nogal optimistisch te zijn in vergelijking met de echte gemiddelden die je kunt berekenen uit de feitelijk getankte liters en gereden kilometers.

Alle relevante gegevens voer ik in op spritmonitor.de. Daaruit blijkt dat de boordcomputer consequent 0,4 - 0,5 l/100km teveel verbruik t.o.v. de werkelijkheid aangeeft (O2FL 16TDI).

Laatst bewerkt:

Canon-Eye

Forumguru
Dat is een opmerkelijke uitzondering.
Ik hou al sinds de jaren 80 het verbruik van al mijn auto's bij in een door de jaren heen steeds verder ontwikkeld spreadsheet en daar blijkt uit dat van geen enkele auto die ik heb gehad de verbruiksweergave klopte: het werkelijke verbruik was in alle gevallen hoger dan wat de boordcomputer (voor zover aanwezig) aangaf.
Dit betreft overigens allemaal VAG-auto's: 2x Audi80 1.8N, VW Polo 1.6 benzine, Skoda Fabia1 combi 1.4 mpi, Octavia 1.9TDI, Fabia2 Greenline combi t/m de huidige Leon.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan