Status
Niet open voor verdere reacties.

leon-cupra

Forumguru
Zijn dan toch 157km waar je stevig let op het verbruik.
Onze S3 1.6, ook veel korte ritjes, gaat niet onder de 7L. Partner kijkt er dan ook niet naar. Plankgas van het begin tot het einde.
Met onze S3 behalen we dat verbruik als we naar mij thuis rijden. 80km autostrade tegen gemiddeld 115.

JeSko

Forumguru
@Tman0961

Totaal 2000 km nu, gekocht op 61.500 ongeveer. Of op 157 km, weet niet goed van waar hij hier het gemiddelde neemt, totaal km's of trip, denk trip.

@leon-cupra

Trip was niet gereset, pakt hij dat gemiddeld verbruik op die trip? Bwah ik heb gewoon een heel kalme rijstijl, altijd al gehad.

@VAG-man

Neen hoor is inderdaad reflectie van het chroom :D welke app is dat trouwens?

@EdK

Achter de 2? Dat is bij mij verbruik van het moment.

Laatst bewerkt:

Tman0961

Forumguru
volgens mij is dit (1) niet je verbruik over de 2000km in jouw bezit maar over je je laatste reis. (En eventueel die reis ervoor als het binnen de zoveel uur was, ik dacht iets van 2 uur).

Je overall verbruik staat onder het (2)-tje. Bij mij kan ik dit menu oproepen, even uit mijn hoofd is dit, via het indrukken van scrollwieltje op de stuurbediening. Alles met een (2) is dan overall(betreft sinds de laatst reset) cijfers.

EdK

Forumguru
In principe zijn de waardens bij een 1 de dag/rit waardens
in het venster onder de 2 zijn de gemiddelde over langere tijd
En die tijd kun je ook weer oproepen in de MFD venster

Dit is altijd zo geweest en is nog steeds zo bij mijn Fab3 en ook de Caddy (oud en nieuw)

JeSko

Forumguru
Bedankt voor de tip @Tman0961 . En was exact dezelfde bediening als degene die jij beschreef hoor, geen verschil. Sowieso zal er tussen de S2 en S2FL weinig verschil zitten op de facelift zelf na.

Nog steeds een mooi verbruik navenant het gebruik van de wagen. :D 20200522_125418.jpg

Tman0961

Forumguru
en als je dan aan het wieltje draait terwijl hij in de 2-stand staat, kun je ook het aantal kilometers zien waarover dit gaat. (Vanaf de vorige reset)

JeSko

Forumguru
Aha dat wist ik niet, zal ik morgen nog eens bekijken als ik de auto netjes zet!

Morgen nog eens een poging wagen om de led bochtverlichting te monteren. Dat word tijd.

Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
Maar pas op , na een X aantal km's totaal en tijd reset deze teller zich ook
Dus telt niet oneindig door !

brepus13

Forumguru
Ik reed met mijn gechipte S2 rond de 5.8. Ik reed dan gewoon altijd rond de 120 op de snelweg. Dit was op 18”

Canon-Eye

Forumguru
Voor degenen die hun Skoda nog een beetje aan het ontdekken zijn:

Bij de Fabia en verdere voorgaande auto's resette ik altijd de 2-stand bij het tanken nadat ik zowel het gemidd3ld verbruik als de gereden km per tank had genoteerd (alsook de totaalstand).
Het gemiddeld verbruik en gereden afstand bij "stand 1" reset zichzelf na ca. 2 uur stilstand met contact uit.

De Leon is een stap verder met 3 sets "telwerken", namelijk Sinds Start en Sinds Tanken (resetten zichzelf, resp.na 2 uur stilstand en na het tanken als er een metertje gereden is) en Lange tijd, handmatig te resetten of automatisch na een bepaald aantal km of rijuren, wat het eerst wordt bereikt.
Deze systematiek zal waarschijnlijk voor alle VAG-auto's vanaf pakweg 2015 of zo van toepassing zijn, vermoed ik.

Overigens blijken de door de boordcomputer aangegeven gemiddelde verbruiken doorgaans nogal optimistisch te zijn in vergelijking met de echte gemiddelden die je kunt berekenen uit de feitelijk getankte liters en gereden kilometers. Per tankbeurt lopen de verschillen uiteen van heel weinig tot soms wel 8 of 10%, hetgeen deels verklaard kan worden uit tankverschillen: het ene Vol is het andere Vol niet. Door het cumulatief bij te houden over meerdere (in mijn geval: ale) tankbeurten worden die verschillen op den duur weggenivelleerd. Andere afwijkingen komen voort uit wisselende gebruiksomstandigheden, zoals wel of geen aaanhanger/dakkoffer/bergritten etc.

Laatst bewerkt:

VAG-man

Forumguru
@WhiteSuperB en @HarrieSkoda Ik gebruik daarvoor de app Drivvo.
Heb ik gelijk na aanschaf op mijn telefoon gezet. Ben erg blij met het verbruik van de 1.8 TSI. Was uitgegaan van een verbruik van 1:14, dus is 1:14,7 een meevaller. Door het weinige verkeer en nog meer opletten zit ik nu op 1:16,2. Eigenlijk had dit 1:17,1 moeten zijn, maar heb bij de laatste tankbeurt meer liters door getankt. Je kunt zo'n 6 liter meer tanken op het moment dat het vulpistool afslaat.

Met veel geluk kan ik 1000km op de tank van 60 liter rijden.

Mijn boordcomputer geeft exact het gebruik aan. Dit doordat ik in VCDS de waarde heb aangepast.

JeSko

Forumguru
Je kunt zo'n 6 liter meer tanken op het moment dat het vulpistool afslaat.

Thanx voor de app tip! Die 6 liter haal ik niet, de pomp slaat af en als ik dan nog één keer duw loopt ie vrijwel meteen over. Mijn Peus kon ik ook na afslaan vulpistool goed aanvullen, De Skoda totaal niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan