Status
Niet open voor verdere reacties.

leon-cupra

Forumguru
De volgende skodaforum-meeting kan dus doorgaan bij whitesuperb. Hij gaat tegen dan genoeg plaats hebben :D:D

veel succes met de zoektocht. Stressvol maar aan de andere kant wel plezant.

JeSko

Forumguru
@Canon-Eye

Dat dus, het gaat om de grootste uitgave vaak in een mensenleven, dat brengt enorm veel bijkomende mentale uitdagingen met zich mee.

Canon-Eye

Forumguru
het gaat om de grootste uitgave vaak in een mensenleven
Dat dacht ik in 1972 ook. Maar het getal toen (in guldens) bleek toch met bijna 4 te moeten worden vermenigvuldigd in 2008, en toen waren het intussen ook nog Euro's geworden wat nog eens een factor 2,20371 eroverheen gooide.
Al met al toch wel een paar nachtjes over nagedacht alvorens de stap toch weer te wagen...

VAG-man

Forumguru
@WhiteSuperB zijn bij jullie de afgelopen jaren de huizen ook zo hard gestegen in prijs? Bestaat er in België ook een website waar het gros van alle huizen op staan die te koop zijn?
Zit je nog vast aan een bepaald gebied? Wij komen met ons gezin een paar keer per jaar in Koersel (Beringen).

JeSko

Forumguru
Haha grappig dat je dat zegt @leon-cupra want dat is hier al wel eens gezegd geweest, maar op tv komen moet je ook maar willen natuurlijk :D

@Canon-Eye

Klopt de prijzen zijn echt de pan uit gerezen, maar ten opzichte van 2016 valt het mee, toen ons huis gekocht aan 210.000 alles inbegrepen, denk dat het nu wel met de gedane upgrades wat meer waard zal zijn. En onze lonen zijn ook flink gestegen, zelf ben ik van 1500 per maand naar 1850 netto doorgegroeid, en de vrouw verdient ook wat meer. Hopelijk laat dan in combinatie met ons spaargeld wat ruimte om te verbeteren.

@VAG-man

Jazeker, zoals bijna overal wel denk ik, maar in België zijn het vooral bepaalde regio's die duurder zijn. Wij wonen bv in de provincie Antwerpen, ga je echter 10 km verder zit je in Limburg en daar kost een huis gemiddeld minder dan bij ons. Waarom geen idee, maar zelf zie ik Limburg niet zitten omwille van mijn grootmoeder, die laat ik niet achter vandaar dat het deze regio moet zijn en niet ver van haar vandaan. Ja dat heb je bij ons, ik ben op allemaal geabonneerd, want de ene verzamelsite mist wel eens een huis dat de andere wel heeft staan.

Aha Beringen Koersel is Limburg, woont nog familie van me, familie die ik liever kwijt dan rijk ben weliswaar maar toch.:maakmegek:

leon-cupra

Forumguru
Prijzen zijn idd enorm afhankelijk van de regio.mijn zusje heeft twee jaar geleden een open bebouwing gekocht op 750m2, bouw van 35j oud, alles te vernieuwen ... 400.000€. Ondertussen hebben ze zeker al voor 70-80.000€ renovatiekosten gedaan :banghead:
Regio Merchtem

als je dan ziet bij ons in W-Vlaanderen. Pak goedkoper maar onze lonen liggen ook wel lager dan elders.

twee jaar geleden appartement gekocht. 80m2 (eigenlijk is dat een studio met extra slaapkamer). Was quasi de kostprijs van onze bouw 10 jaar eerder (die 3x zo groot is).:banghead:

Ik vraag mij af hoe dat bij onze kinderen zal gaan .... :arghh:

Canon-Eye

Forumguru
ga je echter 10 km verder zit je in Limburg en daar kost een huis gemiddeld minder dan bij ons. Waarom geen idee, maar zelf zie ik Limburg niet zitten omwille van mijn grootmoeder, die laat ik niet achter
Afstand 10 km is "achterlaten"? :pieker:
Emigreren naar Canada of Australië, dát noem ik achterlaten...
Zelfs over boerenbaantjes zal dat met de Superb toch geen kwartier nemen, zeker?

JeSko

Forumguru
Ik vind het niet achterlaten, maar Oma wel, zij is sinds 2 jaar alleen gevallen en ik ben één van de weinige constante factoren op haar oude dag, in deze gaat het niet om wat ik voel maar om hoe zij zich daarbij zou voelen. :)

EdK

Forumguru
Is het in België geen optie om stuk grond te kopen en een casco te laten bouwen en verder alles binnen zelf te doen met eventueel hulp van familie en vrienden ?
Dan kun je in algemeen wat meer doen omdat je veel kunt besparen op arbeidskosten !

JeSko

Forumguru
@EdK

Grond is in België nog duurder geworden, je betaalt soms al 150.000 voor de grond alleen, dan moet je dat nog laten beschrijven, Notariskosten etc etc, bodemattesten bekomen, casco laten zetten kan maar dan zou er in ons geval niets meer over blijven om af te werken. Nu heb ik 140m² huis en 3are30 grond, eenzelfde grond is te klein voor wat we willen dus zit je al snel aan 5 are grond, die kost hier tussen de 110-125 k. Leg ik 100k bij heb ik een groter huis op 5 are grond, weliswaar een ouder op te frissen huis, maar dan wel met cv op op gas en dubbele beglazing.

VAG-man

Forumguru
5 are voor €110-125k is voor Nederlandsche begrippen goedkoop. Het is hier vanaf €150k.
Cv op gas en dubbele beglazing is zelfs voor oude huizen nagenoeg standaard.

Als je 3,3 are hebt heb je ruimte genoeg voor de Sub zou je zeggen. Ik zit op 2,95 en heb een inpandige garage van ruim 50m2.

leon-cupra

Forumguru
Bouwgrond is ook heel schaars geworden. Zitten nu beetje in de periode van de projectontwikkelaars. Vroeger had je investeerders die enkel grond verkochten in mooie wijken, nu verkopen die investeerders de grond en
woning. De stukken grond die je nu vindt zijn quasi ook alleen maar villagronden en dus onbetaalbaar voor de werkmens.

JeSko

Forumguru
@VAG-man

Probleem is dat mijn huis een half open bebouwing is, met aan de open zijde een smal padje naar de tuin van zo'n 1.25 meter breedte, de garage is inpandig maar klein, ze is breed maar niet diep genoeg om de auto in te parkeren, uitbreiding is niet mogelijk vanwege enerzijds de rooilijn, en anderzijds de steunmuur waarachter badkamer en toilet liggen. Het huis an sich valt mee en loopt helemaal naar achter ( is groter dan het op de foto lijkt ) maar er is geen goede mogelijkheid tot stallen van een auto.

Inderdaad @leon-cupra .

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan