Status
Niet open voor verdere reacties.

JeSko

Forumguru
Vannacht hoorde ik geroezemoes op het straat, en hoewel dat wel vaker is hield het ditmaal langer aan, ik ben uiteindelijk maar eens gaan kijken en er was op dat moment niets meer te zien buiten. Nu vertrok ik deze morgend met mijn fiets naar het werk en ik zag dat er drankflesjes en sigaretten aan en rond de auto lagen, onze straat ligt vlak bij een café en ik heb al wel eens gehad dat passanten van dat café afval naast het zijpadje van ons huis hebben gegooid of tegen de gevel hebben geplast, hier is toen ook politie voor gecontacteerd, verder had ik er geen erg in maar nu merkte mijn vrouw plots op dat de auto bovenaan aan de afdichtstrip van het dak schade had, ik vrees dat er ditmaal onverlaten aan mijn auto aan het prullen zijn geweest, de strip stond namelijk open zoals op foto 1, uiteraard kan ik niet bewijzen dat dit toegedaan is of zo is losgekomen, maar dan had ik dit gisteren rond 8 uur al gezien, en dit was 100% zeker NIET het geval gisteren toen ik de auto parkeerde, ze heeft het wat proberen terugstoppen maar het staat nog open.

Hebben jullie een idee hoe ik dit zelf kan maken? Weer vastmaken?

IMG-20200527-WA0001.jpg IMG-20200527-WA0002.jpg

Laatst bewerkt:

JeSko

Forumguru
Wij zijn trouwens niet de eerste die zoiets meemaken hier in onze straat, nummerplaat gestolen, spiegels kapotgedaan. Nog een extra motivatie om te verhuizen.

brepus13

Forumguru
Kun je er niet wat kit / lijn tussen doen en terug duwen?

het is overigens wel een heel bijzondere plek om kapot te maken als passant... ik kan bijna niet geloven dat iemand bewust die rubber strip lostrekt van een auto.

JeSko

Forumguru
Ik ook niet maar gisteren was het niet, en als dit loskomt gebeurt dat toch al rijdend...? Zou je denken? Kit, je bedoelt daarmee zoiets als tec-7?

Of misschien zat het al los, en is het door de zon verder losgekomen en zo omhoog gekrult?

JeSko

Forumguru
Ja inderdaad dat dus @Tman0961 , ik zou er normaal niet aan twijfelen maar gisteren was het niet en daar ben ik zeker van, vandaar dat het raar is, zeker ook omdat onze straat al eens last gehad heeft van vandalisme aan auto's of huizen, straks maar eens naar Auto5, kijken wat ze daar hebben om dit terug netjes te verlijmen.

Timmer

Forumguru
Als ze dit echt afgebroken hebben, is da echt wel degoutant... en natuurlijk, geen bewijs dat 'zij' het waren, dus ook geen verhaal op derden mogelijk...

JeSko

Forumguru
Inderdaad @Timmer , heb zelf de schade nog niet gezien dus ben benieuwd als ik straks thuiskom hoe het er in real life uitziet. Hiermee zou het gemaakt moeten kunnen worden. Screenshot_20200527-113026_Samsung Internet.jpg

JeSko

Forumguru
Ziezo Bílý is gemaakt, het stuk zat toch wel heel erg los, kwam een heel stuk verder open dan gedacht, eerst goed gepoetst tussen de ruimte waar de dichting komt, dan geschikte lijm ertussen, en een tijdje goed aangedrukt. Hopelijk houd het nu.

20200527_165420_copy_1209x1612.jpg

Loctite

20200527_165520_copy_1612x1209.jpg

Kwam toch een heel eind los

20200527_165659_copy_1209x1612.jpg

Gemaakt.

Desperado

Forumguru
Ben je weer klaar mee, maar ik zou ze het voordeel van de twijfel geven gezien het feit dat er verder niks kapot is.
Gelukkig heb je het simpel kunnen repareren!

Jooo...

Forumguru
Ik vrees dat dit met die loctite niet gaat houden. (ik hoop het wel voor jouw) Aangezien de zon dat dak zeer warm zal maken en de strip een andere uitzettingsfactor heeft dan het dak vermoed ik dat de lijm gaat breken. Dit zal waarschijnlijk ook op die manier losgekomen zijn ook.

Jooo...

Forumguru
Een camera zal enkel voor je eigen gemoed goed zijn, hier in België kan je namelijk niets doen en het geval het tot een rechtszaak komt. De beelden mogen niet gebruikt worden door privacy en dergelijke...

JeSko

Forumguru
Klopt @Desperado als het kwaad opzet was is dit wel heeeeel specifiek om te doen.. dat kwam ook al in me op, dan zou eerder de flank bekrast zijn of de spiegel er af getrapt zijn geweest ofzo.

@Jooo...

De lijm zou weliswaar speciaal voor rubberen afdichtingen en dergelijke zijn, maar je kan best eens gelijk hebben, het zal me benieuwen en ik zal het hier zeker melden indien het wederom lost, dan ga ik wat anders moeten zoeken.

@EdK

Wat Jooo al zegt inderdaad, kan je in BE niks met doen, je mag de straat niet filmen, beeldmateriaal zou dus nietig verklaard worden. Kan ik zelf nog met in de shit komen ook haha.

EdK

Forumguru
je mag de straat niet filmen
Dat is toch openbare weg ? Daar mag je toch ook foto's maken en filmen uit de hand ?
En word er bij jullie in het centrum van steden dan niet door de gemeente / overheid gefilmd ?
Dan zou dat dus ook niet gebruikt kunnen worden als je gefilmd een politiewagen steelt ! :pieker:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan