B segmenter: welke?

Rallye

Forumguru
Mazda 2 is wel erg klein, wel sportief. Nog niet mee gereden; mijn schoonpa kan de zijne na de Pasen ophalen. Mazda3 is ruimer en meer tweedehands verkrijgbaar. Picanto of zelfde klasse: ik zou toch echt meer auto om me heen willen hebben. En ook al rijd je het niet: iets over hebben bij 130 op de snelweg is wel fijn....

Noord26

Forumguru
Mazda 2 is wel erg klein, wel sportief. Nog niet mee gereden; mijn schoonpa kan de zijne na de Pasen ophalen. Mazda3 is ruimer en meer tweedehands verkrijgbaar. Picanto of zelfde klasse: ik zou toch echt meer auto om me heen willen hebben. En ook al rijd je het niet: iets over hebben bij 130 op de snelweg is wel fijn....
Dan heeft je schoonvader smaak!

De andere zijde van het verhaal is dat de S2 niet weg moet. Op de snelweg is het een uitstekende auto. Dat beetje reserve en de grootste afschrijving is al lang geweest. We zijn wel oriënterende zoals je al merkt..

bouwdirk

Senior Member
Wat zijn jouw voorkeuren en vooral waarom?

Een Rapid SB is wel veel auto voor je geld. 4 jaar garantie is ook een zeer kleine meerprijs..

De rapid spaceback: grotere kofferruimte, (in belgië) fiscaal aantrekkelijker , VAG kwaliteit
1200tsi is de instapper

Mazda 3 HB: "exclusiever", minder kofferruimte, japanse kwaliteit, meer auto voor "evenveel" $$$,
1500naft is de instapper ( dacht dat mazda geen turbo's gebruikte)

Ben gelukkig met m'n skoda rapid SB (kom van een peugeot partner) maar heb wel beetje spijt dat ik niet bij mazda ben langsgeweest.

bouwdirk

Senior Member
post 22

mazda3 of Rapid SB
Wat zijn jouw voorkeuren en vooral waarom?

Een Rapid SB is wel veel auto voor je geld. 4 jaar garantie is ook een zeer kleine meerprijs..

Schippersss

Forumguru
Vind die Mazda 3 GT-M echt een mooie wagen, wel in de sedan uitvoering. Lekker in de opties afgeladen. Wel ligt die een stuk boven je budget.

Okki

Donateur
Picanto is ruim voorin en voelt aan als een grote auto. Bagageruimte is echt een drama. Vouwkratje past er niet in.

Mijn schoonvader heeft er een. Voor met zijn 2en een prima auto.
En elke dag naar de winkel ipv 1x per week.

Noord26

Forumguru
Picanto is ruim voorin en voelt aan als een grote auto. Bagageruimte is echt een drama. Vouwkratje past er niet in.

Mijn schoonvader heeft er een. Voor met zijn 2en een prima auto.
En elke dag naar de winkel ipv 1x per week.
Ergens volgende maand gaan proef rijden met de nieuwste. Schijn toch weer een stuk groter te zijn in kofferbak ruimte. Helaas pas proeven met turbo motortype eind 2017..

Elke dag boodschappen doen? Onzin. Dat doen we max. 2x per week. Met kinderwagen. Winkels zitten hier om de hoek.

@Blackokkie2

De Mazda 2 gt-m line blijkt wat opties te ontberen helaas. Normale halogeen koplampen bijv..

Laatst bewerkt:

Noord26

Forumguru
De 2 GT-M driver-pack heeft Led-koplampen en Led-dagrijverlichting.

Maar zit nieuw op ruim 24 duuzend.
Mazda 2 GT-M Line met driver pack zit momenteel met kortingen rond €19.000,- rijklaar (excl metallic lak). Incl het driver pack en 'off-white' lederen interieur.

xvxflyqo4al9y.jpg

Laatst bewerkt:

Noord26

Forumguru
@Blackokkie2

Aanbieding is 1 kant van het verhaal. Meestal krijg je dan in de praktijk gewoon minder terug voor je inruiler.

Wil morgen eens gaan buurten bij de lokale Mazda dealer. ;)

Bovenaan Onderaan