Banden Skoda Fabia Greenline

Ron467

Actief lid
Vergeet de (originele) wielmoersleutel! koop gewoon een kruis sleutel:cheer:
4 verschillende moer maten, véél makkelijker in gebruik en goedkoop. B.v. voor €5,79 bij conrad. Gebruik de mijne nu al tientalle jaren en de laatste jaren zeer frequent ivm wisselen zommer en winter wielen.

De originele wielmoersleutels zijn nog nieuw...nog nooit gebruikt.

Ron467

Actief lid
Hé inderdaad, nu ik alles gesloten en weer geopend heb werkt die link niet meer.
Maar ja idd googelen of zelf op conrad.nl kijken werkt ook. (bij halfords kon ik ze niet vinden)

Vergeet de (originele) wielmoersleutel! koop gewoon een kruis sleutel:cheer:
4 verschillende moer maten, véél makkelijker in gebruik en goedkoop. B.v. voor €5,79 bij conrad. Gebruik de mijne nu al tientalle jaren en de laatste jaren zeer frequent ivm wisselen zommer en winter wielen.

De originele wielmoersleutels zijn nog nieuw...nog nooit gebruikt.

volgens mij moeten de moeren worden vastgezet met een zogenaamde momentsleutel.
ik weet dus niet of het wel zo slim is om zelf je wielen om te wisselen en ze alleen met een normale kruissleutel vast te zetten.:icon_smile_question

Ron467

Actief lid
Ik heb ook een momentsleutel thuis, die ik daarvoor gebruik.

Maar zeker onderweg kan je met de kruissleutel meer kracht zetten om de moeren los te krijgen.

FredV

Banned
Kreeg vandaag van mn dealer de volgende tip:
Als je niet standaard lichtmetalen wielen onder je Fabia hebt, en je neemt als reservewiel stalen velgen, let dan goed op de bevestigingsbouten.
Deze kunnen voor de lichtmetalen wielen anders zijn dan voor de stalen velgen (conische bout)
Dus in dat geval 5 reservebouten meenemen!
Heb je af fabriek geleverde lichtmetalen wielen, dan passen de bouten ook onder de standaard originele stalen velgen.

En.. als reservewiel 's zomers de winterband en 's winters de zomerband, is gebruikelijk, maar let op de draairichting van de band.
Als t reservewiel tegendraads draait, is vooral bij regen de wegligging sterk verminderd vanwege de slechte waterafvoer.

Conti adviseert voor de Fabia 185/55 R15 86H Conti Wintercontact.
Wielmaat 6,0x15
Steek/ET 5x100-43
Wieltype Stalen wiel

kit

Lid
winter banden

Heeft er iemand van de forum leden enig idee wat de beste winter banden zijn voor de Greenline?

van_der_P

Senior Member
Heeft er iemand van de forum leden enig idee wat de beste winter banden zijn voor de Greenline?

Vorige week 4 Nokians-W gekocht, de afgelopen 6 winters ook Nokians gebruikt. Die waren mij zo goed bevallen dat de nieuwe exemplaren ook weer Nokians zijn moesten.
Dat is/was mijn ervaring ik weet niet of het de beste zijn. Maar ik ben er tevreden over.

kit

Lid
Klik op een 'Snel reageren'-pictogram in een bericht om snel een reactie te geven.

kit

Lid
Sorry voor het onderstaande bericht!!!!

@ van der p,

Heb je de winterbanden op de originele velgen van de Greenline?
En wat kosten de Nokians?

Trouwens bedankt voor je snelle reactie!

van_der_P

Senior Member
In het verleden heb ik een F1 gehad. Bij de onderhandelingen voor die auto heb ik een set winterbanden gevraagd en gekregen.
Deze velgen waren 14", en die passen ook op de Greenline.
Hier heb ik 185/65R14 winterbanden op laten leggen. Voor een prijs van 65 euro per band all-in (inclusief demontage oude banden, montage nieuwe banden balanceren, en de ventiel)
Ik had het bedrijf een mailtje gestuurd met de prijs van de www.autobandenmarkt.nl, en de twee maten waar ik interesse in had 175/70R14 en 185/65R14 daar kwam deze prijs uit. Dat was bij een bedrijf in Venlo (ik mag geen reklame maken dus noem ik de naam niet)
Als het wil weten stuur ik je wel een pm, dan hoor ik dat wel.
Het waren verse banden van dit jaar 2010.

is er iemand die weet op welke banden de Fabia getest is? Lees dat hij standaard wordt afgeleverd met dunlops. BMW Heeft namelijk op de kop gekregen omdat ze auto's hadden getest met banden met lage rol weerstand en vervolgens de auto's met andere banden afleverden! Wellicht dat als dat hier ook niet overeenkomt Skoda ook op zijn donder krijgt!

AKP

Lid

Toch weer een leuke ontdekking: bij de bestelling van onze GL hadden we onder andere een trekhaak voor €375 en een set winterbanden+stalen velgen voor €375 bedongen. Eerlijk gezegd hebben we niet bij nagevraagd wat voor winterbanden het dan werden. Afgelopen vrijdag hebben we ze op kunnen halen, het blijken Vredestein Snowtrac 3 banden te zijn (185/60 R15 88T). Best leuk om te lezen dat ze in de ANWB test goed uit de verf komen, ook bij de consumentenbond test overigens.

wim-ned

Actief lid
een set winterbanden+stalen velgen voor €375

Goed onderhandeld, liijkt mij een hele mooie prijs voor een complete set.
Ik heb geinformeerd naar de Vredestein Snowtrac3 en die kwamen incl. montage, ventiel, ballanceren op €81,- per band (4 324), maar ja dan heb je nog geen velgen.

Bovenaan Onderaan