http://www.skoda.nl/media/downloads/Prijslijsten/2010/Prijslijst_Fabia_Greenline.pdf
hier staat toch echt 15 inch
hier staat toch echt 15 inch
Dit is dus de nieuwe Fabia, belastingvrij en in diesel uitvoering, leverbaar vanaf ongeveer eind september.
Als ik het goed begrepen heb is modeljaar gewoon productiejaar 2011 omdat voor de fabriek het nieuwe productiejaar is ingegaan.
Ik kan aan een set banden snowtrac 2 incl. velg komen (afkomstig van Seat Leon) maat 195 65 6Jx15 H2 met een ET van 37.
Weet iemand of dit gaat passen onder de greenline?
Als de velg past dan kun je de band/velg combinatie wel gebruiken onder je auto, het probleem is dan wel dat je afrolomtrek groter wordt waardoor je per wielomwenteling meer afstand af gaat leggen. Dat heeft gevolgen voor de snelheid die je snelheidsmeter aangeeft. Je zou dan zomaar veel harder kunnen rijden dan de snelheidsmeter aangeeft en dus meer risico lopen op een bekeuring. In de voertuigeisen die de NL-wetgever stelt aan een voertuig staat dan ook omschreven dat een snelheidsmeter nooit minder aan mag geven dan je daadwerkelijk rijdt, het ding mag wel meer aangeven maar dat is wel beperkt tot maximaal een afwijking van 10%. Verder voldoet je auto niet meer aan de typegoedkeuring wat je in het ernstigste geval problemen op kan leveren met je verzekeraar. Het past dus allemaal wel, maar het mag niet. De keus is aan jou.....
seat heeft volgens mij steek 112 en de fabia 100.
Let dus daarop.