red2003

Actief lid
Ik heb op dit moment onder mijn Karoq de 225/40 R19 band zitten maar zijn langzamerhand aan vervanging toe. Nu zit ik te denken aan het laten plaatsen van een all weather band met de maat 225/45 R19.
Heeft iemand ervaring met deze type band ? Zowel een grotere maat (40-45) als switch van zomerbanden naar all weather band.
Tips en ervaring is welkom, alvast bedankt

Canon-Eye

Forumguru
Geen ervaring met deze specifieke maat, maar het overstappen naar de 4-seizoenenband bevalt mij al jááárenlang prima. Na mijn pensionering ben ik nog een paar jaar blijven hangen in de gewoonte om 2x per jaar de zomer- en winter-Michelins te wisselen, maar het totale gebrek aan echte winters in NL plus het gegeven dat ik absoluut géén wintersportganger ben deden mij op een gegeven moment besluiten om over te stappen op een set Michelin CrossCountry'sClimates. En daar blijf ik voorlopig wel bij, zoveel is zeker.

Laatst bewerkt:

Tees

Donateur
Michelin CC of Vredestein Quatrac waren wel de eerste echt goede allseasons. Maar de concurrentie heeft niet stil gezeten, en nu zijn er wel meer goede. Maar ik ben zelf al jaren groot fan van de Michelins.
Ik heb in den beginne ook een Chinees merk all seasons gehad (zaten bij aankoop van m'n F1 eronder), en het verschil met de Michelins was dag en nacht.

Bovenaan Onderaan