Eltjo

Forumguru
hemi24 zei:
"Dan weet jij als “ervaringsdeskundige” ook vast heel goed, dat diezelfde mobiliteitsservice 9 van de 10 keer de ANWB op je af stuurt…"

Ik had ANWB pechservice toen ik misschien al 15 jaar terug overstapte op de pechhulp via Centraal Beheer.
Bij een licht lekkend dieselfilter op een huisjespark, lege accu's voor de huisdeur en een motorstoringslampje onderweg gewoon zo'n oprijwagen gekregen via CB. Die hebben misschien een afgekloven schroevendraaier, starthulp en OBD lezer aan boord.

Gelukkig tot nu toe kunnen vermijden dat mijn auto daadwerkelijk werd meegenomen. Een toevallige aanwezig vervangende bout ipv de kunststof ontluchtingsschroef in het dieselfilter loste het probleem op. En met de motorstoring heb ik zelf het dode paard terug naar huis gereden. 1x Is er door de ANWB in de uithoek Farmsum-Delfzijl een prop in een band gezet; ik denk dat je daar over het algemeen meer aan hebt om het probleem te plekke op te lossen.

Inmiddels is het via Centraal Beheer ook niet meer voordelig, dus denk om weer over te stappen.

Captain Hook

Forumguru
Wat veel mensen door alle consternatie vergeten is dat er ook gewoon nog een boekje in het dashboardkastje ligt waar alles stap voor stap in wordt uitgelegd…
Een papieren boekje bij een moderne auto? :nono:

En zelfs al hebben mensen de beschikking over een PDF versie op hun mobiel. Er iets in opzoeken is ook al een hele opgaaf voor menigeen.
Tel daar bij op, de welbekende twee linkerhanden, en het is over en uit met DIY. :wavecry:

Bonfix

Lid
@hemi24 de tekst en uitleg van n.b. de ANWB..het wiebelen op dat gammele krikje het is allemaal zo te zien. Wat mij even opvalt hier is dat er erg stellige mensen zijn met wat dubieuze bronnen.

Ik als nieuwkomer kom direct met beeldmateriaal, bronnen en een onderbouwing voorzien van een gedegen weerwoord. Hoef echt geen schouderklopje maar na geleverde kritiek ontvangt men antwoord en dan blijft het stil....

Ik hoef geen gelijk als ik weet dat ik op de goede weg zit met mijn eigen bevindingen. Degene die het hardst 'roept' heeft verre van altijd maar gelijk ;)

De krik wordt zelfs uitermate bekritiseerd. Het filmpje kwam ik per toeval tegen maar pakkender kan werkelijk niet.

Top filmpje en tip over de spanning van de reserveband...
Even eenvoudig...:pieker:

hemi24

Forumguru
Wat mij betreft is dit echt een stereotype wegenwachter! (Ik noem ze ook wel eens afgekeurde automonteurs)

Geen idee wat hij met z’n stuk ijzer wil, maar één keer goed tegen de bovenkant van het wiel meppen met je vuist en het wiel komt ook los…

Vervolgens heeft hij met z’n domme actie geluk dat de velg nog net blijft hangen, anders had de eigenaar van de auto ook nog een mooie beschadiging op de voorkant van z’n velg gehad!

Tees

Donateur
Hoho, doe eens lief voor Robert Bosch! Die man is een zeer geliefde vloggende Wegenwachter! Dankzij dit forum weet ik van zijn WW vlogs, en kijk ik die ook geregeld. Erg leuk en ik vind t elke keer weer bijzonder wat hij voor elkaar krijgt qua reparaties langs de weg. Qua probleemdiagnostiek en -oplossingen beter dan ménig monteur in een volledig geoutilleerde garage!

Bonfix

Lid
@hemi24 mwah het leven is soms kunnen incasseren toch? Het kan niet zo zijn dat wij schoolkinderen gedrag goedkeuren.

Het jongetje met de grote mond en ‘pestgedrag’ krijgt ineens van het stilste jongetje van de klas ‘repliek’ en gaat zich vervolgens beklagen bij de juf. :D Of verbaasd zijn…

Bronnen waren niet goed..?
ANWB komt 9 van de 10 keer langs..?
Wiel komt niet los is slecht onderhoud..?
Meegeleverde reserve, zelfs de ANWB man neemt een vrij stellige positie in omtrent de veiligheid van zo’n krikje..en tig zaken.

Nu is ineens de ANWB man de onkundige jodocus…:rolleyes:

Stukje zelfreflectie is wellicht handig maar tsja wie ben ik? In ieder geval degene die netjes heeft geantwoord.

Bijlagen

• IMG_3784.jpeg
    IMG_3784.jpeg
    1,7 MB · Weergaven: 11

hemi24

Forumguru
Moet toegeven, je blijft wel lekker happen!

Kom @Bonfix laten we erop proosten dat we het niet altijd eens hoeven te zijn! :cheers:

Even weer terug naar de bandjes: ik blijf de veroudering van de banden van @DKS wel bovenmatig vinden!

Arjan1985

Forumguru
Nou dat die wielmoeren niet loskomen komt omdat ze (monteurs) 7 van de 40 keer die slagmoer sleutel op lucht gebruiken om die wielbouten zo hard mogelijk op je velg te rammen. Dat wordt bedoeld met slecht onderhoud.
Vervolgens probeer je zelf je wiel eraf te halen en sta je te stampen op zo’n lullig kruis of andere aftandse bijgeleverde thuiskomer sleutel omdat je op dat moment niet je moment sleutel van 2 meter bij de hand hebt.

Maar om bij de bandjes te blijven. Heb er nu Michelin Pilot sport 4 onder. (Zonder S).
Nou fantastische band. Kan hem iedereen aanbevelend. Droogte scheuren kan ik niets over melden want het is de eerste Michelin band die ik ooit gekocht heb. Altijd Vredestein, Hankook of Dunlopps gehad.

@Bonfix wat komt eronder?

SteGo

Donateur
Wat mij betreft is dit echt een stereotype wegenwachter! (Ik noem ze ook wel eens afgekeurde automonteurs)

Geen idee wat hij met z’n stuk ijzer wil, maar één keer goed tegen de bovenkant van het wiel meppen met je vuist en het wiel komt ook los…

Vervolgens heeft hij met z’n domme actie geluk dat de velg nog net blijft hangen, anders had de eigenaar van de auto ook nog een mooie beschadiging op de voorkant van z’n velg gehad!
Dat is ook wel weer heel erg kort door de bocht. Misschien zou je eens wat meer vlogs van deze Robert moeten kijken, ik kijk de vlogs zelf altijd met veel plezier en zit soms met bewondering te kijken wat hij weet te fixen onderweg.

Ik moet direct denken aan dit filmpje met een Volvo met een niet werkend contactslot.

@Tees als je de vlogs van Robert voor de ANWB WW leuk vind zijn zijn vlogs op z'n eigen kanaal ook een aanrader. Van versnellingsbakken repareren, remcilinder vervangen, distributieriemen vervangen, kamperen, palletkachel schoonmaken, trekhaken monteren, BBQ'en, airco's installeren (met Freek, voormalig vloggende wegenwacht), boodschappen doen in Duitsland, tot storing aan zonnepanelen oplossen, etc etc.
Ik vind het echt heerlijk om te bekijken. :jaja:
https://www.youtube.com/@RobertBosch9397

• Leuk
Waarderingen: Tees
Bovenaan Onderaan