Herperduin

Forumguru
De andere kant heeft er geen last van dus lijkt me niet logisch. En de streep is veel te smal daarvoor
Zou het kunnen dat er een keer een takje een kleine stukje meegenomen is en de “schade” heeft veroorzaakt? Afgelopen tijd met veel storm hebben hier best veel takken etc op de weg gelegen en als die ook maar paar keer draaien klem zitten, zou zo’n streep snel gemaakt kunnen zijn. Wellicht niet eens gemerkt dat er iets in wielkast zat?!

1983jeroen

Forumguru
Waarschijnlijk ga ik de oorzaak nooit vinden.
Bumper is er ook na het spuiten minstens 1 keer af geweest bij de hersteller, dus kan ook daar gebeurd zijn.

Polvo

Actief lid
Is het niet gewoon aanslag dat je met een poetsmiddel als commandant 4 er weer af kan poetsen?

1983jeroen

Forumguru
Lastig te zien en te meten zo, maar de banden zelf komen denk ik hooguit een mm of 12 verder naar buiten.
Ze kunnen op die plaats nooit de bumper hebben geraakt.
De velg zelf komt wel verder naar buiten, maar dat is het model.

Maar goed, grote kans dat er toch een nieuwe bumper op moet nu na de aanrijding van vandaag
1000014038.png

Laatst bewerkt:

DKS

Nieuw lid
Beste,

Tijdens de bandenwissel viel op dat er degelijk droogte scheuren in mijn zomerbanden zitten. Banden komen uit 2019 maar zit nog ruim profiel op. Ikzelf rijd max 10dkm per jaar. Vervangen of volgende zomer nog een ronde mee?

Bijlagen

• 20241109_114641.jpg
    20241109_114641.jpg
    1,9 MB · Weergaven: 48
  • 20241109_114700.jpg
    20241109_114700.jpg
    1,2 MB · Weergaven: 49

SuperSjors

Donateur
“Wanneer u nergens het karkas van de band in een dergelijk scheurtje kunt waarnemen, is in dit stadium de veiligheid niet in het geding. Dat zou bij APK ook afkeur betekenen, en wil ik maar benadrukken dat dit verschijnsel in een verder gevorderd stadium, wél nadelig is voor de veiligheid. En bij twijfel is vervangen het beste advies.” Aldus de ANWB.
Ik zou zelf van de zomer kijken voor een nieuwe set (en niet nu al, is zonde om nieuwe banden meteen een half jaar te laten liggen natuurlijk).

Fmoon

Forumguru
Die zitten er al gewoon te lang onder.

Heb ooit eens Michelin Supersport banden gehad, had minder droogte dan dat en dacht… kan nog wel. Had mooi een klapband.

DKS

Nieuw lid
Die zitten er al gewoon te lang onder.

Heb ooit eens Michelin Supersport banden gehad, had minder droogte dan dat en dacht… kan nog wel. Had mooi een klapband.
5 jaar oud Bridgestone banden. Had verwacht dat die toch langer mee zouden gaan...

DKS

Nieuw lid
“Wanneer u nergens het karkas van de band in een dergelijk scheurtje kunt waarnemen, is in dit stadium de veiligheid niet in het geding. Dat zou bij APK ook afkeur betekenen, en wil ik maar benadrukken dat dit verschijnsel in een verder gevorderd stadium, wél nadelig is voor de veiligheid. En bij twijfel is vervangen het beste advies.” Aldus de ANWB.
Ik zou zelf van de zomer kijken voor een nieuwe set (en niet nu al, is zonde om nieuwe banden meteen een half jaar te laten liggen natuurlijk).
Daar dacht ik zelf ook aan. Iemand nog suggesties voor banden? Neem geen Bridgestone weer. Maat 215 40 R17.

SuperBeeb

Forumguru
Heb onlangs Conti Ultracontact NXT gekocht.
Nog niet zo heel veel mee gereden (ook nog niet in de regen) maar is iig een hele stille band. Niet de goedkoopste, heb gewacht tot er een aanbieding was.

Bonfix

Lid
Op banden bezuinigen... je enige contact met de weg. Steeds meer mensen staan langs de kant met lek gereden banden.
Ooit 1x een flinke schade gereden met een gele auto en dat was omdat ik een klapband kreeg uit het niets.
Lang verhaal maar uiteindelijk er niet slechter van geworden en de fabrikant nam zijn verantwoordelijkheid.

Maar bezuinigen op een paar 17inch banden? Ik zou ze direct vervangen.

Huibert

Forumguru
Deze banden zonder twijfel wegwezen. Bruikbaar alternatief zijn de vredestein Ultrac, ietsje goedkoper dan de topmerken maar doen er niets voor onder.

DKS

Nieuw lid
Op banden bezuinigen... je enige contact met de weg. Steeds meer mensen staan langs de kant met lek gereden banden.
Ooit 1x een flinke schade gereden met een gele auto en dat was omdat ik een klapband kreeg uit het niets.
Lang verhaal maar uiteindelijk er niet slechter van geworden en de fabrikant nam zijn verantwoordelijkheid.

Maar bezuinigen op een paar 17inch banden? Ik zou ze direct vervangen.
Volledig mee eens. Momenteel de continental winterbanden er weer onder.

DKS

Nieuw lid
Deze banden zonder twijfel wegwezen. Bruikbaar alternatief zijn de vredestein Ultrac, ietsje goedkoper dan de topmerken maar doen er niets voor onder.
Dat dacht ik zelf ook al:) deze winter maar eens kijken naar een goede aanbieding voor nieuwe zomerbanden.

Bovenaan Onderaan