B.Stuurder
Forumguru
Dan ligt het aan de rekenmethode dat een vriend, die laatst e.e.a. had laten uitrekenen door een installateur en daarna narekenen door een onafhankelijk ingenieur, tot de slotsom kwam dat je zonder subsidie de panelen niet terugverdiend binnen hun technische levensduur. Hij dacht hier wat geld in te investeren door zijn dak vol te zetten met zonnepanelen, maar heeft nu toch iets gekozen waarvan hij dus denkt dat het meer rendement op zijn geld oplevert.
Maar hij zou alles wel laten aanleggen, dus de arbeid kan een rol van betekenis hebben gespeeld.
Zoals jij het voorlegt is het wel een goede investering.
Die warmtepomp werkt op aardwarmte of zoals ik heb, op de warmte van de woning? Die verbruikt ook aardig wat stroom, ik vraag me zelfs af of dat wel rendabel is, dus wil ik eens een test doen op het verbruik als ik die installatie uitzet. Dat moet ik dan wel goed opzetten om correct te kunnen meten natuurlijk.
Maar hij zou alles wel laten aanleggen, dus de arbeid kan een rol van betekenis hebben gespeeld.
Zoals jij het voorlegt is het wel een goede investering.
Die warmtepomp werkt op aardwarmte of zoals ik heb, op de warmte van de woning? Die verbruikt ook aardig wat stroom, ik vraag me zelfs af of dat wel rendabel is, dus wil ik eens een test doen op het verbruik als ik die installatie uitzet. Dat moet ik dan wel goed opzetten om correct te kunnen meten natuurlijk.