Het staat echt allemaal in de handleiding:
Bij een handgeschakelde auto werk dit het zelfde heb ik mogen ondervinden in een Golf VI.Zal best - maar niet in de mijne, aangezien ik momenteel geen DSG rij (terwijl de vorige met DSG nog geen SSS had).
Dank voor de citaten...
Maar tijdens het heen en weer manoevreren (krappe parkeersteek) zul je toch normaal gesproken de versnelling niet in z'n vrij zetten en koppeling op laten komen, dus dan is het (potentiële) probleem sowieso niet aan de orde.Bij een handgeschakelde auto werk dit het zelfde
...dus bij de 'eerste' stoplichten dat het systeem 'ingrijpt' druk ik gewoon op het knopje.
Wij van WC-eend adviseren....
Het SSS bij mijn proefritten was een reden om een dsg te nemen. Ik veronderstel dat wanneer de motor met een handbak stil valt, men de versnelling terug naar zijn eerste moet halen en dat maakt dan weinig verschil ivm zonder SSS. Ik weet het: ben een lui typetje, niet? Maar ik vind dat iets pas functioneel is als het ook mijn rijgemak vergroot.
Ok, maar u moet nog wel de versnelling terug in zijn 1 zetten, niet? Ik denk nooit dat u hem in zijn 4 terug op gang krijgt.Bij een handgeschakelde Skoda, start de motor op het moment onzedat je de koppeling intrapt, dus tegen de tijd dat je hem in zijn versnelling hebt, loopt de motor weer.
Ook dat voordeel heb ik inderdaad bij mijn vorige auto al mogen ervarenLeuke van Start/Stop bij een handbak is dat de auto ook automatisch weer start als je hem een keer laat afslaan...
Met de handbak slaat de motor pas af als de versnelling in de vrij staat (pook in het midden, geen versnelling gekozen) en je de koppeling weer op laat komen. Hij zal weer aan slaan zodra je dan de koppeling weer indrukt. Vanuit de vrijstand kies je dan natuurlijk eerst de 1 of achteruit. Dus het zal niet zijn dat je per ongeluk in 4 optrekt.Ok, maar u moet nog wel de versnelling terug in zijn 1 zetten, niet? Ik denk nooit dat u hem in zijn 4 terug op gang krijgt.