Bedenkingen over start/stop

Frenk21

Forumguru
Ik heb nu tijdelijk een golf tdi dsg die dit ook heeft. Wat een ramp is dat systeem. Wil je ergens snel wegrijden, duurt het een eeuw voordat je weg bent. Ik vindt het zelfs gevaarlijk omdat je af en toe niet weet hoe snel je weg bent. En als je dan even te veel gas geeft spinnen je wielen meteen door.

Ik zie overigens het nut van dit systeem niet in voor mijn bestelde RS.

tha a

Senior Member
in het VAG-com forum "mogelijkheden octavia 3" geeft @Antera aan dat hij het kan uitzetten... Antera hoe werkt dat dan?

Herman Janssens

Senior Member
Nochtans met enige beheersing van de rechtervoet bij het gebruik van het rempedaal, schakelt de motor niet uit. Wie daar een gewoonte van maakt, kan zelf beslissen of SS zijn n werk moet doen of niet.

Laatst bewerkt:

Canon-Eye

Forumguru
Misschien helpt het al als de schakelaar op een andere plek zou zitten (aan of dichtbij het stuur of zo).

Bij bij mijn Fabia zit die knop zodanig ongelukkig dicht bij de stoel onder de armsteun (die ik echt niet wil missen!) dat hij puur op de tast bijna niet te vinden is. Dus ik moet er eigenlijk naar kijken, en dan zit in dit jaargetijde ook nog vaak een punt van m'n jas in de weg.

't Is dat ik zelf geen zin heb om allerlei toeren uit te halen, anders zou ik 'm inderdaad gaan "kortsluiten" schakelen door middel van een andere schakelaar op een handiger plek!

Laatst bewerkt:

Klaasje

Forumguru
Contacteer @Antera

Zag op FB

Wilt u het start/stop systeem uitgeschakeld hebben op uw

Golf 7
Octavia 3
Seat Leon 5F
Audi A3 8V

Dan kunnen wij dit nu voor U regelen. Komt daarvoor langs en wij zullen dit voor U deactiveren

Tuning centrum lowering

• Leuk
Waarderingen: CDK

Antera

Donateur
in het VAG-com forum "mogelijkheden octavia 3" geeft @Antera aan dat hij het kan uitzetten... Antera hoe werkt dat dan?

SS moet aan een aantal voorwaarden voldoen. Voldoen die niet werkt SS niet. Knop kortsluiten heeft ook weinig zin. Daardoor kan je storingen krijgen of andere foutmeldingen.

Bovenaan Onderaan