Je gaat eraan voorbij dat die signaaldraad niet alleen voor SSS bedoeld is.
Ook ik, DSG, wordt er kierewiet van. Druk hem vrijwel standaard uit elke rit. Soms vergeet je het en dan krijg je weer van die awkward momenten.
Sta ik op de steile heuvel bij de slagboom van de parkeergarage.... Raam open, pasje zoeken... Motor is alweer uit. Slagboom open, rem los, motor is nog uit en stuurbekrachtiging ook. Maar de auto rolt al naar beneden, de ingang zit haaks rechts met een hele krappe draai. Das niet handig kan ik je vertellen!!
Rij je ergens stapvoets, even stoppen bij zebra... Motor uit want iets te hard geremd. Mensen weg, rem los... Start weer. Zie je die mensen omkijken "o liet hij hem afslaan".
En inderdaad... In de vroege morgen, koelwater 50 graden en SSS zet vrolijk de motor uit. Nou sorry maar een km later moet ik de snelweg op draaien dus wil alle mogelijke warmte dat blok in pompen in de BBK.
Maar die draad zou ik niet lostrekken.
Ik wil graag de default waarde omdraaien. Standaard uit, en met de knop aan. Soms wil ik hem ook bewust aan hebben. Want je hebt nu bijvoorbeeld tijdelijke stoplichten in de stad. Die staan drie kwartier op rood. Dus ja, dan mag hij uit.