Bekende kwalen van de Fabia!!

DJNeO

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: LeZandre</font><hr />

Daar bestaan adaptors voor.
Het éne eind plug je in de radio, de plug van je antenne plug je in de adaptor, en je adaptor voed je met 12V.

Je kan misschien proberen die antenneversterker van je te ruilen tegen een fantoomvoeding, want het 'actieve' van die actieve antenne is namelijk een antenneversterker.

[/ QUOTE ]
In mijn auto zit een Kenwood stereo, en heb dus helaas ook dat probleem! even navraag gedaan bij Skoda Centrum Utrecht, die bevestigen het hele verhaal en zo'n ding kost naar boven afgerond rond de 15 euro.

Ik vervolgens nar Vepreda Autostudio in Spijkernisse gebeld, want deze mensen hebben de auo afgeleverd en samen met mij de radio erin geplaatst.

Daar heb ik gevraagd waarom hij mij daarvan niet op de hoogte heeft gebracht, zijn antwoord wasdat hij dat niet wist bij kenwood radio's omdat hij er geen ervaring mee had, Vervolgens bood hij aan om een adaptorop te sturen (kosteloos), hij raadde wel aan om het door de dealer erin te laten zetten (alle electronica heb ik er zelf ingebouwd)

Al met al PLUSpunt voor Vepreda autostudio bij mij /forum/images/graemlins/grin.gif

Ted

Forumguru
Ieder geval bedankt voor de reacties!
Even nog een paar vragen:
- wordt deze adapter door de dealer geleverd of een universele auto acessoire zaak
- is deze adapter niet hetzelfde als een versterker

Bij voorbaat mijn dank,
groeten Ted.

Fabia

† In Memoriam
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Laus</font><hr />

de plastic afdekking voor je speakers in de voordeur zal vroeg of laat irritant gaan trillen.

[/ QUOTE ]

Wat kan je daar aan doen, ik heb het idee dat íe in mijn rechterdeur al vanaf de levering licht mee trilt met de muziek. Heb je tips=

Ted

Forumguru
Paneel los nemen en vervolgens de trillende delen met schuimtape of tochtband (kit kan ook) afplakken zodanig dat er geen resonantie meer optreedt.

Groeten Ted.

DJNeO

Actief lid
inmiddels zit er bij mij een splitter tussen voor de antenne, voor degene die nog steeds met hun
niet-skoda radio problemen hebben met de radio ontvangst en die hier graag iets aan willen doen,
ga naar de skoda (of VAG) dealer en vraag om het volgende artikel nummer: ZA 000 052 DIN
Dan moet je als het goed is het volgende artikel voor je neus krijgen:
afb004.jpg

Kosten van dit kleine apperaatje: €14.17 (incl. BTW)

Ted

Forumguru
Volgens mij is dit een gewone universele auto antenneversterker! Alleen heb ik hem bij een gewone automateriaal gezaak gekocht. Overigens Lezandre beweerde dat de versterker in de antennevoet gemonteerd zit en door middel van een "adapter" gevoed diende te worden. Ofschoon zo'n versterker bij mij een stuk beter resultaat opleverde bleef hij bij mij toch iets achter vergeleken met mijn vorige auto welke met een gewone lange antenne was uitgevoerd.

Groeten Ted.

In Duitsland noemen ze een dergelijke schakeling een phantomeinspeisung:
De antenneversterker zit bij de voet van de antenne
De 12 V voeding van de antenneversterker loopt bij VAG door de antennekabel.
Bij een originele VAG radio gaat dat goed.
Een aftermarket radio heeft echter een gewone 12 V uitgang om bijvoorbeeld een antenneversterker aan te sturen.
Daarom heb je bij een aftermarket radio een adapter nodig waardoor die 12 V uit de radio via de antennekabel naar de versterker wordt gestuurd.
Overigens had ik bij vorige Fabia een Grundig radio aangesloten zonder (phantoom)adapter en was de FM ontvangst goed. Alleen geen ontvangst op LW.

Mark

Banned
</font><blockquote><font class="small">Citaat: combitdi</font><hr />

Lekkende gasveren van de achterklep. ook standaard

[/ QUOTE ]

Inderdaat, heb ik nu al last van.
Ga er komende dinsdag mee naar de garage, bij mij is het niet meer lekken maar lopen.
De klep blijft nog open, maar bij het sluiten en je houd ze niet tegen gaat ze met een noodgang in het slot.
Hoop dat het daar bij blijft, heb de wagen nog maar een paar maanden.

Jpoers

Lid
krakend dashboard en voorwielophanging. .. tevens lekke waterafdichtingen in de achterportieren. heb nog meer problemen gehad maar weet niet of die algemeen zijn. heb binnen een maand tijd 7x langs geweest 3 keer EPC lampje branden en keertje EPW ofzo ... probleem bleek software en kabelboom en nieuwe gashuisklep

blackczech

Actief lid
Heb momenteel ook een krakend lawaai als ik rem en/of optrek !!
Iemand een idee wat des kan zijn ??
Heb ondertussen al remblokken vervangen vooraan en twee bussen van de draagarmen l + r !!!
Grtzzzz Patrick

Ik heb sedert de aflevering van mijn combi met dakrails een irritant geruis wat zich openbaart boven de 100kmh aan de rechterachterkant. Nastellen van de achterportier leverde geen verbetering op, misschien is er iemand die nog een tip heeft? (Dlanor geen rode lak!)

blackczech

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: blackczech</font><hr />

Heb momenteel ook een krakend lawaai als ik rem en/of optrek !!
Iemand een idee wat des kan zijn ??
Heb ondertussen al remblokken vervangen vooraan en twee bussen van de draagarmen l + r !!!
Grtzzzz Patrick

[/ QUOTE ]

Niemand dit al voorgehad ??
crazy.gif
Het gaat hier over de Fabia RS !!

Ted

Forumguru
Een nieuwe kwaal biedt zich helaas aan en dat betreft dat de zwarte kunststof strip van mijn gespoten bumper geheel verkrijt/verschoten is. Terwijl de flanken strippen en voorbumper strip geheel diep zwart zijn. Het is Fabia Combi uit 2003. Kunnen meerdere dit bevestigen en is dit iets voor coulance?

Gaarne advies!

Groeten Ted.

Bovenaan Onderaan