Bekende kwalen van de Fabia!!

Glenn

Actief lid
Ik heb zelfde voor de kleur is op sommige plaatsen ook een beetje grijs
Een combi van 2003

Maar hopelijk worden ze volgende week in koetswerkkleur gespoten
 

Alexxxx

Nieuw lid
Trilling in het stuur bij 90 km/h, banden diverse keren laten balanceren, ook aan de auto, weinig resultaat.
Heel veel last van bladeren in de luchtroosters / pollenfilter, kan in deze periode om de 2 weken de filter loshalen.
Bij koude start soms een tikkend geluid, houdt c.a. 3 seconden aan dan is het weer weg.
 
bekende kwaaltjes die ik tot nu toe tegen ben gekomen;

lekkende deuren (veelal kromgetrokken plaat binnenin de deur) Oplossing is het afkitten van deze plaat met carosssiekit

krakende voorwielophanging Oplossing is het vervangen van de draagarmrubbers

bij het zoeken naar de oorzaak en oplossing van de kwalen/storingen heb ik veel gehad aan de volgende website

www.problemcar.nl

is een site van professionals en particulieren waar van alle automerken storingen en oplossingen geshared worden. reuze handig!
 

Tallguy

Forumguru
Mijn bekendste kwaal is dat die auto benzine (cq andere brandstoffen) verbruikt.
Is niet leuk voor de portemonnee...zou het liever hebben dat ie op een brandstofcel loopt
smile.gif
 

DJNeO

Actief lid
Ik heb er gelukkig geen last van gehad, maar wat ik wel bij meerdere skoda's heb gezien is dat
het mechanische gedeelte van de electrische ramen het begeven... zeer irritant is dat... valt ineens je raam in de deur en kan je hem niet meer omhoog doen... :S
 

Wallie

Lid
Is een algemeen VAG probleem geweest, was op tv bij Radar gekomen, toen erkent door Pon en wordt kosteloos herstelt (nadat Radar eraan te pas kwam...)
 

Ted

Forumguru
Alleen bij de Octavia is dit probleem gesignaleerd. Gelukkig vallen wij uit de boot met deze zaken.


Groeten Ted.
 

Raoul

Nieuw lid
[... een kraakje in het midden van het dash-board ...]

Is dit op te lossen? Ik neem aan dat er waarschijnlijk iets los zit? Moet dan het hele dashboard los?

confused.gif
 

Jpoers

Lid
jeps heb ik ook gehad. uhm jah complete dashboard demontage. hoe en wat precies weet ik niet maar heeft met een voorste ophangbeugel van het dashboard te maken. is bij mij onder garantie vervangen. dus verder geen idee hoe of wat.
 

Ted

Forumguru
Volgens Paul Kelder van Problemcar kan je dit oplossen door het middenrooster te demonteren en vervolgens tussen de beugel en dashboard een wig tussen te plaatsen. Alleen is deze klus te doen voor handige knutselaars. Immers dan behoeft het dashboard er niet uit en is in ca. 15 minuten te klaren.

Groeten Ted.
 
kheb mijn Fabia Combi van zaterdag en dit zijn de "probleempjes"

- er komt water binnen bij de achterportieren links + rechts (de auto valt wel niet meer onder garantie , maar is er normaal geen coulance ofzo voor te regelen ? )

- ook een licht gekraak in het dashboard zoals hierboven beschreven (niet echt storend als de radio opstaat maar toch)

-licht windgeruis bij de bovenkant van het bestuurdersraam , lijkt niet goed "af te dichten" (alleen op 'hogere' snelheden , vanaf 70 km/u +-)

voor de rest heel tevreden , al meer dan 300 km gedaan ..
 

Hetzer

Forumguru
ik had na de zomer een irritant gekraak links voor in de auto, ik dacht eerst aan iets met de stabilisator stangen en of rubbers ,omdat meerdere Fabia en Octavia's hier op dit forum hier last van hebben, maar dit was het niet en nadat alles was gecontroleerd en gesmeerd bleef het gekraak!!!

en vooral als het koud was s'ochtends vroeg!!!!

uiteindelijk bleek nadat het complete dashboard te zijn gedemonteerd er links voor IN DE AUTO bij de stuur inrichting iets los te zitten!!!!

Dit alles geconstateerd en verholpen (net binnen de garantie periode)door mijn dealer www.vepreda.nl ,nu is mijn SDI Combi met 55.000 km op de teller weer lekker vrij van kraakjes
laugh.gif
 

Victor_Fabia

Nieuw lid
-Kraakje in dachboard(opgelost)
-Stabilisatorstang(opgelost)
-Bij koud weer krakende/schurende schokbrekers(nog steeds)
-Sensor stuurbekraachtiging(opgelost)
-Recirculatieklep doet het niet altijd
-Temperatuursensor airco defect geweest
-Nu net als voorheen bij Balckczech kraak/tik bij remmen en optrekken.
-Vaak moeite met in één keer starten. Als ik het contact ff aanzet vóór het starten doet hij het wel meteen.

--> Nog nooit problemen gehad met lekkende deuren, trillende spiegels, ruitenwisservloeistofpompjes of overdadig windgeruis.

Deze Fabia combi is van sept 2001 en heeft er al ruim 128000 km opzitten.

Groet, Victor.
-
 

AGTon

Forumguru
Ik heb een soort tik bij het wegrijden als ik net geremd heb, of als hij stil heeft gestaan. Weet iemand wat dit kan zijn.
 

Daniel

Lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: AGTon</font><hr />

Ik heb een soort tik bij het wegrijden als ik net geremd heb, of als hij stil heeft gestaan. Weet iemand wat dit kan zijn.

[/ QUOTE ]

Remblokken die los komen?
 

Jpoers

Lid
oke ik stond dus vannochtend ook weer bij de dealer, vannochtend een storing op mijn dashboard. het motortje ging branden. Niet de eerste keer trouwens.

mijn lambdasensor bleek weer eens van de waps af. Of te wel nieuwe erin. gelukkig onder colance vervangen aangezien dit al mijn tweede is binnen een jaar tijd. topdealer in vlissingen
 

Victor_Fabia

Nieuw lid
Hé Agton,

dat heb ik nu ook, en het wordt met de dag erger!!
Morgen vroeg sta ik bij de dealer! Ik denk (hoop) dat het net als bij Blachczech een losse schroef van het hulpframe is.

Groet, Victor.
 
W

Wereldauto

Nu 68.000 kilometer met mijn 1.9 TDI van 01-2005 gereden. In het begin een piepje wat te wijten bleek aan een loshangend kabeltje en keer een kapotte claxon. Verder mankeert er nooit wat aan. Olieverbuik nihil, brandstofverbruik 1 op 22,3.
 

Victor_Fabia

Nieuw lid
Hallo, daar ben ik weer.

Ik ben vannochtend bij de dealer geweest voor de tik bij het remmen &amp; weer doorrijden, net als bij Agton. Het blijkt dat het twee(!) stukkende (achterste)rubbers zijn van de onderste draagarmen van de voorwielen.

Mocht u dit probleem óók denken te hebben, dan is het vrij eenvoudig te controlleren:

1/2)Zet de auto horizontaal &amp; op de handrem.
1)Ga bij het rechter voorwiel staan met uw gezicht naar de achterkant van de auto.
2)Leg uw rechter hand op het voorwiel.
3)Probeer nu het wiel naar achteren te duwen.
Gaat het wiel niet naar achteren? Misschien wel naar voren! Duw dan met uw andere hand het wiel naar voren.
Probeer dit óók eens bij het andere voorwiel.

Bij mijn auto kan ik beide voorwielen ongeveer 5 cm naar achteren bewegen op deze mannier.

Volgens de dealer is er geen gevaar dat de ophanging uit elkaar valt onder het rijden.

Deze Skoda gaat dus vrijdag wel mooi weer verwend worden met nieuwe rubbers.

Groet, Victor.
 

AGTon

Forumguru
Bedankt Victor,

Ik zal van het weekend eens kijken of ik dezelfde kwaal heb. Ik had namelijk hetzelfde bij mijn twingo.
 
Bovenaan Onderaan