Bekende kwalen van de Fabia!!

Victor_Fabia

Nieuw lid
Morgen hoor je wat de kosten zijn!
regels.gif

Victor.

Victor_Fabia

Nieuw lid
hoi, heb ff geen tijd gehad te regeren.

De kosten voor het vervangen van de twee achterste bussen in deondeste linker- én rechter draagarmen bedroeg incl btw € 267,05.

Victor.

Het enige probleem dat ik gehad heb is het loslaten van de bekleding v/d bestuurdersstoel = garantie.

gr Hubert

Sarrod

Lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Ted</font><hr />

Volgens Paul Kelder van Problemcar kan je dit oplossen door het middenrooster te demonteren en vervolgens tussen de beugel en dashboard een wig tussen te plaatsen. Alleen is deze klus te doen voor handige knutselaars. Immers dan behoeft het dashboard er niet uit en is in ca. 15 minuten te klaren.

Groeten Ted.

[/ QUOTE ]

Hmm, mijn Fabia heeft ook een irritante kraak bij de middelste luchtroosters. Als ik bovenop het dashboard boven de roosters druk, houdt het gekraak op... Zou dit de oplossing kunnen zijn vraag ik me nu af. Is er ergens een beschrijving te vinden van hoe de middelste luchtroosters te demonteren zijn?

hmmm ben ik nog niet tegen gekomen, je kan het altijd even aan de dealer vragen. Kost nix en je weet toch weer wat. en daarna willen we wel graag allemaal foto's ervan zien
smile.gif

Ted

Forumguru
Een oude creditkaart tussen het rooster werken en vervolgens voorzichtig met een schroefdraaier eronder het rooster eruit drukken.

Succes!!

Groeten Ted.

DJNeO

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: fabiafreak</font><hr />

werkt het alleen met een oude creditcard?
tongue.gif

[/ QUOTE ]

nieuwe mag ook... voelt de fabia zich wat belangrijker...
tongue.gif

Ik heb sinds vandaag een probleempj erbij , maar of dit een bekende kwaal is ?

Ik opende mijn raam (electricsch) , maar bij het terug sluiten hoorde ik halverwege een luid gekraak en stopte het raam ermee ..

Ik kan het wel nog manueel naar boven hijsen , en het gaat ook nog electrisch naar beneden , maar naar boven niet meer , alleen maar een gekraak, precies of er iets is losgekomen ?

Hoe kan ik nu het beste mijn bekleding weghalen om dat even te controleren (waar moet ik beginnen?)

Alvast bedankt!

Ted

Forumguru
Het achterste afdekplaat van de deurhandvat voorzichtig omhoog loswrikken. denk er om dat achter de schakelaars nog een klipper zit die je ook even moet ontlasten (een creditcard met een stalen liniaal die je daar onder schuift kan hierbij hulp bieden zonder beschadiging). Vervolgens kan je de voorste afdekplaat naar voren schuiven en eraf nemen. Spiegelkapje losklikken en stekker losnemen. Diverse schroeven van deurhandle, spiegellocatie en onderkant losdraaien. Vervolgens het complete deurpaneel naar boven toe schuiven. Dit gaat nogal stroef, maar door enogszins te wrikken lukt het toch uiteindelijk. Ruit blijft gesloten. Daarna het tonnetje van de deurhandle loswippen en ook de stekker van de deurverlichting losnemen.

Noot:A;ls je toch de bekleding eraf heb adviseer ik na reparatie mechanisme de complete plaat geheel af te kitten uit preventie voor lekkage.

Veel succes!!

Groeten Ted.

alvast bedankt voor de reactie's , zal het van de week eens proberen , en ik laat ook weten of het gelukt is , eventueel met foto's

ik heb t toch maar in de garage laten herstellen (volledige raammechanisme vervangen , kostte 210 euro ! ) wegens tijdsgebrek .. voor 3 dagen een Octavia Combi('00 , 90pk tdi, wat een herrie) mee gekregen (uiteraard ook tegen betaling
407.gif
)

Alles was toch in garantie????

Als ik een vervangwagen vraag bij mij garage om een gebrek tijdens garantie te herstellen krijg ik GRATIS een vervangwagen.

(garage Thuy te deurne, lakborslei)

DJNeO

Actief lid
Het is het probleem van de DEALER dat hun tijdgebrek hebben... niet jou probleem, door jou die huur auto te laten betalen laten ze het JOU probleem lijken... ik zou t niet pikken...

het is hier precies een beetje verkeerd begrepen
smile.gif

ik heb de auto particulier gekocht , dus geen garantie ....

en ik had ZELF tijdsgebrek (moest zondag met de auto naar Duitsland ) en heb daardoor geen tijd gehad om er eens naar te kijken . Dus maar in de garage laten doen . (het is dus heel normaal dat ik moest betalen voor die vervangwagen )

Dit is blijkbaar wel een bekende kwaal bij Skoda/Vw , maar omdat onze wagen van 2001 was viel het niet meer binnen de "garantie" .

DJNeO

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: turbobilly</font><hr />

Dit is blijkbaar wel een bekende kwaal bij Skoda/Vw , maar omdat onze wagen van 2001 was viel het niet meer binnen de "garantie" .

[/ QUOTE ]

Fabia van een kennis had dit probleem onlangs ook... auto is ook van 2001 (of 2002) maar is gewoon onder kosten van de dealert gerepareert... dat je dan de kosten van de leen auto moet betalen, okee... kan ik dan nu iets voor inzien, maar de reparatie is echt een gevalletje dealerkosten...
wink.gif

Ook ik had de bekende (althans zo lees ik hier.....) kraak in het midden van het dashboard. Mijn echtgenote was inmiddels al gewend om als medepassagier een voet op het dashboard te laten rusten. Ook zette ik vaak de radio maar wat harder of ik startte een pittige discussie met mijn echtgenote.....Maar ja, op een gegeven moment zijn toch alle knelpunten doorgepraat en valt weer een stilte...en dus gekraak! Gek werd ik ervan!!
Bij de laatste kleine beurt heeft de monteur bij mijn dealer alleen het dashboardkastje gedemonteerd en is met zijn hand naar binnen gegaan. De oorzaak lag in de beugel die door het dashboard heen loopt. Deze trilde tegen de bovenkant van het dashboard. Hij heeft er volgens mij isolatie tussen geduwd en nu is het weer heerlijk stil in de auto. Heerlijk!!

latu

Nieuw lid
g
<font color="red">MODBREAK: Ook al ben je een nieuw lid, een reactie bestaande uit 1 letter wordt niet geaccepteerd. Als je wilt reageren doe dat dan aub op een normale manier!
Zie ook je PM
regels.gif
</font>

xxGerard

Nieuw lid
Joeri,
Mijn achterruitsproeier werkt ook niet meer en als ik het pompje actieveer dan zie ik druppels onder de auto verschijnen uit een kokerbalk. Heb jij een idee waar ik dit kan herstellen, hoe kom ik daar bij?

Bovenaan Onderaan