Benzineverbruik Yeti

Rosinfield

† In Memoriam
is gemiddeld over 22 man ca 1 op 13. Wat me wel opvalt is de enorme spreiding. Kan haast niet anders of dit heeft te maken met soort meting (bv vnl korte of lange ritten) en rijgedrag. Maar 1 op 14 + moet dus kunnen. We zullen het straks zien.

CaseyBasey

Actief lid
De spreiding vind ik ook tamelijk groot.

Wat me verder opvalt is dat het daadwerkelijk verbruik meestal ongunstiger is dan wat de BC weergeeft. Hoe komt dat? Is vast wel vaker over geschreven in dit forum, maar ik heb er nog niets over kunnen vinden.

Wimus

Actief lid
Klopt, de BC is altijd optimistischer, en niet alleen bij Skoda, kijk de forums van andere merken er maar op na :confused:
Als je kijkt op Spritmonitor, hou dan ook rekening met 2 of 4 wiel aandrijving, daar zit ook verschil in (is apart in te stellen in de zoekfunctie).
Zelfs als je kijkt naar hetzelfde vermogen en aandrijving, zijn er altijd verschillen die veroorzaakt worden door rijstijl, lange of korte stukken en het soort weg waar je rijd.

Feit blijft dat, hoe je het ook bekijkt, de Yeti een gunstig brandstofverbruik heeft, ondanks zijn gewicht en ongunstige luchtweerstand :cheer:

corsaar

Senior Member
Je moet je zoon nooit in je auto laten rijden dat is
altijd duur. Nog steeds 1: 12.5 boordcomputer.

ook mijn yeti zit op ongeveer 1 op 13 dat is niet zo slecht hoor , een friend van mijn rijd een mercedes ml met de zelfde rijstijl als ik 1 op 5 ,dus ik klaag niet .

wimv

Actief lid
@molenhof: Ik zit bij normaal gebruik zo ongeveer op 1 op 14 met een kilometerstand van 1500 !! Nog niet eens goed ingelopen dus. Ik rij er lekker vlot en echt niet voorzichtig mee.

Rosinfield

† In Memoriam
gaat blijkbaar niet, ook niet zo belangrijk verder. Kunnen we straks mooi ons verbruik vergelijken. Waar ik ook benieuwd naar ben is in hoeverre dit afwijkt van wat de boordcomputer aangeeft

corsaar

Senior Member
Hoe we het ook bekijken de fabrieksopgave wordt bij lange na niet gehaald !

Nog even het geheugensteunje de fabrieks opgave.
stadsverkeer............... 1 op 13.15
snelweg .....................1 op 16.9
Gemiddeld ..................1 op 15.6
Vergeet het maar

CaseyBasey

Actief lid
Nee, die fabrieksopgave zullen we niet halen. Hoewel ik benieuwd ben hoe dicht ik die zal naderen, want in m'n vorige auto's reed ik relatief toch wel zuinig.

Hi Allen,
Ik heb sinds 3 weken een Yeti 1.4 en mijn verbruik schommelt zo tussen de 1 : 11 (stadsritten) tot 1: 12,8 - 1: 13 op snelwegen. Cruise Control op 125 (121km GPS).

Het verbruik van de boardcomputer is altijd gunstiger omdat die te weinig kilometers (afgelegde afstand) aangeeft (4 a 5%). Om een rieel beeld te krijgen moet je bij de tripstand, er 4 a 5% bij optellen en dat delen door het aantal liters wat je getankt hebt.

Ga volgende week met de sleurhut (Biod 1300kg) naar de Ardennen en zal bij terugkomst mijn bevindingen als caravantrekker hier posten.
Mijn vorige auto was een Opel Vivaro 2.5CDTI (134pk), dus ik ben benieuwd.

Bovenaan Onderaan