Benzineverbruik Yeti

EdK

Forumguru
Ineens een heel zware auto werd het toen hij het sleuteltje omdraaide terwijl we heuvel af reden in zuid Frankrijk. ik zat nog achter het stuur ook vandaar dat ik het nog goed weet want het was in de zomer van 1991....

Is dat niet toevallig als die reclame met de sleutels nog in het kofferbakslot en jij op de fiets erachteraan.
En dan je stuur wat in het stuurslot slaat en ..................................

apeldoorn bellen ??

Helaas de foto is niet al te duidelijk, maar 1 op 33.0 is nog net te zien!!! (zoals eerder aangegeven na 20 km bergafwaarts tussen Hintertux en Mayrhofen, Zillertal, Oostenrijk)

Bijlagen

• foto's 06-09-2010 002.jpg
    foto's 06-09-2010 002.jpg
    12,2 KB · Weergaven: 29
Nee, ik heb het ingesteld op km per liter. Bij al mijn vorige Skoda zat ik altijf terug te rekenen naar km/liter. Bij de Yeti hoeft dat niet meer.

FredV

Banned
(zoals eerder aangegeven na 20 km bergafwaarts tussen Hintertux en Mayrhofen, Zillertal, Oostenrijk)
Dat is geen vergelijk! dan rijdt mijn auto dat ook en zelfs een pchoofttractor haalt dat dan.
Bergafwaarts geeft de bc geregeld een verbruik van 0 aan.

Het was ook grapje bedoeld. Het verbruik van 0 gaat niet helemaal op. De weg is natuurlijk niet kaarsrecht, je komt diverse wegopbrekingen tegen en je passeert diverse dorpjes.

Na de terugreis is het gemiddelde trouwens weer iets slechter geworden. Ik zit nu op 1 op 12,0.

Rosinfield

† In Memoriam
Verbruik blijft bij mij tussen 7.0 en 7.3. Nu zo'n 600 km gereden. Kom praktisch niet boven de 3000 toeren en toch rijd ik redelijk vlot. Grootste deel van de tijd tussen 2000 en 2500 toeren.

corsaar

Senior Member
Deze week over 140 km 1 op 15.1 gereden. 6.6/100

Nou dat is geen rijden om zo met je benzine verbruik bezig te zijn.

Rosinfield

† In Memoriam
Maar dat is wel opmerkelijk Corsaar! Dan heb je nu blijkbaar wel je best gedaan en met resultaat. Alleen ben je niet te spreken over het rij-plezier op die manier. Maar er is dan ook een tussenweg, denk ik en ik denk dat ik die redelijk benader. Niet overdreven behoudend en spaarzaam, maar ook weer niet overdreven sportief. Gewoon vlot.

OuweHippie

Senior Member
Heb er vandaag precies 8000 km opzitten sinds 2.4.2010. De laatste weken uitsluitend korte stukjes, geen snelwegen gereden maar op polderwegen de YETI er eens flink van langsgegeven. Nou, dan wil het beest wel zuipen.

Moet de tank nog leeg rijden, maar een tussentijdse blik op de BC geeft me een indicatie van 9.1/100 en daar ben ik dan weer niet blij mee. Maar lol heb ik wel gehad. De YETI zag er niet uit door de modder maar waar ik normaliter dan de wasstraat opzocht, liet ik het nu maar even zo.

Oh ja, vastgezeten in een akker. ESP-knopje indrukken was de oplossing want mét kwam ik er dus mooi niet uit.

Rosinfield

† In Memoriam
Ja, eigenlijk is er een simpele manier om te zien welke invloed je rijstijl heeft op het verbruik. Zet de BC op het actuele verbruik en probeer eea uit, dan is het snel duidelijk.

corsaar

Senior Member
Oh ja, vastgezeten in een akker. ESP-knopje indrukken was de oplossing want mét kwam ik er dus mooi niet uit.

Even zoeken waar dat ESP knopje zit . Ik ken die auto nog steeds niet.
Vandaag weer normaal gerede 1: op 12.5 over 190 km.
Bezineverbruik heb je zelf in de hand. doortrekken of 120 rijden betekend een hoger verbruik in dit geval 2.5 liter dus 3.75 euro.

Flim

Nieuw lid
Rijdt nu 2000 km met de Yeti 1.2 tsi dgs.
Het gemiddelde verbruik over die 2000 km is 1 op 13,2.
Wanneer ik wat langere ritjes maak zit ik meestal boven de 1 op 14.
Ben hier heel tevreden mee. Wilde tussen de 1 op 12 en 1 op 13 uitkomen.
Dat gaat dus gemakkelijk lukken.

Rosinfield

† In Memoriam
Kan makkelijk, ik heb nu 1000 km gereden ongeveer. Verbruik is 7.3 (1 op 13.7). En ik rijd echt niet overdreven zuinig naar mijn idee. Ben wel benieuwd wat de Spritmonitor gaat opleveren, als ik deze week mijn 2e tankbeurt heb.

Rosinfield

† In Memoriam
Zie hier het eerste verbruik volgens de SM. Nagenoeg hetzelfde als de BC, dus da's mooi.
Net ritje naar Heerhugowaard en terug (mijn oude luchtmacht-tandarts houdt daar praktijk), verbruik wederom 7.1 (1x per ongeluk kick down geactiveerd)

Wimus

Actief lid
vandaag getankt, had 709 km uitsluitend stadsverkeer.
gem verbruik 7.0 ltr/100 km
niet gek voor een 2.0 ltr :D

Bovenaan Onderaan