Benzineverbruik Yeti

EdK

Forumguru
Zolang we het maar op papier door elkaar gooien en niet bij het tankstation !
want met verkeerde brandstof verder rijden is een totallos van het blok

ik ga maandag 2 weken naar zuidfrankrijk , mijn yeti 1.2 heeft nu 10000 km gelopen en ik zal het verbruik noteren . tot over 2 weken .

Rosinfield

† In Memoriam
Veel plezier! Ik reed gisteren naar Groningen, heen de gebruikelijke 7.1 en terug 8.0. Zal de tegenwind wel zijn.

corsaar

Senior Member
Welnee als de Yeti zijn home ruikt geef je meer gas.
Trouwens je doet het heel wat beter dan ik.
Nu van 8.1 naar 7.8

CaseyBasey

Actief lid
Oei oei, na alleen maar erg korte ritjes haalde ik met een volle tank 8.1/100. Dasniebestnie.
OuweHippie: geef je je beest tegenwoordig de sporen? Voorheen reed je zo netjes! Nu lees ik over vastzitten in de modder en een benzineverbruik dat bijna beangstigend is.

OuweHippie

Senior Member
:)

3e jeugd, de sporen geven.....

Zoals ik zei, zéér korte ritten van 5 km maximaal, standje 'S' en vol gas tikken aardig aan naar het blijkt.

Dat het ook anders kan blijkt uit een tussenstand na 150 km beetje binnendoor maar vooral 80 km/u of 100 km/u wegen. 7.1/100 bevalt me beter.

CaseyBasey

Actief lid
Voor wat het waard is: na 450 km staat het brandstofverbruik volgens de BC op 6,7.

Kanttekeningen: weinig stadsverkeer en te harde banden. Ook ik heb de banden flink opgepompt gekregen van de dealer, nl. 2.5 i.p.v. 2.2. Binnenkort toch maar wat lucht uit laten lopen.

Rosinfield

† In Memoriam
Bij mij was het eigenlijk 2.6, want dat Praxis dingetje gaf teveel aan. Nu heb ik ze op 2.4, bevalt goed.
Is mooi, CB 6.7. Hadden wij vanmorgen ook exact, van A'dam naar Oldeberkoop (mijn vrouw reed)

FredV

Banned
Bij mij was het eigenlijk 2.6, want dat Praxis dingetje gaf teveel aan. Nu heb ik ze op 2.4, bevalt goed.
Is mooi, CB 6.7. Hadden wij vanmorgen ook exact, van A'dam naar Oldeberkoop (mijn vrouw reed)
Welkom in Fryslân Rosinfield:)
mooi verbruik en je hebt rustig weer meegebracht:)

Erkens

Lid
Ik heb mijn verbruik nu eens op een rijtje gezet en kom toch behoorlijk hoog uit... Veel te hoog naar mijn mening.

Na 10.000km (vandochtend de magische grens bereikt) komt mijn gemiddelde verbruik (adhv de km-standen noteren bij tanken) op 8,86 l/100km (11,29km/l)

Nu heb ik af en toe een wat zware rechtervoet en ook optrekken doe ik regelmatig wat vlotter dan de rest, maar dat hij zo onzuinig was had ik niet gedacht. Toch maar kijken of ik mijn rijstijl kan aanpassen :eek:

Rosinfield

† In Memoriam
Erkens: Daar ligt het idd aan. Zet de BC maar eens op "actueel verbruik" en varieer wat in rijstijl. dan zie je meteen het verschil. Ik rijd bepaald niet "onvlot" (vermijd alleen zoveel mogelijk onnodig veel gas geven en remmen) en dan is zoiets als 7.3 alleszins mogelijk.

Erkens

Lid
Ik heb de BC eigenlijk altijd op actueel verbruik staan. Maar als ik 100 op CC rij dan zit het verbruik ook boven de 7,5 l/100km, dus 7,3 is lastig te behalen tenzij je 50 gaat rijden want dan zit het verbruik (in de 5de versnelling) rond de 5-6 l/100km.

Rosinfield

† In Memoriam
Ik bedoel uiteraard dat je dan op iets rond 7.3 gemiddeld kunt komen. Die actuele indicatie fluctueert sowiesp nogal, maar wat ik bedoelde is dat je daaraan wel direct kunt aflezen wat rijstijl met het verbruik doet. Als je bv eerst rustig met weinig gas rijdt, het actuele verbruik bekijkt en dan vervolgens flink het gas erop zet, zie je duidelijk wat er gebeurt.

Erkens

Lid
Ik let liever op het verkeer als ik optrek dan dat ik naar het dashboard ga kijken :tongue: Maar ik weet hoe het werkt, ik heb immers die actuele verbruik eigenlijk altijd aanstaan, daardoor weet ik dat ook met CC hij niet zuinig is ;)

Bovenaan Onderaan