Benzineverbruik Yeti

CaseyBasey

Actief lid
Erkens, ik vind het ook wel een hoog verbruik. Is de auto niet altijd zwaar beladen? Is je bandenspanning wel in orde?

Erkens

Lid
Bandenspanning is goed (volgens de specs, en vorige maand nog gechecked) en zwaar beladen? ik rij er alleen in met praktisch niets in de kofferbak :)

Erkens Misschien is het per abuis een 1.8 tsi ?

Jan
1.8 TSI 4x4
Verbruik bij snelheid 110km op de snelweg rond de 7,5 a 8 ltr per 100km

Ja de zware voet is heel verleidelijk, hij kan inderdaad heel snel optrekken, is een genot om in te rijden, maar rustig aan is beter voor het verbruik!

Tja, heb ook met de caravan gereden, moet er goed om denken dat hij er achter hangt, de combinatie ligt als een blok op de weg, verbruik rond de 1:8

Tank meestal Shell, afwisselend V-Power en Normaal

snel

Actief lid
tegen mij wordt door parner gezegt hee er hangt een caravan achter hoor zelfde ervaring als u
in duitsland geweest korte invoeg stroken geen probleem hellingen in zwarte woud geen probleem
tank wat goed/ koop is geen bepaald merk
tank alleen met diesel auto van de zaak v power diesel

Rosinfield

† In Memoriam
Ik denk dat als je de 1.8 hebt gekozen, je dan moet hebben ingecalculeerd dat je verbruik aan de hoge kant is (1 op 10 als je geluk hebt). Maar blijkbaar kun je je die fun dan ook permitteren! Alles heeft zijn prijs.

Rosinfield

† In Memoriam
ha, ha, ik zat er op te wachten! Dacht: waar blijft-ie nou?
Denk dat er nog niet sprake is van een significant verschil, maar hield er al rekening mee, gezien de rit terug uit Groningen vorige week. Scheelde 1 l per 100 km door de tegenwind.
Net als wat ik net zei over de 1.8, geldt voor de Yeti dat je moet incalculeren dat het aerodynamisch een monstrum is.

snel

Actief lid
dit is in de aankoop door mij mee genomen naar de inzet en gebruik voor een caravan
te trekken gewicht caravan nu en in de toekomst zodat ik niet weer een nieuwe auto moet bestellen als dit hoger wordt
en het aantal kilometers per jaar 2e auto 11oookm per jaar en wil dan ook gemak confort

CaseyBasey

Actief lid
Of komt het mede omdat je niet meer helemaal leeg rijdt maar altijd minimaal met een halve tank? Is toch z'n 20 kg extra.

Rosinfield

† In Memoriam
dat doe ik omdat het dan niet meteen zo'n enorm bedrag is (evengoed nog een hoop) en ik hier (friesland) vrij goedkoop kan tanken bij de Gulf (1.47 ) en zegeltjes krijg (zo'n volle kaart levert ook weer geld op). Wil je soms ook zeggen dat mijn verbruik eigenlijk naar boven moet worden gecorrigeerd vanwege mijn lichaamsgewicht (bijna 60 kg)?

Rosinfield

† In Memoriam
jij moet zo langzamerhand toch ook wel eens tanken, CB? Ben wel benieuwd wat de SM zegt. Heb die airco btw aangepast, dacht dat bedoeld werd of die in de auto zit (beetje dom).

CaseyBasey

Actief lid
Ik zit pas op 480 km. Heb nog 350 te gaan volgens de BC. Ik heb nu wel een nieuwe auto maar rijd veel minder dan toen ik nog in Amsterdam werkte.

Maar wat is SM? Vast niet wat ik vroeger dacht dat het was...

Bovenaan Onderaan