Benzineverbruik Yeti

CaseyBasey

Actief lid
Rijgedrag tot nu toe:

Altijd de maximaal toegestane snelheid rijden.
Optrekken niet te ruig, maar ook zo sloom dat het overige verkeer wordt gehinderd.
Af en toe bij snelweg oprijden bijna maximaal accelereren van 20 tot 120 km/u.
Een enkele keer in de S-stand wegrijden bij stoplicht tot 80 km/u dan in D-stand.

Rosinfield

† In Memoriam
toe maar! Ik heb die S-stand pas na 1500 km even voorzichtig geprobeerd. Vraag me trouwens af of je dan ook sneller bent of dat het alleen het gevoel is. Vond het niet echt spectaculair. Meer zoals ik zelf met de hand zou schakelen. Want zo snel als de DSG in D schakelde ik nooit op, dacht dat ik het al redelijk snel deed. Ook bij de proefrit met de handgeschakelde versie kreeg ik steeds de melding op te moeten schakelen, terwijl ik toch echt niet ruig aan het rijden was. En ik ga ook nooit over de maximum snelheid, zit gewoon "in je systeem" op een gegeven moment.

CaseyBasey

Actief lid
Ik weet niet ook niet of je sneller bent is de S-stand. Maar het is de enige manier om wat meer toeren te maken. Bij alleen in de D-stand kom ik nooit hoger dan ca 2600 toeren.
En ik wil toch soms wat meer maken. Volgens de instructie is het max. aantal toeren tijdens inrijden 2/3 van het max. na inrijden. Dat komt neer op ca. 4000 toeren, dat alleen te bereiken is in de S-stand. Heb ik dus nu 2x heel eventjes gedaan.

corsaar

Senior Member
Nieuwe tankbeurt nu 5500 km op de teller en bezineverbruik
nu naar 1 op 13,15 of
416179.png
. Dit valt niet mee ik heb nu het gevoel dat
rij als een oud wijf.

http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/416029.html

CaseyBasey

Actief lid
Corsaar: het verbruik gaat nu elke tankbeurt naar beneden. Dat is de goeie lijn. Bijkomend voordeel is dat je ook nog 's netter gaat rijden!

Rosinfield

† In Memoriam
Ja, Corsaar, mooi hoor! En natuurlijk heb je dat gevoel als je altijd gewend was wat "ruiger" te rijden, maar echt dat went en is uiteindelijk heel relaxed.

EdK

Forumguru
Affijn Corsaar dan heb ik je zien rijden !!
Je had trouwens een leuk bloemetjes jurkje aan moet ik zeggen.:uitlachen:
Maar trap dat gaspedaal wel wat verder in, 70 op de snelweg .................

Rosinfield

† In Memoriam
Hey CB, niet te gek maken he, met dat benzineverbruik! Zonder dollen, mooie score! Maar I guess relatief weinig snelweg kms.
Merk dat ik als ik alleen op 80 km wegen rijd, ook op zoiets zit. Zodra er een groot stuk snelweg bij komt, stijgt het naar boven de 7+.
Kan ook schelen als je zoals je laatst zei niet altijd 120 rijdt, maar minder.

CaseyBasey

Actief lid
Ja, ik ben erg tevreden met deze voorlopige score: 6,48 na 1200 km. Is zo ongeveer conform fabrieksopgave.
Tijdens de laatste tank heb ik alleen snelweg gereden tijdens het retourtje Friesland. Voor de rest vnl 80 km wegen. Overigens heb ik op de snelweg wel telkens de maximaal toegestane snelheid gereden, en ook heb ik af en toe even flink in de versnellingen doorgetrokken.
Zo bezien kan het verbruik alleen nog maar naar beneden...

Rosinfield

† In Memoriam
Ja, mits je niet te veel snelweg met 120 p/u rijdt, want dan red je dat niet. Wij rijden natuurlijk elk weekend van A'dam tot Emmeloord en v.v. over de snelweg.

CaseyBasey

Actief lid
Wat ook van belang is of kan zijn:
- ik gebruik de cruise control heel erg veel;
- ik rem zo weinig mogelijk (is alleen maar energieverlies);
- ik trap het gas niet onnodig in (wel meegaan met overig verkeer);
- ik zit meestal alleen in de auto;
- ik rijd geen korte stukjes, d.w.z. dat de motor altijd op temperatuur komt.

Rosinfield

† In Memoriam
Verschilt slechts op 2 punten van mijn rijgedrag: meestal met 2 + 2 honden + bagage en
ik heb geen CC. Zal ook wel schelen, idd.
Mijn vrouw laat hem wel veel meer uitrollen, naar mijn idee een beetje overdreven, hoewel ik verder ook weinig rem, vind ik.

corsaar

Senior Member
Opmerkelijk : Gisteren de Yeti uitgeleend gereden 363 km snelheid stukken
van 130 km/u verbruik 8.09 l per 100km 1 op 12.4.
Vandaag naar Delft op een volle weg 160 km snelheid 90 a 100 km/u
verbruik 5.88 l per 100 km 1 op 17

Bovenaan Onderaan