Benzineverbruik Yeti

CaseyBasey

Actief lid
Volgens mij zou het beter geweest zijn niet je kop in het zand te steken; dan zou je ook niet meer schrikken van de kosten!

EdK

Forumguru
Ach ik weet dat het duur is, maar ik kijk per keer gewoon wat ik me kan permiteren !
En ga niet alles uit zitten rekenen als ik het al heb aangeschaft.
Mijn verbruik zal ik per tankbeurt bekijken, en dan soms tegen mezelf zeggen, EdK je moet deze keer wat rustiger rijden !

Is ook met andere dingen die ik aanschaf, ik kijk waar ik goedkoopst uit ben / maar ook naar aftersales.
Daar trek ik mijn conclusie uit en schaf het produkt aan, maar ga niet naderhand kijken of ik nog ergens goedkoper uit had kunnen wezen !
Dan maak je je jezelf knettergek !

Rosinfield

† In Memoriam
CB: ik blijf solidair hoor, vind het wel leuk om het over langere tijd bij te houden op de SM en ik draag dan bij aan het totaal-gemiddelde; zoveel Yeti's 1.2 zijn er daar niet.

Rosinfield

† In Memoriam
Nee, ik bedoel dat ik me er niet meer zo mee ga bezighouden. Daarom kun je nog wel blijven registreren...

Zespri

Forumguru
Ik registeer altijd even de eerste periode na aankoop van een nieuwe wagen het gebruik. Al was het alleen maar om te kijken hoe zijn verbruik is in bepaalde omstandigheden.. Natuurlijk probeer ik wel mijn rijstijl aan te passen.

Rosinfield

† In Memoriam
Net van Friesland naar A'dam 6.7, met af en toe A/C aan! Wel fors verschil met de 7.8 op de heenweg. Weet nu wel zeker dat de wind een enorme rol speelt. Heen fors tegen (o.a. op de afsluitdijk), terug mee.

FredV

Banned
Net van Friesland naar A'dam 6.7, met af en toe A/C aan! Wel fors verschil met de 7.8 op de heenweg. Weet nu wel zeker dat de wind een enorme rol speelt. Heen fors tegen (o.a. op de afsluitdijk), terug mee.
Tsja, als de auto stal ruikt..... verbaas me alleen dat die dan A'.dsam als stal ziet,.. met al die paarden in Friesland...

Rosinfield

† In Memoriam
En je ziet, het gemiddelde is slechts met 0,1 toegenomen. Laatste tankbeurt gaf 7.9. Dat hou je dan natuurlijk als je af en toe eens zo'n uitschieter hebt, dat het ophet gemiddelde slechts een marginaal effect heeft.

Zespri

Forumguru
Als je op de heen weg 1: 6.9 gereden hebt en de terug rit 1:7.9

dan is het gemiddelde brandstof gebruik 1:7.2 het zijn tenslotte verhoudingsgetallen.

En verhoudingsgetallen mag je niet zomaar optellen en delen door twee.

Rosinfield

† In Memoriam
uiteraard, dan moet je een wegingsfactor toepassen voor het aantal gereden kms.
Reken maar dat de spritmonitor daar zorg voor draagt.
Ik had het echter over 6.7 en 7.8, op een nagenoeg gelijke afstand. Enige dat anders was, was de (sterke) wind. Dus concludeer ik daaruit dat wind een zeer belangrijke rol speelt, zoals we reeds vermoedden. A forteriori in het geval van de Yeti, vanwege haar/zijn aerodynamisch abominabele bouw.

Erwin

Lid
Ach, ik ben een volkswagen transporter gewend, in verhouding daarmee is de Yeti super aerodynamisch :1761:

Zespri

Forumguru
Ach ons rijdend tuinhuisje doet het wel beter dan zijn soort genoten ....

:cool:

ps vind hem trouwens minder zijwind gevoelig dan ik eerst dacht dat tie zou zijn...

Rosinfield

† In Memoriam
Nee, daar merk je nauwelijks wat van. Tegen harde tegenwind in merk je wel (dat ie er harder aan moet trekken).

Zespri

Forumguru
Zit ik overna wat je zegt over tegenwind, ik moet eerlijk zeggen dat ik dat niet zo heb ervaren dat hij echt moet werken ... maar ja ik rij ook met een 1.8 TSI met handbak.

Natuurlijk zal ik het wel merken in het brandstof verbruik.

ik ben net terug van een vacantie in zuid frankrijk met mijn yeti 1.2 elegance . we zijn richting toulouse door de pyreneen naar andorra toen binnen door naar millau over de nieuwe brug [een aanrader ] toen autobaan niet zachtjes naar huis . verbruik over 3236 km 7.3 liter . moest in de bergen flink werken , maar geen enkel probleem .

Bovenaan Onderaan