Benzineverbruik Yeti

Rosinfield

† In Memoriam
netjes! In de bergen ook gewoon in D blijven rijden? Niet handmatig teruggeschakeld bij dalen of in S gereden?

EdK

Forumguru
Je kan ons veel vertellen maar 7.3 liter verbruiken en 3236 Km erop rijden !!????
Nee dat maak je niemand hier wijs !!:680::uitlachen::680:

Ron467

Actief lid
Nog niemand dit onlogische liters per 100 km in de maxidot ingesteld op het aantal kilometers per liter ??
Het kan :722: (tenminste bij mijn fabia wel...)

ik weet liever hoeveel kilometers ik nog kan komen met x liter dan dat ik vanalles weer moet terug rekenen. En zonder zakjappanner.......:smirk:

ben wel benieuwd hoeveel de verschillen tussen carosserie/gewicht van de jety/octavia/fabia/roomster nu echt brandstof bepalend is.
Binnenkort wat meer fabia 1.2 TSI op de weg voor vergelijk (hoop ik)

Maar ja, ik heb, na het bijna 3 jaar geprobeerd te hebben, die L/100km uitgeband, dus wordt vergelijk weer moeilijker.

Erkens

Lid
Dat heb ik een tijdje gedaan, maar toch weer terug naar liter per 100km, dan zie je bij het uitrollen heel mooi 0,0 staan :tongue: Plus dat het logischer is om een lager getal te zien als je minder verbruikt.
En aangezien er geen duidelijke aanduiding is van hoeveel liter er nog in de tank zit heb ik er ook weinig aan om te weten hoeveel km ik nog met een liter kan doen. Om te zien hoever ik nog zou kunnen komen dan selecteer ik die optie wel waarmee je kan zien hoeveel km je nog op de tank kan rijden.

corsaar

Senior Member
Nog niemand dit onlogische liters per 100 km in de maxidot ingesteld .....:smirk:

Zo zie je maar zoveel mensen zoveel wensen ik vind het makkelijker
om te kunnen zien hoeveel kilometer ik per liter kan rijden. Is m.i duidelijker
maar velen vinden de instelling liter per 100 km makkelijker .
Gelukkig is het instelbaar.

Ron467

Actief lid
En als er in de winkel gevraagd wordt of je een pondje wilt.... en dan antwoord met nee, doe maar een halve kilo, kijken ze je dom aan:winkie:

15 - 20 jaar geleden heeft men geprobeerd om de aanduiding pond officieel uit de nederlandse taal te halen, nog niet gelukt dus.

en zo zal het ook wel blijven met km/l of l/100km, inderdaad ieder z´n meug.:ahum:

FredV

Banned
En als er in de winkel gevraagd wordt of je een pondje wilt.... en dan antwoord met nee, doe maar een halve kilo, kijken ze je dom aan:winkie:

15 - 20 jaar geleden heeft men geprobeerd om de aanduiding pond officieel uit de nederlandse taal te halen, nog niet gelukt dus.

en zo zal het ook wel blijven met km/l of l/100km, inderdaad ieder z´n meug.:ahum:
ja ieder z'n meug, maar toen ik de auto in guldens wilde betalen, ging dat niet...:ahum:

EdK

Forumguru
Ach om dan even mee te doen , en in de autobranche gerelateerd te blijven
Wat zegt een mens meer ? Als zijn wagen in PK's wordt aangeduid of in Nm ?

Het is met getal er voor uiteindelijk beide hetzelfde om iets aan te geven in kracht.
Maar het is maar van welke generatie bent en met welke aanduidingen je bent opgegroeid.
Ik zelf reken grote bedragen nog steeds om naar guldens inderdaad.
Liter / xx Km zegt mij inderdaad meer dan dat ik liters per 100Km moet gaan zitten omrekenen als ik rijdende ben.

een pond of halve kilo daartegen is voor mij hetzelfde en schakel ik makkelijk in over.

En in mijn vak zijn de pakkingbussen (wartels ) die altijd in PG waardens werden opgegeven overgegaan in M waardens (metrisch)
En ikzelf maar veel collega's hebben hier toch veel problemen mee, ik zie aan het gat zo in één oogopslag welke PG wartel erin past, maar als ze vragen welke M wartel dan pak ik nog steeds mijn tooltje hiervoor (krijgertje op de beurs)

FredV

Banned
Ach om dan even mee te doen , en in de autobranche gerelateerd te blijven
Wat zegt een mens meer ? Als zijn wagen in PK's wordt aangeduid of in Nm ?
Inderdaad, ik heb vanwege mn werk (autobranche) met iso-normen te maken gehad en werkte dus veel in kW en l/100km etc.
En om steeds om te rekenen als ik een vergelijkend verbruik met een andere auto moet of wil maken...beide kan , de mogelijkheid om t zelf te veranderen in de bc zit er.
Dus wat ieder zelf wil, is prima, de keus is gelukkig vrij.

15000 km

Na 15000 km kom ik niet verder dan maximaal 630 km uit een tank benzine.(zomerwaardes) Dat is dan wel het uiterste want normaal is het 550 km op een tank en het is voornamelijk snelweg en een klein gedeelte binnenwegen . Denk niet dat de auto nog zuiniger gaat worden..... in de winter gaat het verbruik weer omhoog.

Rosinfield

† In Memoriam
Ja en je moet het wel echt meten, denk ik. Dus via BC of spritmonitor. Maximaal uit tank gereden kms is een veel te vaag begrip. Betekent dit helemaal leeg of tot aan het rood. Toen ik het rood aantikte, kon ik nog 110 km.
Verder vnl snelweg, dan zou je m.i. moeten uitkomen op iets van 1 op 13 als je je houdt aan de maximum snelheid. Je gebruik ligt idd fors hoger, dus ik vraag me dan af of je wellicht standaard een stuk boven de 120 zit.

Bovenaan Onderaan