Benzineverbruik Yeti

wimv

Actief lid
@Ron467: macht kein flaus aus hoor. Doe gewoon lekker mee ! En ja, die voorwielen...kost een paar centen maar dan heb je ook wel wat. Ik let bijna nooit op het benzineverbruik als ik eerlijk mag zijn. Ik vind comfort en rijplezier veel belangrijker.

corsaar

Senior Member
Ron467 Dat verbruik moet bij jou veel beter kunnen,ik vind het maar magertjes
de auto van wimV is 200 kilo zwaarder en dan Wim er zelf nog bij.

wimv

Actief lid
Ach Fred, waar denk je dat die 90 kilo vandaan is gekomen ? Lege kratten wegen niet zoveel meer hoor...

Ron467

Actief lid
Ron467 Dat verbruik moet bij jou veel beter kunnen,ik vind het maar magertjes
de auto van wimV is 200 kilo zwaarder en dan Wim er zelf nog bij.

Denk het ook wel, alhoewel...... nu mag het (eigenlijk) nog niet gezien de km stand, maar dat behoorlijk vlot accelereren gaat zoooooo mooi.:winkie:

Zal maar eens een heeeel lang stuk 90 gaan rijden,:icon_smile_dead: dan moet 1:20 kunnen ik heb tot nog toe 1 vergelijk, een duitser die 1: 16,2 rijd.
Veel snelweg zo te zien. (ik vooralsnog toch veel stoplichten, één hele lange file, kortere stukken snelweg, wat dorpswegen en nog veel nieuwigheid spielerij)

met WimV; rijplezier is belangrijker:super: en hij is al zuiniger dan de 1.6 die ik eerst had.

Beste forumleden,

na ruim 6000 km. met mijn sinds mei aangeschafte yeti 1.2 DSG kan ik met jullie het feit delen dat mijn verbruik gemiddeld op ongeveer 1:13 ligt. Daarvan zijn ongeveer 2500 km met caravan, kano en 2 fietsen, 2500 km stadsritten en de rest snelweg/provinciale weg. Op het display zit de teller meestal tussen 8.7/100km en 6.8/100km. Ik reken elke keer na tanken het aantal gereden km gedeeld door het aantal getankte liters. Op basis van dit laatste is de 1:13 gebaseerd.
Ik vind dit een prima resultaat omdat wij ook geen 'nieuwe'rijders zijn en gewoon met het verkeer meerijden, vaak op de linkerbaan te vinden zijn en ook al met 130km/uur met de caravan erachter ingehaald hebben.
Daarnaast rijden we minimaal met 2 personen en ook behoorlijk bagage bij al onze vakantietochten.
De laatste tijd rijden we het vaakst met 7.0/100km op het display (caravan in stalling) en dit terwijl we voornamelijk nu stads/dorpsritten rijden.
Heerlijke auto, maar daarover hoef ik jullie niet te overtuigen.

corsaar

Senior Member
De reden dat ik zo met het verbruik bezig ben komt eigenlijk door het skodaforum
Voorheen heb ik er nooit naar gekeken, maar omdat anderen het beter doen.
Vraag ik me af ? In ieder geval heb ik hetzelfde verbruik als Jos en Ine.
Geeft weer een beetje rust

FredV

Banned
Zijn die cijfers dan betrouwbaar?
ik lees verbruik 1 op ... en l/100 km.
Wordt dan niet eea door elkaar gehaald?

Rosinfield

† In Memoriam
Zeg Corsaar, je moet de zaak niet gaan tutoyeren hoor! Je bent me nu op 1/10 genaderd!
Heb de indruk dat de mijne de laatste tijd zuiniger wordt; gisteren 6.8/100 van A'dam naar Friesland en van de week 6.2/100 van R'dam nar A'dam. Dus ik denk dat ik wel weer wat ga uitlopen! Maar even serieus, een hele verbetering t.o.v. een tijdje geleden!

corsaar

Senior Member
Ik denk het niet gewoon normaal, maar minder vaak korte stukken rijden van 2 a 3 km.

Trouwens ik stond gisteren te tanken en dat geval sloeg niet vanzelf af.
Ik keek op de pomp naar het aantal liters, met als gevolg een plas benzine op straat.

Bovenaan Onderaan