Benzineverbruik Yeti

Multi1100

Actief lid
Ja, maar dit van de eerste tankbeurt..verbruiksverlaging wordt bij de tweede invoer als ik weer ga tanken wel zichtbaar..vlgs maxidot nu op 1 op 13,1 over het totaal

EdK

Forumguru
We gaan het zien en meemaken.
Duurt me nu allemaal veels te lang !
Morgen ff bandenspanningsmeter van Hella ophalen bij Korver
en tsja dan zit ik dicht bij de S dealer, zit in dubio om er wel of niet ff langs te gaan om bakkie te doen en eens te informeren of tie al wat weet !?

Multi1100

Actief lid
@rosinfield zie dat jij ook aardig wat km's maakt...ben je ook in voor bijv. LPG als dat door Pon vrijgegeven wordt? Ik heb aan de dealer gevraagd om me op de hoogte te houden..effe afwachten of dat ook lukt :winkie:
Ik zou het wel verwelkomen, zit waarschijnlijk net te duur voor Benzine en net tekort km's voor diesel..

Rosinfield

† In Memoriam
ja, dat geldt voor mij ook, maar lpg is ook weer zoiets. Wil in elk geval geen bagageruimte prijsgeven. Als dat al kan, gaat dat waarschijnlijk met hoge kosten gepaard en voor je die er dan weer uit hebt.

CaseyBasey

Actief lid
Rosinfield, klik maar op het verbruiks cijfer dan zie je precies welke wagen het is !

EdK: is het toeval dat vele Yeti 1.4 rijders knoeien met hun verbruikscijfers? Niet alleen jij maakt er een potje van, maar ook bijv. Yetibor. Die denkt 6.74 te scoren terwijl hij/zij in werkelijkheid boven de 8 uitkomt.
Dat wordt lekker vergelijken met SpritMonitor, maar niet heus!

EdK

Forumguru
Casey dit is op verzoek geweest van corsaar,
Als het zover is dan horen jullie het wel en waarschijnlijk eerder door de ether heen dan via het forum.

Dat wordt een vreugdekreet , want het duurt me allemaal veel te lang

Rosinfield

† In Memoriam
CB: Die Ed zat de zaak dus gewoon een beetje te tutoyeren!
Ik ben weer 1/10 zuiniger. Daarnet even naar Sneek heen en weer; 8.3/100 omdat mijn vrouw zonodig met de kick down moest spelen om haar moeder te imponeren. En ik had terug wind tegen, dus zo schiet het niet op natuurlijk!

EdK

Forumguru
Wordt tijd dat je eens een flink woordje met je vrouw gaat praten !
Indruk maken is een mannen zaak.
Dus wordt tijd dat ze maar eens een greep in haar huishoudpotje gaat doen om jouw verhoogde kosten door toedoen vaan haar eens rechtgezet gaan worden !

CaseyBasey

Actief lid
Rosinfield: dus je vrouw gaf de Yeti de sporen onder een luidkeels "Yippeeeee!" terwijl je schoonmoeder strak tegen de leuning werd geduwd en jij zorgelijk naar het verbruik zat te kijken. Tsja, zo wordt het wel heel lastig om onder de 7 te komen...

Rosinfield

† In Memoriam
Ja en het erge is dat ik ze straks weer in Sneek moet gaan ophalen en dan gaat zij weer terug rijden. Ik ga dus denk ik uiterst langzaam en relaxed de heenreis doen (nee, hoor).

Multi1100

Actief lid
EdK: is het toeval dat vele Yeti 1.4 rijders knoeien met hun verbruikscijfers? Niet alleen jij maakt er een potje van, maar ook bijv. Yetibor. Die denkt 6.74 te scoren terwijl hij/zij in werkelijkheid boven de 8 uitkomt.
Dat wordt lekker vergelijken met SpritMonitor, maar niet heus!

Er zijn volgens mij nog maar 4 1.4 tsi's te vinden op spiritmonitor ... en Edk is gewoon ein bischen an 't spielen..., dus om nu te zeggen dat vele 1.4 rijders knoeien...? Yetibor snapt het idd volgens mij niet helemaal..

CaseyBasey

Actief lid
Multi: van de 4 Yeti's 1.4 knoeien er 2. Dat is de helft van alle geregistreerde 1.4 rijders. Dus vele 1.4 rijders knoeien.

Maar natuurlijk heb je wel gelijk: in absolute zin zijn het er maar 2, waarvan eentje inderdaad een beetje aan het (s)pielen is.

corsaar

Senior Member
ik heb wel een beetje moeite met dat geknoei, ik raak ervan in de war.
werkelijkheid fictie ? wat zal het zijn.

Bovenaan Onderaan