Benzineverbruik Yeti

Multi1100

Actief lid
Weer ff on topic voordat de mod ingrijpt :winkie:
Schakelen jullie op volgens de aanwijzing op de maxidot? Ik heb de indruk dat ie dan (soms) te "zwaar" loopt en zo juist meer brandstof verbruikt..
zeker nu het blok nog aan het inrijden is (ondanks alle glijmiddelen op de cilinderwand tegenswoordig) Ik schakel in zo'n geval vanaf of net boven de 2000 toeren,,en af en toe effe lekker doortrekken natuurlijk anders heeft de turbo niets te doen...
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ik heb destijds proefgereden in een handgeschakelde. Hoewel ik ook wel gewend was redelijk vlug op te schakelen, had ik toen ook wel zo'n soort reactie: dat is wel heel snel, zou zelf geneigd zijn iets langer door te trekken. Dus, ja het kan, in feite doet de DSG niet anders. Daarbij heb je ook wel datzelfde gevoel; voor je het weet rijd je in de 7.
 

EdK

Forumguru
:ot:ff neuzelen.:disc:


Hé Multi is het een Duc 916 ?

Voor mij nog steeds de mooiste Duc, komt haast overeen met je Avatar al vind ik die van mij net ff mooier !

:ot:einde geneuzel :disc:
 

Multi1100

Actief lid
@EdK, nee, geen 916...kan vanwege een "ongelukje" niet meer zo diep zitten..1 van de redenen voor de keus van de Multistrada 1100S (vandaar nickname) en de Yeti natuurlijk :super:
Ben overigens Ducatist sinds '89 en heb er 16 jaar lang elke dag (dus ook winter, ja kan ook met een Duc) mee gereden en aardig wat modellen gehad..:winkie:
Ach ja, zowel mijn Skoda als Duc, het zijn aparte, niet alledaagse producten, vandaar ook de keus voor de Yeti.. wel allebei all-road dus..
 

EdK

Forumguru
Tsja 916 , ik kon hem bij bakker motors in zaandam met gesloten portomonee omruilen voor me R1100RT toendertijd.
En heb lang in twijfel gestaan, maar toch niet gedaan.
Als ik het wel had gedaan had ik warschijnlijk dit niet getypt !

Maar ik heb ook ruim 20 jaar motor gereden en ook zomer en winter , alleen niet als het ijzelde, dan had ik een vrije dag.

Maar ja dan stap je over van werkgever en moet je een keuze maken of 2 wielen of 2 extra erbij
En vanwege prive zaken werd het 2 + 2 wielen.
en dat nu alweer een jaar, was wel de bedoeling om verleden jaar Mei weer een 2 wieler erbij te nemen ( F800ST ) maar toen kreeg ik bedrijfs ongeluk en stond het weer op laag pitje.
En tja dan krijg je opeens een mooi bod op je RR die je nooit meer krijgt en kun je de Yeti permiteren. Dus tsja motor weer op lange baan, maar is zeker de bedoeling om er in toekomst weer een 2e hands aan te schaffen.

Maar die DUC 916 blijft voor mij de mooiste DUC de bijna vrouwelijke vormen heeft !
 

Multi1100

Actief lid
Ja, je hebt helemaal gelijk wat betreft de 916..vrouwelijke vormen! Is een classic aan het worden! Zelf een keer een 4 klepper gehad (999) maar ben toch meer een tweeklepperDucman..zelf ook > 20 jaar woonwerk op de motor..naar Schiphol op en neer..dus de A9...sinds 2005 een andere baan in de noordkop en auto erbij gekocht voor de slecht weer dagen..en toen liep ik het alsnog op in 2008...
Kan me voorstellen dat je ook weer een 2 wieler wil hebben! Wie weet..
Ik kan er niet zonder en geloof me, na 3 gebroken rugwervels heb ik er echt wel over nagedacht! Maar ik ben nu een mooi weer rijder haha.
 

Multi1100

Actief lid
Edit, niet ter zake mn reactie, ik heb een diesel:)

weer on topic...snap het niet helemaal je reactie...in een diesel geeft de maxidot toch ook iets aan? Het gaat om het verschil in gebruik, niet het absolute verbruik...:winkie:

Komende van de A3 1.9 diesel (en dus ook op koppel schakelend) heb ik het idee dat ik niet veel hoef te wijzigen in het gevoel van wanneer op te schakelen..terug is iets anders :winkie:
 

EdK

Forumguru
Waar op schiphol heb je gezeten ?
Heb namelijk ook die jaren die route gereden !
Alleen A7 / A8 / A10 /A4 / A9 en dan Aalsmeer er af naar SPL-O
 

Erkens

Lid
weer on topic...snap het niet helemaal je reactie...in een diesel geeft de maxidot toch ook iets aan? Het gaat om het verschil in gebruik, niet het absolute verbruik...:winkie:

Een diesel verbruikt (als het goed is) geen bezine en is dus niet "ontopic" hier :tongue:

Overigens schakel ik als ik denk dat het nodig is en ga niet naar het schermpje kijken wanneer, hoewel het vaak wel goed overeen komt. Maar als ik op een rotonde rij in de derde versnelling en hij geeft aan dat ik naar 4 moet dan doe ik dat bijvoorbeeld niet, want dat is niet praktisch als je na de rotonde weer wilt optrekken.
 

corsaar

Senior Member
Ik was een luie rijder schakelde altijd te weinig schakelde pas terug als
het stotend ging rijden, Ik was dus al heel vroeg een nieuwe rijder.
Met een laag verbruik. Tjonge wat ben ik blij met mijn DSG
 

FredV

Banned
weer on topic...snap het niet helemaal je reactie...in een diesel geeft de maxidot toch ook iets aan? Het gaat om het verschil in gebruik, niet het absolute verbruik...:winkie:
Nee, mn reactie ging m.n. over de schakelmomenten (bromgeluid etc.). De karakteristiek van mn 3pittertje is totaal anders dan jouw benzineslurper:)
Dus niet vergelijkbaar, vandaar dat ik mn reactie weggehaald heb.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Daarnet uit Friesland via afsluitdijk en Hoorn (zoonlief ophalen). Heel harde tegenwind, uiteindelijk 8.2/100 km.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ja, je voelde hem gewoon tegen die wind "inbeuken" , mijn vrouw zei ook dat ze echt het gas flink moest intrappen om hem op snelheid te houden.
 

CaseyBasey

Actief lid
Het is niet gek hoor. Harde wind pal tegen, een hoge auto en behoorlijk beladen. En als je dan ook 120 wil rijden waar dat kan/mag dan tikt het aan.
 

EdK

Forumguru
Tsja en als je dan CC hebt dan regelt hij dat zo mooi voor je !
Dan hoef je helemaal niet dat pedaal de bodemplaat door te drukken.

:uitlachen:
 
Bovenaan Onderaan