Benzineverbruik Yeti

EdK

Forumguru
Binnenkort erop en eroverheen ! hou jij het nog even bij de indruk !
Ik maak het waar.

Geloof je meteen, zie je binnenkort wel de Yeti 20 km duwen met je vrouw achter het stuur, onder het mom van sportschool training !
En dan rijdt hij gemiddeld opeens zuinig ........pfoeeee

corsaar

Senior Member
Heren ik ben uiterst serieus bezig en julie gaan me an blok tutoyeren.
Vind ik dit wel leuk ? Maar ik rij straks wel in een zuinige Yeti

CaseyBasey

Actief lid
Hoe ik het flik?
Op de heenweg in Duitsland wisselend 100, 120 en 140 km/u gereden en heel even 180 op de teller. Op de terugweg continue 120. En in Sauerland ca 150 km over kleinere wegen max 80. En dat alles met 2 personen (niet de lichtste...) en bagage.
En zoals gebruikelijk: veel CC-gebruik, goed anticiperen en minimaal remmen.

*** edit ***
Een voorbeeld van anticiperen: als ik rijdend op de snelweg in de verte van een of meer auto's remlichten zie oplichten blijf ik niet doorrijden tot ik ook in de remmen moet maar laat het gas een heel klein beetje los totdat ik weer gas kan geven of uiteindelijk ook remmen moet omdat de vaart er echt helemaal uit blijkt te zijn. Als ik ook moet remmen heb ik veel minder energie verknalt dan al degenen die voort blijven jakkeren en op het laatste moment hun remmen eens goed testen.

Rosinfield

† In Memoriam
Ja, zo rijd ik ook hoor wat dat remmen betreft. Maar die 150 km lang 80 doet denk ik veel (goed). Mijn verbruik zakt de laatste tijd flink, dus wie weet...

CaseyBasey

Actief lid
Klopt, de winst valt te halen op de 70 en 80 km-wegen. En nu ik de route nog eens na ga in mijn hoofd, was het misschien wel meer dan 200 ipv 150 km binnenwegen.

Multi1100

Actief lid
een beetje off topic misschien..maar ik heb me net aangemeld op spiritmonitor. Hoe krijgen jullie die aanduiding in je handtekening? Heb het al geprobeerd te vinden op dit forum...maar nog niet gevonden..

EdK

Forumguru
ergens in spritmonitor zie je de icoontjes staan die we bv hier zien staan met het verbruik
Maak hierin je keuze welk model je wil , selecteer de BB code en dan ergens een icoon aanklikken van dat je ze moet maken
Nu zie je BBcode's staan bij elke icoon selecteer de volledige tekst die daar staan en zet die weer hier in dit forum in je handtekening

Soms gaat het niet geheel in één keer goed en moet je nogmaals geheel proberen.

FredV

Banned
Kies in je account Weitere Funktionen, dan Verbrauchsanzeige, Codetype BBcode, de einheiten zoals je wilt en vervolgens de code die je er mooi uit vindt zien, in je handtekening kopieren.

EdK

Forumguru
Rosinfield, klik maar op het verbruiks cijfer dan zie je precies welke wagen het is !

Bovenaan Onderaan