Benzineverbruik Yeti

Rosinfield

† In Memoriam
Corsaar: Dat klopt wel, bij 90 a 100 maakt hij heel weinig toeren.
WMM: maakt dat dan wat uit die benzine? Ik overigens euro 95.
 

Tallguy

Forumguru
Verbruik is erg aan het zakken de laatste paar 1000 km. Heb momenteel ongeveer 7,3ltr/100km bij een max snelheid van 130km/h.

Het klopt dus wel dat tegen de 10.000 op de teller de boel echt ingelopen begint te raken. Zit nu tegen de 11.000km aan.
 

Zespri

Forumguru
Het verbruik van de 1.8 tsi laat zich wel raden ...... tis hoog maar niet schikbarend. Woon - werk verkeer 1:10 / 1:11 bij nog maar 703 km op de teller. Dus kan nog wel beter worden lijkt me.

Onderstaand url is van de ahtloncarlease maatschappij deze heren hebben een zeer handig zoekprogrammaatje voor de "goedkoopste" tankstations bij u in de buurt.

Echter wel een waarschuwing de goedkoopste benzine kan vervuild zijn zoals ik en mijn collega helaas eens hebben ontdekt ( benzine station Allesco Esso Center te groningen)

http://www.athloncarlease.com/athlon-nl/U-bent-leaserijder/Onderweg/Brandstofprijs/


Afijn doe uw voordeel er mee.

groet
Zespri
 

hemi24

Forumguru
Laat je niet altijd lokken door goedkope prijzen aan de pomp!
Zoals Zespri al schrijft, de kwaliteit is er niet altijd 100% en ik heb zelfs een kennis die bij een goedkope aanbieder heeft getankt en vervolgens een nieuwe motor in z'n A4 heeft moeten laten zetten (uit analyse van de brandstof bleek o.a. een (te) hoog teer-gehalte).

Bij diezelfde aanbieder heb ik de ervaring opgedaan dat de prijs welliswaar 5 tot 6% goedkoper was, maar dat de (geijkte) pomp toch structureel 7 a 8% minder afgifte had dan omliggende pompen(!?!). Hoezo "Dure tijden, goedkoper tanken"?!?

Voor diegene die het wil weten, het was in beide gevallen de firma die o.a. bekend is van de wedstrijden autotrekken en regelmatig langs komt in Piets weerbericht...
 

Erkens

Lid
Ik tank al "jaren" bij de goedekope pomp en nog nooit problemen gehad, heb je ergens een bron van dat teer-onderzoek? Ik ben wel eens benieuwd.
 
Heb (wel erg vaak) gehoord dat de benzine uit de pomp gewoon/ meestal uit dezelfde raffinaderij komt. Afhankelijk van het merk wordt er misschien wat bij gegooid om het zuiniger te maken (reclame?). Er dus geen verschil is qua vervuiling lijkt me. Kan me namenlijk niet voorstellen dat ze extra teer erin stoppen....
Wat ik me wel kan voorstellen is, dat de opslag en de staat daarvan per pomp kan verschillen. Dan zou er sprake kunnen zijn van residu in de "grote tank".
 

corsaar

Senior Member
Helaas deel ik deze mening niet, de witte pomp waar ik tankte veroorzaakte wel degelijk problemen.
 

Erkens

Lid
Aan wat voor problemen moet ik denken dan? Ik vind het nogaal "vaag" om gewoon te zeggen dat je door de witte pomp problemen krijgt.
 
Gisteren op de snelweg 160km gereden met een snelheid tussen
de 90 en 120 haal dan 1 op 16.
maar gemiddeld kom ik met de 1.2 tsi handgeschakkelde versie
op 1 op 12/13.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ja, klopt wel zo ongeveer. heb het idee dat ik het wel door begin te krijgen zo langzamerhand. Hangt er erg van af hoe hard je rijdt in de 7e. En (harde) tegenwind speelt ook een belangrijke rol. Uiteindelijk moet 1 op 13/14 goed te doen zijn, denk ik.
Dat is ook zo'n beetje het gemiddelde van de Yeti 1.2 op de SpritMonitor
 

Rosinfield

† In Memoriam
Nee, had het er ook al eerder met CB over; ik denk dat ik binnen niet al te lange tijd het verbruik maar het verbruik laat. Is nu wel duidelijk hoe het zit en als we dat als hoogste prio hadden gesteld reden we ook wel in een GL, zoals FredV met zijn ongelofelijke score (en dan ook nog diesel!). Genieten dus maar van de Yeti, voor een degelijke auto is het verbruik nog best redelijk, als je het vergelijkt met soortgelijke karretjes.
 

EdK

Forumguru
Rosinfield je moet maar zo denken dat als er range rover discovery 3 op je auto had gestaan dan was het verbruik een stuk hoger geweest !
 

corsaar

Senior Member
@ Rosenfield ik denk dat ik binnen niet al te lange tijd het verbruik maar het verbruik laat:

Precies ik ga nog 2 x tanken invoeren in sprintmonitor en dan stop ik ermee.
Met mijn vorige +/- 15 auto's heb ik er nooit naar gekeken
Maar door dit forum ben ik besmet met een zuinigheidsvirus.
 

CaseyBasey

Actief lid
Ik blijf heel waarschijnlijk wel langere tijd de tankbeurten noteren. Heb dat ook bij vorige auto's lange tijd gedaan, gewoon in een notitieboekje. En SpritMonitor vind ik wel een heel aardige tool.
Ben altijd verzot geweest op lijstjes, overzichten, statistieken. Daarom weet ik bijv. ook nog van elke auto de aanschaf- en verkoopprijs, merk en type en ook het aantal gereden km.
 

corsaar

Senior Member
Daarom weet ik bijv. ook nog van elke auto de aanschaf- en verkoopprijs, merk en type en ook het aantal gereden km.

Dat wil ik niet weten want dan zie pas hoe onzinnig duur autorijden is.
Dan liever de struisvogel politiek.
Anders wordt ik echt deprie zoals EdK schrijft.
 
Bovenaan Onderaan