Beperkt vermogen na chippen

Rosinfield

† In Memoriam
Precies, er is door niemand gezegd dat het prutsers zijn. Ik heb zelfs gesteld dat het in verreweg de meeste gevallen wel goed gaat bij "alleskunners". Maar een enkele keer helaas niet en dan wordt het opgelost door de VAG specialist. Een onderliggend technisch probleem lijkt vooralsnog erg onwaarschijnlijk, gezien het feit dat de problemen zich niet meer voordoen na verwijderen van de tuning software.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

EdK

Forumguru
Aanvraag op de stage 1 of de fabrieks update ?
En ook verhaal erbij gezet dat je bij een ander bent geweest en met welke gevolgen ?
Misschien herkennen zij het meteen bij VAG Techniek ! ?
En weet niet vanwaar je naar VAG Techniek moet rijden, maar op de terugweg heb je zeker de kans om achter bepaalde dingen te komen die je bij vorige tuning wel had.
En ben je dan in ochtend voor afspraak met hen dan kun je nog meteen terug rijden en zeggen van er klopt iets niet !! Kijk er nog eens even naar !!!
 

ertromp

Forumguru
Maar dat is alleen zinvol wanneer die ernstig vervuild zijn en dat is bij deze km stand en dit motortje uiterst onwaarschijnlijk. En is wel een behoorlijk prijzige operatie.
Ben wel benieuwd of je nu geen problemen meer ondervindt. Zo ja,dan had het m.i. echt te maken met de tuning
Ook bij de 1.0TSI en bij de km stand van TS kan het inlaat traject ernstig vervuild zijn.
Zie hier https://www.vagtechniek.nl/werkplaats/walnut-blasting/
 
@EdK Alleen de fabrieksupdate. En heb niet het complete verhaal erbij gedaan, zal ik alsnog ff doen nu.

Ik kom uit Doetinchem, ga na het bezoek aan VAG even wat testrondes rijden.
 

Tees

Donateur
Ik zou dan idd naar TVS of JD gaan, hartstikke dichtbij en zelfde niveau als VAGtechniek!
 

EdK

Forumguru
Alleen hebben die niet de fabrieks update en dus vanaf stage 1
Corrigeer me als ik het fout heb !
 

ertromp

Forumguru
Bellen geeft het antwoord.....
Maar waarom alleen die fabrieksupdate.
Niets mis met een stage 1 toch?
 

Rosinfield

† In Memoriam
Nee dat klopt. Maar ik zou altijd gaan voor stage 1. Is ook echt geen spectaculaire toename. Hoewel, vanaf 95 pk zul je het natuurlijk des te meer merken. Bij de Up merk ik net dat prettige beetje extra. En, ook niet onbelangrijk, met het hogere koppel hoef je wat minder te schakelen. Ik ga sinds de tuning in zijn 3 over de rotondes. Tenzij er traag verkeer voor me zit
 

Tees

Donateur
TVS heeft stage 1 die naar 110 pk gaat voor €499. Dat is feitelijk de favrieksupdate van VT
 

ertromp

Forumguru
Nou die theorie van je klopt niet @EdK.
Jouw auto heeft de fabriek met 95pk verlaten.
Makkelijk te verifiëren door Skoda.
Maw niets geen garantie of iets dergelijks meer.
Had je er maar gelijk eentje met 110 pk moeten aanschaffen.....
 

Rosinfield

† In Memoriam
Dit is nu mijn 5e VAG auto die ik heb laten chippen. Nooit een probleem gehad met garantie.
En weet ook zeker dat mijn dealer daar ook nooit onnodig een probleem van maakt. In geval van een kapotte turbo zullen ze er niet onderuit komen (gaat dan via Pon). Dat is dan pech, maar ogv risico inschatting durf ik dat alleszins aan
 
Bovenaan Onderaan