Beperkt vermogen na chippen

Thanks iedereen. Prijzen waren ongeveer gelijk, JD €599,-, TVS en VT €499,- en €249,-.

Twijfel nog even wat ik doe, nu ik heb geproefd van de 140pk vind ik die toch wel heel leuk.
 

octavia99

Senior Member
De prijs incl de rollerbank waarschijnlijk?
De € 399,- was zonder rollerbank bij Vagtechniek. (enkele weken terug)

Overweeg anders VVT (Van Vught Tuning)
is wel in Groningen is ook een Vag specialist.
Daar ben je €350,- kwijt voor de tuning en € 425 met rollerbank.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Thanks iedereen. Prijzen waren ongeveer gelijk, JD €599,-, TVS en VT €499,- en €249,-.

Twijfel nog even wat ik doe, nu ik heb geproefd van de 140pk vind ik die toch wel heel leuk.
Ik zou het doodzonde vinden om niet voor die 140 te gaan. Heb het al in 3 auto's (2 x 1.0, 1 x 1.2) gehad. Waren in alle gevallen de 115 pk versie en die stage 1 geeft dan toch net dat aangename beetje extra
 
Hallo Dennis,

Regio Doetinchem kun je ook naar Digicar gaan, staan ook prima bekend.
Ik heb dit met mijn Octavia pas laten doen door voormalig Skoda dealer Vruggink in Halle (officieel dealer van Digicar). Sowieso een aanrader Vruggink!

Voorheen met mijn Fabia 1,2 naar VAG techniek geweest, absoluut een top adres alleen ditmaal had ik geen zin om naar Nuenen te rijden:-)

Ook ik had een klein hikje in het vermogen maar dat kwam puur omdat er nog een deel euro 95 in de tank zat en de motor zich terug regelde bij vol vermogen. (dat werd ook meteen door de jongens van Vruggink vermeld na het chippen) Nu bij een volle tank 102 is er niks meer waarneembaar en loopt het allemaal zeer fijn!
 
De prijs incl de rollerbank waarschijnlijk?
De € 399,- was zonder rollerbank bij Vagtechniek. (enkele weken terug)

Overweeg anders VVT (Van Vught Tuning)
is wel in Groningen is ook een Vag specialist.
Daar ben je €350,- kwijt voor de tuning en € 425 met rollerbank.
Zonder rollerbank;

Stage 1 motor tuning naar 135pk en 225Nm, komt op 499,- euro incl. BTW (Actieprijs)!

Belangrijke voordelen van Vagtechniek stage 1 chiptuning:
- Afstelling op RON95 (minimaal nodig, RON98 is zelfs beter)
- Software op maat geschreven, ontwikkeld op onze eigen rollenbank
- Excl. rollenbank meting, wilt u een rollenbank meting erbij? Kies dan voor Vagtechniek Premium Software!


Bedankt voor de tip, maar dat is een beetje te ver. Heb alle vertrouwen in deze partijen:)
 

Rosinfield

† In Memoriam
Als je zorgt dat er 98 in zit, kom je bij de tuning op die 140 pk. Maar dan moet je daar wel op blijven rijden.
Maar dat is sowieso wel aan te bevelen bij een getunede motor. Weet niet waar je nu op rijdt natuurlijk
 

LT83

Forumguru
Ik zou naar JD gaan, mijn persoonlijke ervaring is daar echt altijd top!
Hebben nu ook een JD software en TVS software auto hier en ondanks dat het niet 1 op 1 te vergelijken is (andere motor) is die van JD echt 100x soepeler op alle vlakken :D
 
@Fabia combi 15 bedankt voor je bericht!

Digicar ken ik inderdaad maar ik ga dan persoonlijk toch voor een vd drie namen die we besproken hebben hier in de topic. Niet dat ik twijfel over de kennis en kunde van Digicar.

Betreft dat hikje, jij hebt het over vol vermogen. Maar ik ervaarde de hik op willekeurige momenten, ik twijfel of het daar aan ligt. Maar sowieso tank ik 102 als het zover is!
 
Als je zorgt dat er 98 in zit, kom je bij de tuning op die 140 pk. Maar dan moet je daar wel op blijven rijden.
Maar dat is sowieso wel aan te bevelen bij een getunede motor. Weet niet waar je nu op rijdt natuurlijk
Ik reed op E10. Heb daar niet direct bij stilgestaan... maar bij volgende tuning tank ik sowieso 102 (ik woon vlakbij Duitse grens dus kleine moeite om daar 102 te tanken).
 

Rallye

Forumguru
102 is leuk, maar ik zou mijn auto daar niet op laten tunen. Je beperkt je zelf dan erg qua keus. Ik zou gewoon 98 doen en 102 tanken voor het idee dat dat je nog iets extra’s geeft. Voor de tuning een paar tanks vullen met 98.

Mijn Golf heeft (ongetuned) zelfs geen 98 nodig, in tegenstelling tot mijn Octavia RS. Ik ben nu met een testje bezig om te ervaren wat 95 (wel E5, ik woon ook aan de grens) nu doet. Over een paar weken schakel ik weer over naar 98 om te zien of dat toch beter voelt.
 
Vraagje nog, heb net 98 getankt bij Total.

Maar maakt het uit of er tijdens de tuning 98 van Total, Racing Power 100 van Kuster of 102 van Shell in zit? Sowieso geen E10 meer.
 

Tees

Donateur
Als je stage 2 doet, dan zou ik 98 erin doen voor de tuning. Dan kan je daarna altijd nog omhoog, maar omlaag in octaangetal tov de tuning is lastiger (kans op vroegtijdige ontsteking).
 

leon-cupra

Forumguru
Maakt niet uit voor de tuning zelf. Als ze weten dat je 98 of meer gaat tanken , kunnen ze gewoon de waarden hoger laten uitkomen.
 

Tees

Donateur
Maakt niet uit voor de tuning zelf. Als ze weten dat je 98 of meer gaat tanken , kunnen ze gewoon de waarden hoger laten uitkomen.
Doen ze dan alleen met stage 2+ specifiek op de wagen afstellen? Twijfelde nog of dat met 2 of 2+ was. Want dan maakt de benzine die je erin hebt zitten wel uit.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Doen ze dan alleen met stage 2+ specifiek op de wagen afstellen? Twijfelde nog of dat met 2 of 2+ was. Want dan maakt de benzine die je erin hebt zitten wel uit.
Dat is 1+. Maar ook met stage 1 zonder plus maakt het uit of je op 95 of 98 tuned.
Stage 2 is met de nodige hardware aanpassingen (downpipe, inlaattraject)
 
Bovenaan Onderaan