Besteld: O3 Elegance BL Combi 1.4TSi

Noord26

Forumguru
Het was inruilen of oprijden. Mijn vrouw vind de Superb erg groot en mede daarom hebben we gekozen voor de O3. De combi geeft nog wat extra ruimte en vinden we bij de O3 ook mooier.

Combi is idd mooier en praktischer. Alleen waarom de vrouw de Superb erg groot vind en een O3 niet? Dat moet optisch zijn, een gevoel zijn hoor.

De O3 combi is ten opzichte van een S2 combi namelijk 3mm smaller (!!). 1817 vs 1814mm. In de lengte is het verschil meer als 3mm, maar met 4833mm versus 4659 is het verschil nog steeds maar 17,4cm. Ik blijf erbij dat de O3 je beter het gevoel geeft in een wat kleinere auto te rijden ten opzichte van een S2. Als dat is was je zoekt, prima keuze. Als het gevoel goed is, maak je de juiste keuze bij je nieuwe auto. Daarmee wordt 80% van de auto's verkocht; particulier wel te verstaan.

Laatst bewerkt:

Vanenkelen

Forumguru
@Noord26: precies wat ik zei en toch vind ze de Octavia makkelijker te rijden. En ja het gevoel is goed en ik ben blij met de keuze.
Wat daarin wellicht nog een rol speelt is de wielbasis. Volgens mij is die van de Octavia een stuk korter wat zorgt voor een kortere draaicirkel en betere manoeuvreerbaarheid in krappere situaties. Dan kan de Superb wellicht wat logger overkomen. Dus niet de totale lengte, maar lengte van de wielbasis zorgt voor het "grote" gevoel.

Noord26

Forumguru
De wielbasis verschilt een klein beetje. SuperB (combi) is 2761mm, de O3 (combi) is 2686mm. Een verschil van 7,5cm. Of je dat merkt in de praktijk met de draaicirkel, dat denk ik niet. Dat is meer afhankelijk hoe scherp je voorwielen kunnen sturen. De leen auto (Fiat Punto) kunnen wij minder krappe bochtjes mee maken als met de SuperB, de draaircirkel daarvan is 10,9m

Draaicirkel O3 is 10,4m. Die van een SuperB Combi 10,8. En dus van de Punto 10,9m (wielbasis 2510mm). Oftewel draaicirkel en wielbasis zijn afzonderlijke zaken.

Als het gevoel maar goed is! ;)

Vanenkelen

Forumguru
Draaicirkel O3 is 10,4m. Die van een SuperB Combi 10,8. En dus van de Punto 10,9m (wielbasis 2510mm). Oftewel draaicirkel en wielbasis zijn afzonderlijke zaken.
Oh echt?... dat had ik dus echt niet verwacht, had het idee dat dacht echt direct op elkaar van invloed was...

jalex_h

Forumguru
Hoi Pendragon, mooie keuze!. Wel een jammer dat je die kleur inmiddels op elke straathoek ziet, maar ja, het is ook voor mij wel veruit de mooiste kleur. En als je die altijd al wilde hebben...Gewoon doen!

MaRco2

Forumguru
Wist ik @Pendragon, ik vergeet je helemaal te feliciteren!
Dus jij komt helemaal van daaro, naar hiero om je auto te kopen.

Ook hier alvast van harte.;)

Hier ook: enkele reis 200 km, maar dat had ook een reden.:)

Hoewel het met kleinigheden ook wel lastig is. Ondanks het feit dat ik wekelijks in de buurt ben, moet het qua tijd (en dat is meestal pas laat in de middag wat juist weer niet past daar) net uit komen.

Maar goed, komt ook niet zo vaak voor. Zal hopelijk minder worden (de laatste tijd juist weer veel meer gereden... de eerste 2 maanden van dit jaar alweer 12.000 km in totaal), ook qua jaarkms.

Bovenaan Onderaan