Blauwe haai....vlak onder de kust in de vrije natuur!

B.Stuurder

Forumguru
Het valt mij op dat als je met natte kleding van de regen in de auto zit, dat dan de ramen snel beslaan en door max te ventileren dit pas verdwijnt. Is dat normaal? Daar had ik niet zo'n last van bij de Megane. Aanslag op de ramen? Instelling van de climate control?

EdK

Forumguru
Staat je ventilatie op dat moment niet op recirculatie ?
Als ik mijn ventilatie hier handmatig opzet dan beslaan de ramen achter ook.
Maar zodra ik weer normaal ventileer trekken allen ramen gewoon schoon.
Nu rij ik door die raamspoilers voor wel veel met me raam open aan bestuurders zijde.
Of t mot wel erggggggg koud zijn dan blijft t dicht

B.Stuurder

Forumguru
Ik heb de handmatige recirculatie nog niet gevonden, te donker om te zoeken nu, maar er is een instelling voor automatische recirculatie, die heb ik nu aangezet. Eens kijken wat dat doet.

ertromp

Forumguru
Het valt mij op dat als je met natte kleding van de regen in de auto zit, dat dan de ramen snel beslaan en door max te ventileren dit pas verdwijnt. Is dat normaal? Daar had ik niet zo'n last van bij de Megane. Aanslag op de ramen? Instelling van de climate control?
Wellicht staat je "airco profiel" nog op zacht ingesteld? Daardoor blijft de ventilator maar heel matig draaien onder normaal gebruik terwijl nu echt tijdens rijden wel wat meer geventileerd mag worden

Canon-Eye

Forumguru
Aanslag op de ramen?
Zeker bij nieuwe auto's kan dat een versterkende factor zijn. Vaak (in het begin ongeveer wekelijks) en goed schoonmaken helpt.

Nu rij ik door die raamspoilers voor wel veel met me raam open aan bestuurders zijde.
De op volle toeren draaiende ventilator krijgt het makkelijker (en verdrijft de vochtaanslag dus ook sneller) als je een of twee ramen gedurende enige tijd op een kier zet: de naar binnen geblazen lucht kan er dan makkelijker weer uit, dus minder tegendruk. Daardoor zal je airco effectiever kunnen "optreden" tegen de tijdelijke overmaat aan vocht in de lucht binnen de auto.

Bovenaan Onderaan