Blauwe haai....vlak onder de kust in de vrije natuur!

rudolfi

Forumguru
Vaak zit men met een leasert, vast aan een aantal standaard kleuren. Dat verklaart het huidige beeld op de weg tegenwoordig.

Ook prive houd ik er rekening mee.
Heb in het verleden ook een rode Leon 1P gehad, maar bij inruil bijdezelfde dealer was dat in een keer een lastige kleur.

Ook werd ik overall gespot, en daar zit je ook niet altijd op te wachten:D

B.Stuurder

Forumguru
God wat rijdt de Blauwe Haai lekker! :rockon:Vanmiddag met een collega, die rijdt zelf in een Audi A5, maar was zeer onder de indruk. Van het de interieurkwaliteit en de uitvoering met alle opties, maar ook van de pull en het geluid bij vol gas. Er zit dan wel geen geluidsgimmick in maar hij maakt wel een lekker geluid als je doortrekt.
Hij moest bekennen dat hij dat nooit bij Skoda had gedacht. :thumbsup: Hij zei: ik denk dat menigeen raar opkijkt met het oude Skoda idee in het hoofd. :D

Cordoba

Forumguru
Nou vind ik toch al dat we teveel allemaal in dezelfde auto rijden. Vroeger (opa vertelt) onderscheidden de diverse merken en modellen zich veel meer van elkaar. Tegenwoordig is het veel van hetzelfde. Binnen een merk is het zelfs vaak zo dat de verschillende modellen gewoon meer of minder heet gewassen versies lijken van hetzelfde uitgangspunt.

Ik begrijp je, en ben het wel min of meer met je eens, maar dat is ook de leeftijd: als je de 'jeugd van tegenwoordig' vraagt, dan lijken alle auto's van vroeger per periode op elkaar, en als je er niet mee bent opgegroeid zit daar ook wel wat in, want dan zie je vooral de overeenkomsten tussen die oude modellen, niet de verschillen. Nu is het ook zo, dat door de windtunnel de vormgeving van de auto's al veel meer naar elkaar is toegegroeid, in combinatie met modulaire opbouw (allerlei onderdelen die in verschillende modellen dienst doen), toename van de regels waar een auto aan moet voldoend, botsveiligheid enz. dat alles zorgt ook voor steeds meer eenheid in automodellen, en dan daarnaast de herkenbaarheid van het merk, waardoor je de 'te heet gewassen versies' van de grote modellen krijgt.

B.Stuurder

Forumguru
Er zit ook wel een tijdselement in, zo vind ik de Octavia veel weg hebben van de Audi A4 van pak hem beet, 15 jaar geleden. De nieuwe Octavia op de A6 uit de periode daarna.

B.Stuurder

Forumguru
De Blauwe Haai heeft een wasbeurt en een waslaag gekregen vandaag. Wat ik me herinner van in de was zetten is wat anders dan wat ik vandaag heb ervaren met Meguiar's Ultimate liquid wax. Wat een waanzinnige glans krijg je daar mee. En makkelijk aanbrengen en uitpoetsen.
Helaas ook al flinke steenslag schade op de motorkap. :cry:
image.jpeg
image.jpg image.jpg
image.jpeg image.jpeg

Laatst bewerkt:

philippe bakker

Forumguru
De Blauwe Haai heeft een wasbeurt en een waslaag gekregen vandaag. Wat ik me herinner van in de was zetten is wat anders dan wat ik vandaag heb ervaren met Mcguire Ultimate liquid wax. Wat een waanzinnige glans krijg je daar mee. En makkelijk aanbrengen en uitpoetsen.
Helaas ook al flinke steenslag schade op de motorkap. :cry:
Bekijk bijlage 57441
Bekijk bijlage 57440 Bekijk bijlage 57439
Bekijk bijlage 57437 Bekijk bijlage 57438
Toffe mozaïek nummerplaten hebben jullie in Nederland :)

B.Stuurder

Forumguru
Was het maar waar, er zitten drie putten in de motorkap, naast het logo. Ik geloof dat de lak niet zo sterk is bij Skoda.

leon-cupra

Forumguru
Was het maar waar, er zitten drie putten in de motorkap, naast het logo. Ik geloof dat de lak niet zo sterk is bij Skoda.
niets slechte lak. jij rijdt veel sneller met zo'n Skoda waardoor de inslag veel harder is. Geen enkele lak zou daartegen bestand zijn :D
Altijd kl*te natuurlijk, steenslag.

Blinkt wel heel hard. De twee 03's hier binnenkort ook eens mee verwennen. Wel eerst iets gemakkelijk zoeken om de teerplekjes te verwijderen. Op een witte zie je die verdomd goed.

Rosinfield

† In Memoriam
Eigenlijk zou je er twee moeten hebben, 1 om te gebruiken en 1 om binnen te zetten en netjes en gaaf te houden ;)
Vind dat wel een nadeel van een nieuwe auto. Na een paar jaar kijk je niet meer zo nauw. Althans ik dan

Bovenaan Onderaan