Is Dacia nu het "nieuwe" Skoda? Of zijn ze die fase ook al voorbij en worden ze net als Skoda, al serieuser genomen?
Ze zijn inderdaad erg basic uitgevoerd - dat kan ook niet anders voor die prijs.ik heb een Logan MPV gereden als vervangende auto en dat is echt een koekblik
Dat klopt ja. Zo'n Logan is net een opgeblazen Twingo als je er in zit, dezelfde bedieningselementen en een aftermarket navigatie. En alles werkt, alleen geen Freude am Fahren wat mij betreft, daar ben ik dan wel gevoelig voor.Ze zijn inderdaad erg basic uitgevoerd - dat kan ook niet anders voor die prijs.
Maar qua essentiële techniek?
We hebben 2x 10 jaar ervaring met Renault Twingo's, technisch simpele auto's met als gróót voordeel daarvan dat het in de praktijk toch behoorlijk betrouwbare, bewezen techniek betreft.
We hebben er geen problemen mee gehad en die zou ik bij de Dacia's ook niet meteen verwachten - er zitten immers niet al die elektronische fratsen op die het leven comfortabeler heten te maken (zolang ze het doen). En wat er niet op zit, kan ook niet kapot.
Precies dát vind ik nou eerder een pré dan een bezwaar (natuurlijk op voorwaarde dat ik 'm zelf aanschaf)...en een aftermarket navigatie.
Tsja in Rusland is Dacia gewoon Renault, en daar spreken ze van de Renault Duster...... dus tsja hoe wil je bedonderd worden.....Wie weet waar Dacia zich naar ontwikkelt.
Zou het? Weet de actuele cijfers niet, maar in de eerste 4 jaar productie heeft Dacia 1 miljoen Dusters afgeleverd. En dat is nu 3 jaar geleden, dus zullen nu de 2 miljoen wel benaderen. In de landen met iets meer hoogteverschillen dan de Brienenoordbrug is de 4x4 erg populair.Daar overtuig je de grote massa niet mee.
Ik zit maar te wachten op de duster gtiZou het? Weet de actuele cijfers niet, maar in de eerste 4 jaar productie heeft Dacia 1 miljoen Dusters afgeleverd. En dat is nu 3 jaar geleden, dus zullen nu de 2 miljoen wel benaderen. In de landen met iets meer hoogteverschillen dan de Brienenoordbrug is de 4x4 erg populair.
Ik heb juist de indruk dat de opkomst van Dacia nu sneller gaat dan Skoda destijds. Als je vader je in mijn basisschooltijd met een Favorit kwam ophalen werd hij door de andere papa's toch een beetje meewarig aangekeken. Heb niet de indruk dat zo'n imago nu nog in die mate aan een Dacia kleeft
Ze zullen eerst wel met de GT line komen, het is en blijft onderhuids natuurlijk een Wiebertje.
Of een Dacia Duster Liberty Walk....
Bekijk bijlage 57981
Haha dat zal niet gebeuren hoor, verlagen doe ik alleen als het OEM DCC onderstel het standaard vermogen maal 2.5+ niet kan handelenDenk dat dit wel een beetje inspiratie is voor Corne zijn Kodiaq. Zou wel stoer zijn als hem zo lag krijgt.
Haha dat zal niet gebeuren hoor, verlagen doe ik alleen als het OEM DCC onderstel het standaard vermogen maal 2.5+ niet kan handelen