Hmm, okay.. Meer dan 3 maanden niet geupdate en er is zoveel veranderd in de tussentijd.
De BMW doet het nog aardig goed! Ik heb nu een overslag wanneer de motor koud en onder de 2000 toeren is. Toen ik bij de grote inspectie de bougies aan het vervangen was had ik al waargenomen dat de bobines niet heel nieuw zijn (lees: 5 bobines uit 1997, 2 uit 1996 en 1 uit 2000) en heb altijd in mijn achterhoofd gehad dat mocht de auto niet lekker gaan lopen dat ik meteen alle bobines vervang.
Dus ja, heb HP ignition coils besteld uit Frankrijk en zal die dit weekend monteren.
Eind december moest ik in een bocht uitwijken voor een vrachtwagen die de bocht wel erg breed nam en helaas kwam ik zijwaarts tegen de 'stoep' van de middenberm aan. 2 velgen beschadigd en ik denk dat de wiellager achter nu ook stuk is. Stom maar niks aan te doen helaas.
Ik heb ook 2 maanden last gehad van een rood accu lampje probleem. De accu nagemeten en die liep af in voltage dus de dynamo was de boosdoener. Deze onderuit gehaald en laten reviseren en terug gemonteerd.
Na precies een maand kreeg ik weer een rood accu lampje
Weer nagemeten en ja hoor, lage voltage. Als eerst de accu vervangen (hallo 100ah) en toen opnieuw gemeten en hij laadde bij! Nou prima, ben al gewend om bij al mijn auto's de accu's te vervangen. Later die avond wilde ik van de garage naar huis rijden en bij het starten weer accu lampje.. Grrrrrrr.... Met alle boosheid meteen de dynamo onderuit gesjorsd en deze naar de reviseur gebracht. Blijkt dat de voltage regelaar stuk is gegaan. Volgens hem komt het door de kapotte accu wat ik raar vind maargoed, onder garantie gerepareerd. Ik heb hier ook meteen de multiriemen (2) en alle spanrollen vervangen want die waren ook echt.. ahum.. op. Maar nu werkt alles weer en geen bijgeluiden meer
Voor de rest groeit mijn lijstje met wat ik allemaal nog moet doen, maargoed hieronder even korte opsomming van wat ik heb gedaan en wat nog moet gebeuren;
gedaan;
- 6bak conversie
- os giken diff met lsd
- facelift koplampen
- eissenmann race uitlaat
- individual interieur gemonteerd (welke ik er ook weer tzt uit ga halen, ik ben op zoek naar wat meer zij support zoals het sport interieur of de contour stoelen uit een 7 serie)
- ramen getint incl koplamp ppf
- radio gemonteerd (ahoewel ik misschien terug ga naar het originele 7" tft scherm.. Helderheid van het Android scherm blijft te hoog voor avond/ochtend ritten)
- grote beurt
- ruitenwissers
- airbag storing gefixt
- gereviseerde dynamo
- beide multiriemen incl 3 spanrollen vervangen
- kachelweerstand vv
en dan nog het lijstje wat ik allemaal moet doen
- oem fl achterlichten
- BC Racing schroefset monteren (wacht op nieuwe toplagers van BC zelf..)
- stuurkolom vervangen (ivm defecte elektrische verstelling en het willen monteren van een facelift stuur)
- kleppendeksels pakkingen
- kleppendeksels spuiten
- kentekenverlichting incl behuizing vernieuwen
- stuurbekrachtigings olie flush, en mocht dat niet baten dan de pomp vervangen
- versnellingsbakolie verversen
- differentieel olie verversen
- nog een keer langs Crooke tuning gaan voor een uitlaatlek bij het spruitstuk wat opgelost moet worden.
eigenlijk is dat het wel zo een beetje voor de Aspen 540
En dan nog random foto's van de auto:
Gespot door een vriend heel toevallig.
Winterset
de facelift achterlichten (niet gemonteerd) welke ik veel mooier vind
Nieuwe tijdelijke velgen; Artec velgen welke 10J breed zijn achteraan.
Wat is er verder gebeurd in huize Kaner? Mijn pa wilde al een langere tijd een hoge instap auto en na wat zoeken, wikken en wegen kwamen we uit om een VW Tiguan te importeren uit Duitsland en wel precies deze:
Het is een 1.4TSI 160pk 4 motion uit 2013 met 170k op de klok met van alles erop en eraan. Vies, gebruikt, en zag er wat moe uit. Na wat liefde (en de mooiste velgen voor een Tiguan IMO) en zweet ziet hij er al een stuk beter uit.
Pa blij, ik blij
De Honda Jazz is in de tussentijd verkocht omdat die bijna niet meer gebruikt werd. Die is nu ergens in Georgie
En mijn vriendin zeurde al een hele lange tijd dat ze echt rugpijn kreeg in de Fiat Panda en ik was in de tussentijd natuurlijk al op zoek naar een vervanger maar ik had niet verwacht om hierop te komen. Een VW UP! 1.0TSI uit 2017 met 150k op de klok met bijna alle opties
Hij mist Beats audio en een achteruitrijcamera maar hij heeft piepers.
En dan onderweg naar huis nog even een snel kiekje;
Vriendin dus verrast met de auto en ze zag het echt niet aankomen wat wel leuk was
Deze dus ook ingevoerd en ze kan er lekker km's mee maken.
En dan als laatst mijn zusje die ook ineens een auto wilde hebben (hoe zou het komen?). Het liefst een Polo tot ik onderstaande auto liet zien aan haar
Een prachtige in Race Blue uitgevoerde Skoda Fabia 1.2TSI Sport huppeldepup editie met ook heel dik in de opties
Uit 2017 met 160k op de klok van tweede (eigenlijk eerste) eigenaar.
Naast de polo van mijn pa
Helaas enige interieur foto die ik heb; de stoelen zijn ruitjespatroon welke echt subliem zitten.
Dat was het voor nu